K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 21:33   #11
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Jep jeg er med på at sandsynliggøre, og jeg har også tænkt mig at søge uanset hvad :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:11   #12
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Du skal naturligvis blot sandsynliggøre at du har brug herfor. Du kan evt. få din læge til at skrive, at medicinen er noget du skal have pga. din funktionsnedsættelse, og så sende denne udtalelse med, især med det punkt, at medicinen stadig er ny og mangler den endelige godkendelse for at den kan komme med via ctr. det er da værd at prøve. Du kan evt. lige maile til sagsbehandleren først omkring dette punkt.

Merudgifter iht § 100 gives til de personer, der falder indenfor persongruppen som dækning af de udgifter man har i forbindelse med sin funktionsnedsættelse, og som ikke kan blive dækket via andre love og regler. Sagsbehandleren skal nok selv sige fra :P

Jeg fik ikke alle mine ønsker om dækning bevilget, men det kom godt over grænsen på de 6000 pr år, og som sagsbehandleren sagde; det er det med gyngerne og karussellerne. de kr. 1500 man får i tilskud kan man bruge til hvad som helst, når blot man kan sandsynliggøre, at man har disse udgifter. Det behøver jo ikke at være 500 hver måned, men blot det bliver min. kr. 6000 pr. år bliver taksten oplyldt
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:25   #13
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Nu har jeg lavet et fint og fornemt regneark, hvor al min medicin er plottet ind i, både den jeg får udover og så den nye medicin som ikke er tilskudsberettiget. Og så har jeg naturligvis skrevet at der ikke er tilskud til den medicin. Så får de bon'er fra apoteket, og priser på medicinen. det er forsøget værd ;-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:46   #14
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
forresten hvor længe må/er kommunen om at tage sig af sådan en ansøgning? Er der nogen tidsfrist på sådan noget?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 07:41   #15
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Mariepigen.
Måske har din kommune fastsat en tidsfrist i forhold til ansøgningen. Se linket http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

I Københavns kommune er denne tidsfrist åbenbart uendelig. Nu har min sag i hvert fald kørt siden 2007

Til Tutti.
Hvilken udgifter fik du dækning for.
Da jeg var på kommunen i går, ville hun nærmest ikke tage en udgift med til transport, hvor jeg havde været på et kursus om min sygdom afholdt af offentlig institution. Men jeg har da stadigt afholdt denne udgift, også selvom det kun sker hvert andent år.

velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 08:28   #16
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
min tog lige over 6 mdr, hvor jeg havde fået afslag, men så ikke alligevel og alt mulig bøvl....
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 10:13   #17
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Til Mariepigen.
Måske har din kommune fastsat en tidsfrist i forhold til ansøgningen. Se linket http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

I Københavns kommune er denne tidsfrist åbenbart uendelig. Nu har min sag i hvert fald kørt siden 2007

Til Tutti.
Hvilken udgifter fik du dækning for.
Da jeg var på kommunen i går, ville hun nærmest ikke tage en udgift med til transport, hvor jeg havde været på et kursus om min sygdom afholdt af offentlig institution. Men jeg har da stadigt afholdt denne udgift, også selvom det kun sker hvert andent år.

velcro
wow siden 2007? det var vildt. Nå min kommune er ikke på listen, og de skriver heller ikke noget på hjemmesiden, jeg må se hvordan det går.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
min tog lige over 6 mdr, hvor jeg havde fået afslag, men så ikke alligevel og alt mulig bøvl....
Uha det er alt for lang tid i min verden, men det lyder da til du fik dem i sidste ende og det er jo dejligt.
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 10:49   #18
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja efter jeg snakkede med store bogstaver og truede med advokat og klager over hende osv så gik det til sidst hehe
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 16:34   #19
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Ja efter jeg snakkede med store bogstaver og truede med advokat og klager over hende osv så gik det til sidst hehe
Jamen altså tænk sig der skal så meget til. Men godt at det endte med du fik det dækket i sidste ende, så var det jo besværet værd :-)
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 17:52   #20
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa Velcro

Du spurgte til, hvilke udgifter jeg fik dækket;

Jeg har meget kort gangdistance ca. 100 meter, og kan derfor ikke gå til bussen og anvende offentlige transportmidler. Dette er ligeledes dokumenteret i div. lægejournaler m.v. Derfor har jeg kunnet søge merudgifter til transport (flexordning) således at jeg kan komme meget billigt med taxa ca 30 for en tur indenfor 6 km, eller jeg kan tilmelde mig en anden flexordning for ca 350 pr. år, der indebærer at jeg frit kan køre indenfor kommunegrænsen for kr. 27 pr. tur, hvor der så er 104 ture pr. år)

Uanset hvilken ordning jeg bruger, fratrækker kommunen 104 ture pr. år som en egenbetaling, og det et de resterende ture jeg modtager kompensation for.

Jeg er medlem af sygesikringen Danmark, og da jeg har været det før jeg blev syg, kan jeg ikke få dækket merudgifter til kontingentet. Dog er kommunen glade for mit medlemsskab, da dette nedsætter min egenbetaling til medicin. Det er min egenbetaling efter fradrag fra Danmark, at jeg får tilskud til

Sidst men ikke mindst, er der bevilget kr. 1000 til håndsrækninger, da jeg har sandsynliggjort, at jeg af og til har brug for hjælp af mine forældre og andre til at hente og bringe børn, nødindkøb m.v. hvor man gerne vil have mulighed for at købe en buket blomster eller give en god middag til dem. og det er så sat til ca 1000 pr. år.

alt i alt har dette udløst taksten til kr. 1500 pr md.

Jeg havde også søgt til merforbrug af el og varme, smadret service (jeg taber mange ting pga smerter), tidligere indkøbte hjælpemidler inden ansøgningen, transport og gebyr for handicaprettet kursus (jeg skal lige have fat i dem, for gebyr for materiale for handicaprettet kursus er godtnok kun på kr. 150 samt taxa hertil, det vil ikke rykke på de årlige udgifter, men jeg har ikke fået noget på skrift om, at dette er medregnet, og det kommer ind under merudgifterne som en enkeltudgift - men jeg ved ikke om jeg vil gøre det - tror jeg venter indtil der evt. kommer en merudgift i form af en enkeltudgift på en ting, som ikke bliver bevilget via andre §§. Jeg er også ved at ansøge om flere hjælpemidler som følge af min funktionsnedsættelse. Hvis jeg får afslag herpå, kan jeg med dette afslag i hånden ansøge om enkeltudgift som følge af min funktionsnedsættelse iht § 100.) Jeg havde også søgt om dækning af udgifter til kontingent for gigtforeningen, mfl. som også er blevet nægtet.

Men iht mit brev, så har jeg alene modtaget merudgifter for medicin, transport samt hjælpende hånd, men det er jo også fint - for det samlede beløb bliver indenfor den samme ramme. Alt med tilbagevirkende kraft fra den 1/4 2009, hvor jeg ansøgte om merudgifter. Rimelig hurtig og effektiv sagsbehandling for en gangs skyld
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Div, spørgsmål til afslag på merudgifter Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 40 13-10-2012 16:47
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension