K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2012, 23:28   #1
Søvnløs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Søvnløs er ny på vejen
Modregnes invalidepension i kontanthjælp

Jeg har lige i denne uge fået bevilliget og udbetalt et års invalidepension fra PFA, hvor jeg er forsikret for tab af erhversevne.
Det er for tiden sep 2010 til sep 2011. Da var jeg på sygedagpenge og kom først på kontanthjælp sidst i okt 2011. Jeg er stadig på kontanthjælp og mit store spørgsmål er nu om de udbetalte penge vil blive modregnet i kontanthjælpen.
Jeg håber at der er svar derude...
Søvnløs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 23:48   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Er beløbet indsat på en debitorbeskyttet konto ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 23:58   #3
Søvnløs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Søvnløs er ny på vejen
Nej, det er det ikke -som jeg har forstået det her på siden er det kun en mulig vej ved erstatninger og ikke ved invalidepension?

Sidst redigeret af Søvnløs; 25-01-2012 kl. 00:17.
Søvnløs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 09:09   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Der skal ikke ske fradrag for følgende indtægter:
Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb, bistands- og plejetillæg efter lov om social pension.
Godtgørelse under aktivering (§ 38)
Vederlag som tilforordnet ved valg
Ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, litra z.
Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, f.eks. børnefamilieydelse og børnebidrag.
Værdien af kost m.v. under indlæggelse på sygehus eller lignende behandlingsinstitutioner. Hvis sygehusopholdet har varet i mere end 3 måneder, kan der dog foretages fradrag svarende til den besparelse, der er en følge af indlæggelsen. I den konkrete vurdering bør kommunen tage hensyn til, at en enlig f.eks. kan have en betydelig besparelse ved ikke at skulle betale for mad m.v., hvorimod en stor familie ikke vil have en mærkbar besparelse ved, at en person er indlagt igennem længere tid.
Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter bl.a. lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser, lov om erstatningsansvar, lov om patientforsikring, lov om erstatning for lægemiddelskader, lov om erstatning for vaccinationsskader eller lov om forsikring mod følger af arbejdsskade. Der skal heller ikke ske fradrag for godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikke-økonomisk skade, samt indtægter, der hidrører herfra.
http://home1.stofanet.dk/erikjappe/i.../kon-grund.htm

Så jeg vil sige NEJ de må ikke modregne!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 09:16   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hvis de står på en alm nemkonto så kan kommunen modregne, da man ikke må have formue på over 10000 så uden at vide det 100 % vil jeg mene at kommunen vil forlange at du bruger din formue først.
Håber jeg tager fejl !!
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft modregnes kontanthjælp? BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 110 23-02-2014 19:25
Modregning af midlertidig invalidepension i kontanthjælp yeenzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2013 09:45
invalidepension pfa kontanthjælp mams Alt det andet 13 12-03-2011 19:19
overskydende skat modregnes i kontanthjælp? sane Alt det andet 12 10-03-2011 15:16
Modregnes legater i kontanthjælp ?? Beawis Alt det andet 11 24-11-2009 20:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension