K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 00:19   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Men Ydelsesservice kunne jo sagtens se det er en fond hvis de havde brugt bare 10 sek. på Google, men det er lettere straks at antage, at folk er svindlere og sende dem en ubehagelig trussel hvor det tydeligt fremgår at de mener fonden er min arbejdsgiver.
Det er virkelig uprof. af Ydelsesservice, de kan jo også se det er et engangsbeløb jeg har modtaget.
Men i det system er man altid mistænkliggjort, og stemplet som kriminel indtil man selv har bevist det modsatte. Jeg synes det er meget sørgeligt.
Lotte... Kærligt sagt: Lad vær' at hidse dig op
Du har ikke fået svar fra dem om hvad der er foregået, og ved ikke om du rent faktisk kommer i klemme.

Eller misforstår jeg dig????
Min formodning er, at registre er samkørt, og beløbet er dukket op, og du så har fået et standardbrev der følger op på at du har fået udbetalt penge fra en arbejdsgiver... Ikke at du har fået et arbejde.
I alle standardprocesser sker der jævnligt fejl, og det er da hamrende irriterende, men sådan er det nu en gang med store maskinerier.

Det er ikke en mistænkeliggørelse og slet ikke stempling som kriminel!!!!!!!!!!!!!!!

Eller tager jeg fejl? Hvad stod der konkret i det brev?
Det er temmelig relevant i forhold til den her tråd.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:52   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener bestemt at legater mv IKKE kan fratrækkes i kontanthjælpen, sålænge den er under 10.000kr.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 01:30   #13
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg fandt følgende som måske kan hjælpe:

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=370

Jeg havde også fundet netop det link på nettet, men det ser jo ud til jeg bliver beskattet af beløbet siden fonden har opgivet beløbet til SKAT, for ellers kunne Ydelsesservice ikke have kendskab til beløbet.
Men det kan selvfølgelig være at fonden kan trække beløbet fra i SKAT uden at jeg i den anden ende bliver beskattet af beløbet, i så fald ville det langt bedre give mening.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 01:33   #14
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg mener bestemt at legater mv IKKE kan fratrækkes i kontanthjælpen, sålænge den er under 10.000kr.

VH Popiae
Nej vel! Det ville jo ingen mening give når man jo netop søger fordi man er mindre bemidlet og det er man jo som kontanthjælpsmodtager.
I så fald ville ydelsesservice jo forbyde at man søger om hjælp til regninger man ikke kan betale, hvilket jo slet ikke giver mening.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 01:46   #15
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Lotte... Kærligt sagt: Lad vær' at hidse dig op
Du har ikke fået svar fra dem om hvad der er foregået, og ved ikke om du rent faktisk kommer i klemme.

Eller misforstår jeg dig????
Min formodning er, at registre er samkørt, og beløbet er dukket op, og du så har fået et standardbrev der følger op på at du har fået udbetalt penge fra en arbejdsgiver... Ikke at du har fået et arbejde.
I alle standardprocesser sker der jævnligt fejl, og det er da hamrende irriterende, men sådan er det nu en gang med store maskinerier.

Det er ikke en mistænkeliggørelse og slet ikke stempling som kriminel!!!!!!!!!!!!!!!

Eller tager jeg fejl? Hvad stod der konkret i det brev?
Det er temmelig relevant i forhold til den her tråd.

Ja det er muligt det er en standardskrivelse, og det har intet at gøre med at jeg hidser mig op.
Jeg kender skam det system ud og ind, og jeg ved deres indgangsvinkel til borgerne er mistænkliggørelse, ellers ville jeg ikke skrive det.
Jeg har oplevet det før også, at man er betragtet som en kriminel indtil man har bevist at man ikke er det.
Bl.a da Ydelsesservice fik kendskab til en bil der står i mit navn fik jeg straks en skrivelse hvor der stod jeg havde en formue.
Det er antagelser grebet ud i den blå luft, og ja mistænkliggørelse før de har spurgt ind til situationen og man har dokumenteret at det ikke er sandt man har formue i bil.
Jeg har et billån, hvilket er langt større end bilens værdi, men man bliver ikke spurgt om man har friværdi i bil, nej de skriver at man har en formue i en bil og jeg kan så komme med mine kommentarer til sagen.

Deres indgangsvinkel til borgerne skulle de ændre drastisk, som jeg skrev tidligere til at betragte folk som uskyldige indtil det modsatte er bevist.
Og jeg er ligeglad om det er standardskrivelser, så må de ændre deres standardskrivelser til en ordentlig og respektfuld tone overfor borgerne i stedet for en direkte anklage.

Der stod i brevet jeg modtog i dag, at jeg har en arbejdsgiver og navnet på fonden skulle være min arbejdsgiver.
Hvis ikke det er en antagelse, så ved jeg ikke hvad det er.

De kan da spørge høfligt og i en ordentlig tone ind til sagen, og give mig en chance for at forklare mig før de anklager mig for noget jeg ikke har gjort.

Det er faktisk dybt kriminelt at have arbejde og modtage kontanthjælp samtidig, man kan komme i fængsel for det, da det er socialbedrageri, og ja du kan tro at jeg er sur over at blive stempelt af Ydelsesservice som socialbedrager inden de overhovedet har hørt min forklaring omkring det beløb.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 08:48   #16
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Hej . Jeg har selv modtaget legat til mine dyrlægeregninger. Fik samme meddelelse fra ydelseskontoret, ringede og forklarede og gav kontaktoplysninger til legatudbyder. Modtog senere brev om at de havde undersøgt og ingen modregning da legatet var til dyrlægeregninger.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 09:46   #17
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej.

Det springende punkt er dels om legatet er skattefrit for modtageren ifl. Ligningsloven eller ikke. Hvis det ikke er skattefrit, skal man ikke søge det som kontanthjælpmodtager.

Men hvis det derimod er skattefrit for modtageren, kan man modtage op til 10.000 kr. om året fra hver enkelt fond uden at betale skat af beløbet og uden at det berører kontanthjælpen.

Hvis legatet derimod er skattepligtigt, bliver det betragtet som indkomst hos ydelsesservice og fratrukket kontanthjælpen - og der skal betales skat af det.

Jeg har selv været på kontanthjælp i mange år og har modtaget flere skattefrie legater. Jeg har tidligere oprettet denne tråd om emnet: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13294

Prøv at sende mig navnet på legatet i en PB, så skal jeg se om det står på ligningsstyrelsens liste over skattefrie legater.

Mange hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:25   #18
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Nå lige en update på sagen:

Efter jeg tilsendte dokumentation til Ydelsesservice København, på at pengene er gået til min dyrlæge og ikke til mig, modtog jeg en uges tid efter et brev hvor der stod at jeg uretmæssigt havde modtaget 2500 kr. og at de skulle tilbagebetales.
Ikke et ord om min dokumentation.

Jeg ringede derfor straks til Ydelsesservice, og spurgte om de ikke havde fået min dokumentation, da den slet ikke var nævnt i afgørelsen.

Damen sagde at hun kunne se der intet skulle være modtaget hos dem, hvilket selvfølgelig undrede mig meget.
Hun lovede at notere det i sagen, og jeg aftalte med hende at sende dokumentationen en gang til.

Så i denne uge modtager jeg brev fra opkrævning i Nyropsgade, at pengene skal betales, og for evt. afdragsordning kunne jeg kontakte dem.

Jeg skriver da en e-mail til Ydelsesservice og forhører mig om de heller ikke har modtaget mit andet brev med dokumentation, siden jeg intet nyt har hørt i sagen.

Jeg får intet svar på denne mail, og har stadig ikke fået det.

De har totalt ignoreret mig.
Og som sagt i deres afgøresle er dyrlægeregningen slet ikke nævnt.
Men samtidig gør de det klart at jeg har overtrådt loven ved at have haft en uretmæssig indkomst i form af 2500 kr.
Jeg forstår så ikke...for hvis jeg skal betale tilbage på baggrund af at jeg har brudt loven, så skal jeg da politinameldes....
Men det har de ikke gjort....

Jeg kontaktede da telefonisk Ydelsesservice i dag for igen at forhøre mig om de havde modtaget mit andet brev samt min e-mail til dem.
Damen sagde da at hun kunne se at det nu var modtaget, og hun ville lige kontakte Pia Nielsen som sidder med sagen, og det er hende der har truffet afgørelsen og påstået at hun ikke har modtaget min første skrivelse.

Damen vender kort efter tilbage og siger Pia Nielsen har voldsomt travlt, sjovt nok resten af dagen, selv om det er tidlig formiddag, og hun siger Pia Nielsen vil ringe mig op på mandag.
Jeg spørger da hvordan jeg står i sagen nu hvor de har dokumentation for at det er dyrlægen pengene er gået til.
Hun siger da at det er fuldstændig ligegyldigt, at jeg bare skal betale de penge tilbage ligegyldigt hvad.
Så spørger jeg ind til om hun mener jeg skal sætte min kat ud på gaden når den bliver syg, hvis jeg ikke må søge hjælp til dyrlægeregningen.

Hun svarer så: "Du kan jo søge hjælp hos os til den slags udgifter, men da vi ikke hjælper med dyrlægeregninger, kan du heller ikke det."

Hun er TOTALT psykopatisk at høre på, og jeg kan høre på hendes stemme at hun ligefrem fryder sig over sin magt.

Jeg forklarer hende at den fond er til for at mindre bemidlede netop kan få hjælp til dyrlæge, og at hun kan se det på nettet, men hun er stadig fuldstændig ligeglad.

Jeg siger da til hende at det jo er direkte ondskabsfuldt, at jeg kun har gæld og ingen penge overhovedet.

Jeg afslutter med at sige til hende at det er for langt ude, og nu vil jeg gå til Ekstra Bladet, så de kan forvente at høre fra Elstra Bladet, og det kan hun også give Pia Nielsen besked om.

Jeg afventer stadig opkald fra EB, der er to journalister der sidder med den slags sager.

Jeg føler ikke bare dette er nogle simple regler de følger men direkte chikane.
Hele min sag (har førtidspensionssag kørende) ligger jo under mit cpr.nr. og de kan se jeg har klaget til Borgerrådgiveren over hele min sagsbehandling (Jobcenter Nyropsgade, Beskæftigelses og -integrationsforvaltningen.)
Så jeg er ikke i tvivl om at dette er en form for chikane - de forsøger med alle midler at genere mig.

Jeg kontaktede den dyrlæge der står for fondstøtten, men hun er der ikke før på mandag. Jeg talte med en anden dyrlæge som sagde, at de penge var jo gået til min dyrlæge og ikke til mig.
Det er jo netop det stemplet, deres underskrift og fondsbeløbets størrelse på min dyrlægeregning dokumenterer.
Hun stod helt uforstående overfor dette, skattepligt eller ej.
Jeg vil ringe til dyrlægen mandag når hun er der, og høre om hun kan hjælpe.

I opkrævning fik jeg stillet betaling i bero, og manden jeg talte med der forstod heller ikke overhovedet at Ydelsesservice ville trække beløbet i min kontanthjælp.

Jeg mener i øvrigt heller ikke at beløbet er skattepligtigt selv om fonden kan trække donationer fra i skat. For ydelsen er jo til dækning at en bestemt regning, så det ville slet ikke give mening.

Men alt andet lige, så hvis Ydelsesservice mener jeg uretmæssigt har undladt at oplyse om en ekstra indtægt og har brudt loven, så kan de ikke bare kræve tilbagebetaling, så skal de også politianmelde mig, for de har jo netop kriminaliseret mig, det fremgår tydeligt af afgørelsen at jeg har overtrådt loven. Det er jo faktisk socialt bedrageri.

Så jeg må ringe mandag, til Ydelsesservice og gøre opmærksom på at de skal huske på at melde mig til politiet for socielt bedrageri ellers har de jo intet at have deres sag i.
De skal være mig en udsøgt fornøjelse at stille hos politiet med min ansøgning til fondsstøtte, og min dyrlægeregning med dokumentation.
Hvis politiet ikke mener jeg har gjort noget ulovligt, så har jeg heller ikke uretmæssigt modtaget et beløb der skal tilbagebetaes, og så kan Ydelsesservice heller ikke forlange
tilbagebetaling.

Jeg vil naturligvis klage til Beskæftigelsesankenævnet over afgørelsen, og i den forbindelse også nævne, at hvis Ydelsesservice mener at have ret så skal de også melde mig til politiet - for de påstår jo det er en kriminel handling jeg har foretaget ved at søge hjælp til min dyrlægeregning.
Ellers må jeg jo evt. overveje at melde mig selv.
Så stiller jeg bare på Bellehøj politistation med hele sagen.

Tænker i øvrigt at klage til Borgerrådgiveren over Pia Nielsen - hun har handlet i dårlig tro hele vejen. Ikke nok med hendes beslutning, men også at hun totalt har ignoreret alle mine henvendelser, og min dokumentation er ikke engang taget til efterretning i hendes afgørelse.

Jeg vil klage over diskrimination af mindrebemidlede og handicappede, og over diksrimination af katteejere - for hun må da tydeligvis hade katte når hun ikke mener min kat skal have hjælp til dyrlæge når han bliver syg.

Selve afgørelsen kan jeg ikke klage over til Borgerrådgiveren, det er Beskæftigelsesankenævnet, men i min klage vil jeg bl.a. skrive at det jo er bemærkelsesværdigt at Pia Nielsen helt ignorerer dokumentation samt min e-mail også, og slet ikke nævner min dyrlægeregning i afgørelsen om tilbagebetaling.

Hvis hun i det mindste havde nævnt dyrlægergeningen kunne man mene hun bare var alm. dum, men hun må være klar over at de normalt ikke vil trække et beløb der dokumenteret er gået til en anden end mig selv, altså min til min dyrlæge.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 22:04   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lotte68, for det første, lad være med, at spilde krudt på, at diskutere med hende, der tager telefonen, hun har, groft sagt, ikke en skid at skulle have sagt.
Og hun kender sandsynligvis ikke reglerne på det område du spørger ind til.

Har du en kvittering på, at du havde afleveret din dokumentation?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 16:37   #20
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lotte68, for det første, lad være med, at spilde krudt på, at diskutere med hende, der tager telefonen, hun har, groft sagt, ikke en skid at skulle have sagt.
Og hun kender sandsynligvis ikke reglerne på det område du spørger ind til.

Har du en kvittering på, at du havde afleveret din dokumentation?
Nej ingen kvittering, derfor jeg sendte en mail også for at høre om de havde modtaget min dokumentation.
Mailen kan jeg jo dokumentere er tilsendt, og at de ikke har besvaret den.

Nej jeg håber du har ret, hun er bare en hammer led kælling der hader dyr.
Man skal dælme hade dyr hvis man mener de skal dø når de er syge, for de er jo hendes mening om den sag når hun siger jeg ikke må få hjælp til min dyrlægeregning.
Hvis de fastholder deres beslutning vil jeg klart også kontakte deres chef og høre om medarbejdere uden empati har hjemme i et job der har med udsatte
mennesker at gøre. For med den holdning til at et levende væsen ikke skal have hjælp ved sygdom, så har man NUL empati.

Har næsten lyst til at tage min kat med derop og spørge om de mener han skal dø, eller at han skal lide ihjel, så kan de se ham sidde der og spinde, han er verdens kærligste kat.
Jeg vil sgi da hellere sulte ihjel end ikke at hjælpe min vidunderlige kat hvis han bliver syg.
Sådan nogle sata*er!!!
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og §34 særlig støtte falentin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 20-12-2014 02:59
Trækkes i førtidspensionen egob1 Politik og Samfund 55 14-04-2012 20:25
HJÆLP MIG... Ang Særlig støtte på kontanthjælp ????? Valde68 Alt det andet 4 22-08-2011 01:01
Fleksjob - Trækkes i løn? ADD Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension