K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2008, 22:16   #1
stallion700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
stallion700 er ny på vejen
Førtidspensionist reelt enlig ?

Jeg er førtidspensionist og vil gerne leje et værelse hos min far. Vil jeg så stadig kunne betegne mig selv som reelt enlig førtidspensionist?

Jeg er nemlig ikke interesseret i at miste en del af min pension hvis jeg bliver registeret som samboende.

Mvh,

Martin
stallion700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 23:19   #2
stallion700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
stallion700 er ny på vejen
Jeg fandt selv svaret

Begrebet »enlig« i modsætning til »samlevende/gift« er defineret i lovens § 49, stk. 2.

Ved samlevende forstås personer, der lever i et samlivsforhold, hvor parterne gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde bidrager til den fælles husførelse. Det er endvidere en betingelse, at samlivet kan sidestilles med ægteskab eller registreret partnerskab.

En pensionist, der er gift eller registreret men ikke samlevende med sin ægtefælle eller registrerede partner betragtes som samlevende, hvis pågældende lever i et ægteskabslignende forhold med en anden person. Det afgørende er således ikke, om de to samlevende parter formelt ville kunne indgå nyt ægteskab, men om der er tale om et samlivsforhold, der kan sidestilles med ægteskab eller registreret partnerskab.

Hvis de pågældende personer (af andre årsager fx søskende) efter dansk ret generelt er udelukket fra at kunne indgå ægteskab efter lov om ægteskabs indgåelse og opløsning, eller generelt er udelukket fra at lade partnerskabet registrere efter lov om registreret partnerskab, er der ikke tale om et forhold, der kan sidestilles med ægteskab eller registreret partnerskab.
stallion700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 23:43   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, det var da egentlig meget rart at vide!

Jamen så kan du jo godt bo hos din Far. Og jeg fandt lige ud af at min ene søn så godt kan bo hos sin Mormor....tak for oplysningen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 13:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Stallion ja tak for oplysningerne det er faktisk en ret nyttig viden , var der ikke en her på siden der før gerne ville leje et værelse hos en veninde, det må man jo så også kunne , de kan godt nok sige at man ville kunne have opnået registreret partnerskab, men endnu kan kommunerne dog ikke bestemme hvad borgernes seksuelle orientring er
  Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 17:15   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved kommunen hænger sig MEGET i ordvalget når man skal leje værelse hos nogen. Man må IKKE sige BO HOS, BO SAMMEN MED osv. Man må faktisk KUN sige at man logere hos en anden.....

JA, hvis to veninder flytter sammen, så kunne der måske blive en ekstra sag ud af seksuel orientering. Så skal man måske kunne dokumentere at man HAR været i fast forhold med en af anden køn, eller fremvise brugte kondomer, hahahahaha....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 18:40   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er meget vigtigt at fremlejekontrakten er udformet korrekt og hvis den er det så kan kommunen hoppe og danse eller hvad de vil påstå af mystiske ting... der er ikke noget at komme efter. Jeg har selv været igennem en sag på et tidspunkt som jeg vandt over kommunen som kom med nogen fjollede påstande for at spare penge.
Og de har overhovedet ingen ret til at rode i ens seksuelle orientering i den forbindelse.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår er man reelt enlig? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 02-02-2013 08:29
Reelt enlig eller ej? Risa Politik og Samfund 54 05-10-2012 17:13
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
boligydelse og reelt enlig tyrkiet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-01-2011 18:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension