K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2012, 13:16   #11
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Tak for jeres svar indtil videre : )

@Bertha65;

Jeg overvejer en generel klage over store dele af vores velfærdssystem.

Jeg har før arbejdet "inde for murene" i en kommune, og skrønen med, at de først sender breve ud torsdag/fredag holder ikke.

Jeg har i årevis undret mig.

Jeg er af den teori, at de godt er klar over, at "visse" breve vækker voldsom frustration hos de borgere, der modtager disse. Og bliver de modtaget en lørdag, er der intet sted at vende den frustration hen. Når det bliver mandag, er mange af de førnævnte borgeres frustration ændret til tristhed og magtesløshed, og kommunen undgår derved mange henvendelser på denne måde.

Dette skal blot være et element i min klage, når jeg når så langt. Men jeg vil gerne være sikker i min sag. Jeg har kun kendskab til min egen kommune - det er også den jeg har arbejdet i.
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 13:29   #12
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Jamen du har fuldstændig ret i at man bliver voldsom frustreret over ikke at kunne reagerer før om mandagen, og ikke nok med det, så kan weekenden føles lang og meget trist fordi man går og tænker på brevet og indholdet. Men det er en praksis som kommunerne har udført i årevis.

Jeg håber at du får noget ud af din klage, dejligt at der er nogen der tager affære og initiativ og ser problemet for alle dem det går ud over.....Tak for det.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 14:21   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Derfor kræver Ombudsmanden også at breve der skrives og dateres skal sendes samme dag, som de dateret.

Så du er inde på en rigtig tankegang.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 14:35   #14
Lise1964
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2012
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 12
Lise1964 er ny på vejen
Har aldrig modtaget brev fra kommunen på en lørdag.
Har en sag i arbejdsskadestyrelsen og her har jeg en enkelt gang modtaget brev om lørdagen.. resten er typisk kommet torsdag/fredag..
Lise1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 15:21   #15
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Der skal også tages højde for, at post ofte er nogle dage undervejs fra visse kommuner. I min kommune bliver stort set alt sendt via doc2mail, som sorterer, om det sendes som e-post eller om det skal printes ud og sendes med postmand per.
Jeg vælger at tro på det bedste i mennesket og tror næppe, der er sagsbehandlere, der har tid til at fryde sig over, at deres borgere modtager trælse breve om lørdagen. MEN jeg er dog enig i, at det er vildt frustrerende at modtage breve, der skal handles på, om lørdagen.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 15:21   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det undrer mig altså den brok over at man får brev fra kommunen på en lørdag.
Kan ikke rigtig se, hvad problemet er?

Desuden må man lige huske, at postvæsenet kan have 2-3 dage til at sende breve ved b-post, så hvem ved, om postvæsenet sender alle brevene som er afsendt fra kommunen (både onsdag, torsdag og fredag) på en fredag...

Der er heller ikke nogen lov, der siger, man skal modtage brev fra kommunen på en hverdag?? (ja undskyld JEG synes, det her er fjollet)

Vælg digital, så modtager I post samme dag.... I kan selv oprette jer så, I kan få brevene digitalt. Man får en e-mail om, at der er kommet post....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 16:58   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fjollet og fjollet, det ved jeg nu ikke - hvis man får et brev en Lørdag formiddag som man bliver rigtig nervøs over, så er der altså lang tid til Mandag morgen kl 10. For rigtig mange, kan sådan et brev smadre en hel weekend, og det er da synd.

Fordi DU og JEG er lige glade, så er det da ikke ensbetydende med, at så skal alle andre også bare være lige glade.....folk reagerer jo forskelligt på breve, og for mange kan det drive dem til vanvid, at de ikke lige kan komme i kontakt med afsenderen for at få lidt ro på, og må vente flere dage.....

Omvendt kan man også undre sig - hvorfor lige en Lørdag, når der er 5 hverdage??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 22:05   #18
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hvordan tilmelder man sig digital post?
og er det alle kommuner og statsforvaltninger der så sender digitalt?

for jeg mener altså at jeg har tilmeldt alt og alle til e-boks, men modtager stadig papirbreve, og det irriterer mig faktisk - især fordi vores post ofte først kommer kl 15.30 !!! og ofte ryger mine breve i andres postkasse og så får jeg dem først dagen efter - hvis jeg får dem!!!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 22:27   #19
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Du tilmelder dig på borger.dk

Det har samme ejer som e-boks.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 23:49   #20
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
E-Boks har hjulpet mig en del, for tidligere har jeg altid fået de dårlige nyheder fredag eftermiddag eller lørdag formiddag.

Og jo det er for mig enormt frustrerende, at man ikke kan komme i kontakt med kommunen/SB før efter weekenden og for mig ødelægger det weekenden, da jeg ikke kan slippe tanken om de dårlige nyheder. De nyheder som jeg har misforstået har samme virkning, indtil jeg kan få udredt misforståelsen efter weekenden.

Jeg kan godt forestille mig at doc2mail kan forsinke posten en del, men det er da underligt, at alle frustrerende nyheder/afgørelser kommer fredag/lørdag, det må være planlagt indimellem.

Jeg frabad mig engang breve fra SB i weekenden, men det ville hun ikke love...


Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BREVE fra kommunen skal..... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 23 23-04-2015 17:47
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Kvittering for breve Lenep Alt det andet 3 26-11-2008 22:09
Breve fra kommunerne Metro Den nyttige viden vi alle har 37 04-04-2008 01:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension