K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2010, 07:17   #11
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er helt 'normal' standart fremgangsmåde den med de 30 timer. Det er på den måde de skiller ulvene fra fårene, for tro mig, der er nogen der plumper i med begge ben og som ikke aner at det er rent spil for galleriet.....og dermed kan risikere at blive knækket totalt.

Brug endelig de værktøjer du har fået hér!!
For det er ikke korrekt at man lægger ud med 30 timer (med mindre de vil knække en skrøbelig klient). God sagsbehandling påpeger at man ALTID starter blidt og med tiden kan øge timerne hvis alt går godt. Det er dårlig sagsbehandling at lægge ud med et timetal der kan ende med nederlagsfølelse, forværring af evt sygdomme og stress.

Det handler jo om succes oplevelser for klienten!!
Her i kommunen, vil de have man starter blidt op, og går stille og roligt op i tid, så da siger de ikke 30 timer.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 10:10   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zweetz Se meddelelser
Den der dagbog ting, den kan jeg ikke finde.. Men kan jeg ikke bare skrive ned hver dag hvornår jeg kommer, hvornår jeg hviler om det hjælper/bliver værre osv?
Jeg har kigget med fra sidelinien meeget længe, og jeg har haft stor glæde af denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 20:00   #13
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Mange tak vovse.. Ja, der er mange måder og gøre det på, kan jeg se..

Har været til møde med sagsbehandler i dag, hun kiggede lidt mærkeligt på mig, da jeg bad hende om en afgørelse på at jeg skal starte med 30 timer om ugen.. Men det mener jeg jo altså jeg har ret til, og vil gerne have den, så kan jeg jo tænke over om jeg vil klage.. Jeg bliver jo nok desværre nødt til at deltage i aktiveringen alligevle, men så står der da evt. noget om det i min sag, altså at jeg ikke selv er enig i de 30 timer..
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 22:12   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal huske at have en jobplan


Citat:
Jobplanen er det redskab, der angiver beskæftigelsesmål og -indsats for den enkelte ledige.

Den ledige har til enhver tid ret til at få udarbejdet en jobplan i jobcenteret. Derudover er der i mange tilfælde krav om, at jobcenteret i samarbejde med den ledige udarbejder en jobplan.

Det gælder alle ledige, der skal have et tilbud af en varighed på mere end fire uger. Det gælder også revalidender i forbindelse med fastlæggelse af revalideringens indhold.

Jobplanen skal løbende revideres, hvis forudsætningerne eller indsatsen ændres undervejs. Den skal være skriftlig og udleveres til den enkelte, også hver gang en ny revideret version udarbejdes.

Jobplanen skal så vidt muligt rettes mod områder med mangel på arbejdskraft.

Der kan opstå uenighed mellem jobcenteret og den ledige om indholdet af jobplanen. Hvis jobcentret i denne situation ensidigt fastlægger jobplanen, har den ledige mulighed for at klage over afgørelser om indholdet af jobplanen til beskæftigelsesankenævnet
Kilde http://www.cabiweb.dk/forside/genere...ring/jobplanen
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 13:33   #15
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De må ikke stoppe dine sygedagpenge sålænge du ikke er udredt/afklaret!!

Jo, du kan også sagtens selv lave en dagbog!
Helenekr, jeg har lige et spørgsmål.... jeg røg på kontanthjælp den sidste mdr. imens de gjorde mine papirer færdige, havde været sygemeldt i 52+26 uger på daværende tidspunkt, var det så forkert fra deres side af?
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 16:19   #16
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Susanne2412, jeg faldt også over det samme som du gjorde.

Og desværre er det ikke helt korrekt, hvad Helenekr skriver.

Det kommer lidt an på, hvor man er i forløbet - findes der ikke flere muligheder for forlængelse indenfor §27, så kan de desværre godt - og med beskæftigelsesnævnets velsignelse - stoppe sygedagpengene selvom §28 OG retsikkerhedslovens §7a ikke er opfyldt.

Men så vidt jeg kan se, er der flere forlængelsesmuligheder for trådstarter, og så går den jo ikke.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 16:36   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu har jeg været på dette forrum siden midten af 2009.
synes ikke en har det samme forløb af sygepenge og forlængelsesmuligheder
jeg er endnu ikke blevet klog på det område.
Min egen kunne overhovdet ikke forlænges.
på grund af kommunen ikke kunne se jeg kom på arbejdsmarkedet indenfor perioden og skrev alle tiltag var formålsløs til det ordinære arbejdsmarked.
havde allerede årbejdsprøvning og lægepapir inden i 52 uger. som tydeligt sagde pension
men er stadig ikke afklaret til pension flex revalidering næsten to år efter i systemt.
får dog stadig sygepenge på grund af indstilling på en §17 af sagsbehandler.
men venter stadigvæk.

Så det med at man skal være afklaret efter efter 52 uger eller efter forlængelsesmulighederne. kan man godt skyde en hvid pil efter.
Nej det er desværre ikke en aprilsnar

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-04-2010 kl. 16:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 12:26   #18
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Ja, jeg syntes faktisk det er lidt frygteligt at der ikke er en eller anden fast regl om at man SKAL have sygedagpenge, til man enten kan få fleksjob eller pension, det er da for dårligt.. Syntes godt nok det er et underligt system indimellem..

Jeg håber da meget at mine sygedagpenge bliver forlænget, for de udløber her 30.06, men sagsbehandler mente ikke det var et problem da hun har gang i ressourceprofil osv..
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 16:32   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
den p-afgørelse der henvises til, er en noget mærkelig afgørelse, idet netop §7a er en garenti, for at borgerens sag er velbelyst.
Herunder skal den syge jo netop IKKE betale for kommunens sløs.

Der kommer desværre nok en del sager, hvor kommunen bare henviser til denne afgørelse, indtil at der har været en sag i by og/eller landsretten.

PS det er jo desværre ikke første gang at Ankestyrelsen af sig selv laver om med hensigten af lovgivningen. (se bla §100 i socialloven).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 10:53   #20
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg formoder du har været en tur omkring CBR? Forhåbentlig har du deltaget på et Smertehåndteringskursus der, ellers skulle du prøve om din sagsbehandler vil henvise dig til et 6 ugers forløb der.
Det er utroligt givende + du vil finde ud af/få gode argumenter til, hvorfor det er fuldstændigt uhensigtsmæssigt at starte en arbejdsprøvning op med 30 timer om ugen
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob 2 timer om ugen Moi Er det overhovdet til at få fleksjob? 60 31-01-2016 13:25
Rådighedsbeløb på 450 kr om ugen til psykisk syg? bror82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 30-11-2012 20:30
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension