K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2009, 22:02   #11
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
alt er stoppet og de vil ikke forlænge sygedagpenge

Kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge efter § 27 stk 4 da de siger jeg ikke opfylder det krav der står i den fordi min psykiater ikke kan sige om jeg kommer ud af min depressioner med årene eller om jeg ikke gør, hun kan ikke spå om fremtiden som hun siger og kommunen siger det har ikke noget med at spå at gøre, min egen læge har skrevt til kommunen citat: arbejdsevne er aktuelt væsentligt nedsat, men forventer at det vil være muligt at hun vil have godt af en tilknytning til arbejdsmarkedet, omend jeg ikke ser at hun vil kunne være istand til at varetage et fuldtidsarbejde. citat slut.
Kommunen vil stadig have mig til at starte i et afklaringsforløb med start i december og mine sygedagpenge stopper til december og jeg er ikke berettiget til kontant hjælp og vi har simpelhen ikke råd til at leve af min mands løn alene og hvad så når jeg har gennemført et afklaringsforløb hvis jeg nu vinder i lotto og kan tage på det afklaringsforløb så vil jeg jo stadig ingen penge få jeg er simpelhen bare smuttet på gulvet i systemet for jeg ikke passer ind i nogle af alle deres § og love
Hvad fanden ja undskyld skal jeg blive skilt eller hvad for at kan få penge??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 22:29   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge efter § 27 stk 4 da de siger jeg ikke opfylder det krav der står i den fordi min psykiater ikke kan sige om jeg kommer ud af min depressioner med årene eller om jeg ikke gør, hun kan ikke spå om fremtiden som hun siger og kommunen siger det har ikke noget med at spå at gøre, min egen læge har skrevt til kommunen citat: arbejdsevne er aktuelt væsentligt nedsat, men forventer at det vil være muligt at hun vil have godt af en tilknytning til arbejdsmarkedet, omend jeg ikke ser at hun vil kunne være istand til at varetage et fuldtidsarbejde. citat slut.
Kommunen vil stadig have mig til at starte i et afklaringsforløb med start i december og mine sygedagpenge stopper til december og jeg er ikke berettiget til kontant hjælp og vi har simpelhen ikke råd til at leve af min mands løn alene og hvad så når jeg har gennemført et afklaringsforløb hvis jeg nu vinder i lotto og kan tage på det afklaringsforløb så vil jeg jo stadig ingen penge få jeg er simpelhen bare smuttet på gulvet i systemet for jeg ikke passer ind i nogle af alle deres § og love
Hvad fanden ja undskyld skal jeg blive skilt eller hvad for at kan få penge??
Hej

Ked af din nuværende situation.
Det er egentlig lidt svært, når din læge har skrevet "aktuelt væsentligt nedsat", som om der ikke er tale om noget varigt.
Du kan anke deres afgørelse, hvis du fortsat mener, du burde have en forlængelse efter § 27 stk. 4. Det kan du skrive i en klage og samtidig skrive, at de ellers havde ment, du skulle afklares, om du skulle i fleksjob eller førtidspension. Så derfor BØR du afklares efter § 27 stk. 4.

Når du har skrevet klagen og afleveret det til dem.(husk at gøre det inden 4 uger efter, du har fået afgørelsen), så har jobcentret selv 4 uger til at genvurdere, om de vil ændre deres afgørelse eller sende den ind til beskæftigelsesnævnet.

Klag endelig!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 22:33   #13
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hvad med §1 7

Jeg har læst noget om en § 17 førtidspension at så må de ikke stoppe sygedagpenge hvis man søger efter den men hvor finder jeg hvad der står i § 17
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 22:56   #14
bussemanden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2009
Lokation: Ry
Alder: 58
Indlæg: 20
Styrke: 15
bussemanden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg har læst noget om en § 17 førtidspension at så må de ikke stoppe sygedagpenge hvis man søger efter den men hvor finder jeg hvad der står i § 17
Jo det må de nu gerne.men når det er sagt,har jeg arbejdet sammen med flere der var på sygedagpenge.
er man syg ,er man syg
bare ikke i danmark.
bussemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 23:11   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg har læst noget om en § 17 førtidspension at så må de ikke stoppe sygedagpenge hvis man søger efter den men hvor finder jeg hvad der står i § 17
Du kigger under vores nyttige links her på siden http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Der kan du finde Bekendtgørelse af lov om social pension https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569

Så scroller du ned til §17 og ser at der står

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Hvis man kigger på den side de andre har henvist dig til http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Så vil du kunne se at der står følgende under §27. stk 6

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Så det er rigtigt at de ikke kan stoppe sygedagpengene sålænge der er søgt pension...men det er dog kun indtil de har afgjort den...

Du skal dog huske at hvis du søger en pension efter §17 så skal det være på foreliggende grundlag....da de ellers bare vil afvise dig med det samme...

Jeg synes dog at du burde prøve at se Curls forslag om at klage over sygedagpenge stoppet inden du går i gang med en pensions ansøgning...

Men i sidste ende er det jo kun dig der kan bestemme det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 21:48   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil mene, at hvis du skal arbejdsprøves/afklares, så foregår det under revalideringsbestemmelserne... typisk forrevalidering, hvor man ser på afklaring af din fremtidige beskæftigelsesmulighed.

Forrevalidering ligger på en tilsvarende ydelse, som man kommer fra. I dit tilfælde sygedagpengesatsen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 21:30   #17
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
forrevalidering

Tak alle sammen for ejres støtte og gode råd, der står i de papir jeg har fået fra det sted jeg skal have mit afklaringsforløb at det er forrevalidering, kan jeg så stadig få sygedagpenge trods alle mulighederne for forlængelse af mine sygedagpenge er opbrugt som kommunen siger at de er ?
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:43   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej lillesine

Jeg tror - desværre - ikke, at man er "sikret" sygedagpenge eller anden ydelse under en forrevalidering, da den jo tit foregår på sygedagpenge(og denne lov)... -men det vil da glæde mig hvis andre kan komme med mere positive oplysninger!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:51   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg vil mene, at hvis du skal arbejdsprøves/afklares, så foregår det under revalideringsbestemmelserne... typisk forrevalidering, hvor man ser på afklaring af din fremtidige beskæftigelsesmulighed.

Forrevalidering ligger på en tilsvarende ydelse, som man kommer fra. I dit tilfælde sygedagpengesatsen.

Man fortsætter på samme ydelse, eks. sygedagpengesatsen.

Prøv at læse her:

Citat:
Stk. 5. Revalidenden bevarer sit hidtidige forsørgelsesgrundlag under forrevalideringen.

Du kan læse mere her om forrevalidering (som sjovt nok ikke bruges, FØR sygedagpenge standses. Kommunerne har det med at trække sagerne ud, så man ryger på kontanthjælp, for så er forrevalideringen billigere).

Citat:
Revalidering

§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse og særlig ydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.

Stk. 2. Kommunen giver tilbud om revalidering, når erhvervsrettede aktiviteter efter denne eller anden lovgivning, herunder lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, ikke er tilstrækkelige til, at den pågældende kan klare sig selv.

Stk. 3. En revalidend har ret til revalidering uden hensyn til ægtefællens indtægts- og formueforhold.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 00:59   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lillesine... Som jeg har forstået dig på det du tidligere har skrevet, så HAR kommunen meddelt dig, at de vil stoppe dine sygedagpenge den 31-12-09, er det ikke rigtigt?

Det betyder, at du ikke sådan lige kan regne med at få sygedagpenge, når de mener, du skal i forrevalidering.

Det du skal overveje nu her er:

1) Klage over afgørelsen på stop af sygedagpenge

Hvis de mener, du skal afklares i revalidering, kunne du feks. klage over afgørelsen og nævne, at såfremt de mener, du skal i revalidering, bør du kunne fortsætte på sygedagpenge efter § 27 stk. 1 eller 4 og IKKE på kontanthjælp.

Det er jo netop det problem, som mange oplever, at de bliver sat på kontanthjælp for at afklares yderligere, hvilket er forkert! § 28 SKAL opfyldes. Det er dem, som sidder med sygedagpengesager, der skal afklare dig, og IKKE de sagsbehandlere som sidder med kontanthjælpmodtagere. De har bare at gøre deres arbejde ordenligt i de her jobcentre.

Få din fagforening til at hjælpe dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Sjællandske: Jeanette både for syg og rask? buster Politik og Samfund 2 29-03-2011 09:54
Både Socialdemokraterne og SF går frem ! 1970girl Politik og Samfund 0 28-01-2011 11:45
jeg er både lykkelig og ked af det Ole-Oliver Dit og Dat 7 27-02-2009 22:09
både §17 og §18 baldur At søge førtidspension 3 27-01-2009 16:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension