K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2008, 00:32   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Aflønningsmetode af aktører - betydning for job

Her kan man læse om, hvordan en del kommuner organiserer arbejdet for at få ledige fleksere i job vha. andre aktører.

Her står en masse om, hvor mange i kommunen og hvem der har med fleksjobbere at gøre og planlægningen med at skaffe job.

Aflønningsmåden af andre aktører har dog meget stor indflydelse på, OM der skaffes et "rigtigt" arbejde til de ledige.

Eks. En anden aktør får først de sidste 50 procent af den aftalte pris for at få flekseren i arbejde, når flekseren har været i arbejde mindst 4 måneder.

Eller anden aktør skal atter skaffe et job til flekseren UDEN beregning, hvis jobbet afbrydes inden for få måneder.

Nogle får et fast beløb pr. uge til afklaring, kursus, jobsøgningskursus etc.

Det er faktisk meget nyttig viden. Se, om din egen kommune er på listen og bliv klogere på, hvad der sker "bag kulisserne" og på, hvorfor det i visse tilfælde kan gå meget laaangsomt eller hvorfor det i andre tilfælde opleves som et voldsomt pres at komme til anden aktør (fordi hans indtægt afhænger af DIG).

Læs her:

http://www.discus.dk/Pdf%20filer/Praksishaefte_web.pdf

På nedenstående link kan man se, hvilke undersøgelser DISCUS har lavet for diverse instanser, som måske vil vise sig på landsplan (eller måske allerede er trådt i kraft).

Citat:
Maj 2008: Virksomhedsundersøgelse for Jobcentret i Lyngby-Taarbæk
Citat:
Maj 2008: Nyt initiativ for førtidspensionister, der ønsker en tilknytning til arbejdsmarkedet
http://www.discus.dk/viden/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 07:44   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Marts 2008. Stort arbejdskraftpotentiale i match 4 og 5 - hvis rigtig indsats!
For Beskæftigelsesrådet i Region Midtjylland har DISCUS gennemført en analyse af borgere i matchgruppe 4 og 5 og deres muligheder for at komme i beskæftigelse. De kvantitative data i undersøgelsen dækker hele regionen, mens den kvalitative del er udført i Hedensted, Herning og Århus kommuner.
Undersøgelsen tegner et nuanceret billede af borgerne i matchgruppe 4 og 5. Derudover beskriver den, hvordan kommunerne matcher borgerne, hvordan deres tilgange er til forskellige grupper, samt hvordan indsats og organisering er tilrettelagt.
Undersøgelsen viser, at der et stort arbejdskraftpotentiale blandt borgerne i matchgruppe 4 og 5, og den kommer med nogle bud på, hvad der skal til for at udnytte dette potentielle.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 08:05   #3
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Hvad mener du med aktør? Hvem er de? Sagsbehandlerne? Forstår ikke helt indlægget. Kan du uddybe hvem det er der får betaling?
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 09:31   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Talking det må da være dagens griner

hold da op hvor interessant

dette lille "udklip" jeg her har sat ind skal da bestemt bruges i min klage over sagsbehandlingen for der er INTET af dette vi har set

øhh brev
øhh brochurer

Jeg vil kalde det en direkte løgn hvad de har oplyst til arbmarkstyrelsen !
Gad vide om ikke jeg skulle skrive til dem og fortælle hvordan det reelt er gået til

Sorø Jobcenter:
"information af borgere
Borgerne med seks måneder på ledighedsydelse inden for 12 måneder får tilsendt et brev med oplysning om, at de kan vælge mellem de to andre aktører. Brevet er vedlagt brochurer om begge aktører.
Borgere med 12 måneders ledighed inden for 18 måneder får tilsendt et brev med oplysning om, at de skal vælge en af de to andre aktører. Igen er brevet vedlagt brochurer om begge aktører."

til jer alle
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 09:55   #5
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvetand Se meddelelser
Hvad mener du med aktør? Hvem er de? Sagsbehandlerne? Forstår ikke helt indlægget. Kan du uddybe hvem det er der får betaling?

"anden aktør" er et privat firma der overtager sagsbehandlingen for kommunen.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 11:36   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De kaldes også jobkonsulenter.

Men det kan vist også være kursuscentre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 12:56   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
De kaldes også jobkonsulenter.

Men det kan vist også være kursuscentre.

Anden aktør er ikke nødvendigvis en Jobkonsulent. Anden aktør er private som kommunen udlicitere opgaver til.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 13:26   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg ved ikke om alle her er klar over det, men når vi har en tråd som den her så kan man scrolle ned i bunden af siden og der er en der hedder ligende emner og her kan være meget information at hente om lige det emne som tråden indeholder (bare lige et tip hvis nogen har misset den )
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 18:02   #9
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej



Der står sort på hvidt, at der udbetales en bonus ved første praktik* eller ansættelse i fleksjob.
http://www.discus.dk/Pdf%20filer/Praksishaefte_web.pdf

Bekendtgørelse om andre aktører, gælder først efter 1. januar 2008.
Den 1. januar 2008 vil det være muligt er overlade myndighedsopgaver til andre aktører – herunder selvstændige enheder af kommuner, der opfylder betingelserne for at være anden aktør.
Det vil alene være muligt at overlade myndighedsopgaver efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Således vil andre aktører ikke kunne varetage myndighedsopgaver vedrørende den lediges forsørgelse, da disse opgaver ikke er omfattet af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.


Der er her tale om virksomheds"praktik", som aktøren således har taget i brug uden lovhjemmel.


Nå ja pyt med det vil mange tænke, men er du en af dem der har arbejdet ulovligt i en virksomhed i flere måneder uden løn eller rettigheder, så kikker man sikker lidt mere logisk på dette snyd og bedrag af lediges arbejdskraft. Deres oprigtige løn er jo gået til anden aktør.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 18:12   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kimse....jeg er simpelthen på helt bar bund, når jeg skal skelne mellem de her:

- Rådighedsvurdering
- Aktivering
- Arbejdsprøvning
- Praktik
- Virksomhedsrevalidering

Det er jo netop her - i min optik - at kommuner og andre aktører "kassetænker".

Har du en "opskrift" på, hvordan man kommer dette uvæsen i forkøbet?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diagnose Betydning pnordb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-04-2012 22:15
Har det betydning for fleksjobbere? Mama Spørgsmål ang fleksjob 6 02-08-2011 22:02
for det betydning at flytte til en ny kommune sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-01-2011 18:02
Manglende ressourceprofil - ingen reel betydning zuza Nyt om loven 14 22-09-2009 19:00
Har det nogen betydning Odenseaneren Alt det andet 1 30-08-2009 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension