K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 21:51   #1
Rosaline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rosaline er ny på vejen
Sygedagpengestop

Hej jeg har brug for jeres hjælp igen.
Kommunen stopper mine sygedagpenge. (varighedbegrændsning)
Jeg har været sygemeldt i 52 uger og derefter forlænget med 39 uger med henblik på en arbejdsprøvning. Da min sb ikke kunne finde et sted, kunne jeg først starte i arbejdsprøvningen 17uger i forlængelsesforløbet. Havde en arbejdsdag på 3 timer 5 gange om ugen.Her blev der ikke taget skånehensyn til mine lidelser(lider af kronisk tennisalbue, og lændeproblemer). Så mine smerter blev værre og værre og 5 uger i arbejdsprøvningen fik jeg konstateret brok i lysken og måtte stoppe med arbejdsprøvningen(dermed blev den ikke godkendt). Jeg skulle opereres og ventede i 10 uger. Derefter skulle der gå yderligere 3uger hvor jeg ikke måtte løfte noget som helst. Nu er der ikke tid nok til at finde en anden arbejdsprøvning. Ifølge min sb kan jeg stadig komme i arbejdsprøvning for at afklare arbejdsevnen selv om jeg skulle komme på kontanthjælp. Hun siger at det ikke er mulighed for forlængelse af sygedagpenge.
Er der nogen der kan fortælle om der er muligheder for forlængelse
Jeg har hørt at man kan søge fp, men er det klogt?
Rosaline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:07   #2
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Rosaline

her er forlængelsesmulighederne.

Da virksomhedspraktikken/arbejdsprøvningen stadig mangler må det jo være stk 2 (igen), jeg ved bare ikke om den kan bruges mere end én gang.

http://retsinformation.w0.dk/Forms/R...id=139213#Kap9

Forlængelse af sygedagpengeperioden

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Vh. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:11   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Rosaline,

Du bør kun søge ftp. for at hente lidt tid for endeligt stop, dette medmindre dine papirer skriger til himlen om pension.

Forlængelses reglerne som du også kan finde på forsiden af K10 og måske allerede kender lyder som flg.:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Siden du lige har været og måske stadig er i behandling, så kunne §27 stk. 1 nr. 3 være en mulighed, men dette kræver at dine læger kan bekræfte, dokumentere osv. at du med sikkerhed kan returnere til det ordinære arbejdsmarked efter endt behandling på max 2x52 uger.

Alternativt taler man om forlængelse iht. nr. 4, men derved skal det være lægeligt konstateret, at du i modsætning til ovenstående aldrig kommer retur til ordinær beskæftigelse, men skal afklares mod fleks eller pension.

Vi kender jo ikke meget til din sag, så flere info. omkring din helbredsmæssige situation og hvad der fra lægerens side er stateret der.

Hvis du er færdig behandlet og fit for fight, ville der ikke være noget til hindre i at forlænge iht. nr. 2 igen, hvor du så komme i arbejdsprøvning igen, men dette kræver at du er stationær..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 26-06-2012 kl. 22:26.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:23   #4
Rosaline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rosaline er ny på vejen
Hej Enteneller

først mange tak for hurtig svar.
Jeg er færdigbehandlet og min tilstand er stationær.
Rosaline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:30   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosaline Se meddelelser
Hej Enteneller

først mange tak for hurtig svar.
Jeg er færdigbehandlet og min tilstand er stationær.
Det er jo alfa omega i forhold til forlængelse af sdp. Hvornår stopper dine sygedagpenge? Du skal jo parthøres i hht. §7a senest 14 dage stop, så det ved jeg endnu ikke om du er blevet?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:32   #6
Rosaline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rosaline er ny på vejen
behandligsmulighederne er udtømte. Jeg har også andre lidelser som, forhøjet blodtryk, migræne og lændeproblemer
Rosaline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:37   #7
Rosaline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Rosaline er ny på vejen
Jeg har ikke været til partshøring idet min sb har udskudt afgørelsen til hun får en helbredserkløring fra lægen.
Rosaline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:41   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, men så må du vente på denne helbredserklæring og se hvad din sagsbehandler så siger, dog skal ALLE lidelser være stationære før du evt. kan forlænges.

Jeg forstår ikke hvorfor din sagsbehandler allerede nu siger at du ikke kan forlænges!!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:49   #9
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hmmm bør den tid man afventer behandling ikke tillægges i sidste ende??? det mener jeg da... Men ok jeg er ikke sikker
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:53   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Som jeg har forstået det, afventer Rosaline, ikke yderligere behandling, men er stationær?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension