K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2012, 02:01   #1
Ibbe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ibbe er ny på vejen
SB vil ikke acceptere min partsrepræsentant

Hej med Jer.

Jeg er ny(oprettet) bruger her på K10. Har kigget i trådene rigtigt meget de sidste par år, men det er først nu jeg har fået taget mig sammen til at oprette mig som bruger.
Jeg skal nok komme med en introduktion til mig selv senere.

Jeg har en advokat med som bisidder når jeg er til møde på Jobcenteret, og hun er min partsrepræsentant...med fuldmagt og det hele.

Men min SB vil ikke acceptere dette, og hun sagde også på et møde, at hun altså syntes det var besværligt, at jeg havde en advokat som partsrepræsentant. Min advokat har skrevet til min SB flere gange, at hun skal acceptere dette.
Men hun fortsætter med at ignorere dette. Sender kun breve/info til mig, også skal jeg selv informere min advokat.

Hvad har jeg af muligheder, for at få sagsbehandleren til acceptere dette?

Mvh
Ibbe

PS Jeg forsøget at få tilkendt et fleksjob pga kroniske smerter.
Ibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 03:07   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det må da være en opgave for advokaten.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 08:19   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Forvaltningsloven er MEGET klar på det punkt!

Kommunen har INGEN indflydelse på hvem du vælger som partsrepræsentant, og skal bare klappe hælene sammen og sige "javel"!...

Jeg er jo altid partsrepræsentant i de sager jeg har, og jeg eller mine borgere oplever aldrig det fænomen du beskriver...
Tværtimod, så begynder sagerne ofte at blive sagsbehandlet ordentligt i det jeg bliver koblet på...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 09:44   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post Hello

Øh´det forstår jeg da ikke, at hun (SB) ikke har lyst til! Det ku måske være, fordi det bliver lidt vanskelige at snyde med diverse paragraffer og lovgivning! Hvem ved? Kunne bare ikke lade være.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:03   #5
Ibbe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ibbe er ny på vejen
Advokaten har som sagt skrevet til min SB flere gange, at hun skal acceptere hvem der er partsrepræsentant.

Men min sag har kørt skævt i de to år den indtil nu har varet, jeg kom jo til selv at foreslå fleksjob.

Dette gjorde jeg fordi en lægekonsulent fra mit forsikringsselskab, der havde set mine journaler fra forskellige sygehuse og mit medicinforbrug, sagde at der ikke var tvivl om at der er varige skånehensyn, og at et fleksjob var det der skulle til, for at jeg kunne bevare kontakten til arbejdsmarked. (jeg har fået (u)rimeligt mange operationer i det ene knæ, og dermed endt som kronisk smertepatient).

Så hvis min bisidder og jeg kunne finde et praktiksted, og måske en arbejdsplads inden det første møde på JC, så var det så nem en sag for JC.
Så vi mødte faktisk op, med et praktiksted klar, og de ville også gerne ansætte mig i fleksjob bagefter.
Min SB kommentar til at det pågældende sted gerne ville have mig i arbejdsprøvning var ”Ja det er da klart, da det jo er 13 ugers gratis arbejde”. Da jeg så sagde at de gerne ville det pga. mine kvalifikationer, så var beskeden, ”jamen, så kan de jo bare ansætte mig de timer jeg nu kunne arbejde”.

Efter mit eget forslag til et fleksjob, så var det som om JC gik i baglås, og alt gik skævt fra da af.

Da mit forsikringsselskab skulle have aktindsigt, så gik der mere end 60 dage. Da fagforening fik aktindsigt, der gik der det meste af en måned.
Da min advokat søgte aktindsigt, der gik der mere end 40 dage. Efter 30 dage skrev hun og henviste til § 16 stk. 2, og så fik hun aktindsigt. Men JC havde ”valgt” ikke at medsende nogle af de relevante papirer. Jeg havde selvfølgelig sørget for at advokaten havde fået alt relevant. Men det er da utroligt at JC optræder på den her måde.

/Ibbe
Ibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:05   #6
Ibbe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ibbe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Øh´det forstår jeg da ikke, at hun (SB) ikke har lyst til! Det ku måske være, fordi det bliver lidt vanskelige at snyde med diverse paragraffer og lovgivning! Hvem ved? Kunne bare ikke lade være.
Det har også været min tanke, så ved ikke at sende papir til min advokat, så mener hun at dette kunne være en måde at"straffe" mig på.

/Ibbe
Ibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:06   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ret til bisidder ved samtaler i kommunen
Når du skal til samtale i kommunen, for eksempel hvis du søger om økonomisk hjælp, anden form for støtte eller skal til opfølgningssamtale, har du ret til at tage en bisidder med til samtalerne med din sagsbehandler.

Det er en god idé på forhånd at orientere sagsbehandleren om, at du har en bisidder med.

Hvad er en bisidder?
En bisidder er din støtte og skal som sådan ikke føre eller overtage din sag. En bisidder kan hjælpe dig med at stille relevante spørgsmål, eller hjælpe dig med at huske, hvad du vil fortælle. Efter samtalen kan din bisidder hjælpe dig med at få klarhed over, hvad der blev sagt og besluttet.

Hvem kan være bisidder?
Du vælger selv din bisidder. Det kan eksempelvis være et familiemedlem eller en god ven, som du har tillid til.

Kilder
Forvaltningsloven, § 8
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:17   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Ibbe

Velkommen til k10

Godt du har fået taget dig sammen til at oprette en bruger

Ricky har helt ret, det er forvaltningsloven, du og advokaten skal henvise til :
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Det gælder især :
§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt
af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre.
Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt,
når det er af betydning for sagens afgørelse.

Læs også §2, 10, 11, 22, 23, 24 og 25

Du kan lige så godt læse det hele
Det undrer mig, at din advokat ikke selv har smidt disse §§§ i hovedet på sagsbehandleren !
H*n er da den nærmeste til det !

Dertil kommer retssikkerhedsloven :
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389
§1 : Formålet med denne lov er at
1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse,
når de sociale myndigheder behandler sager....
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager,
der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til,
at myndigheden kan træffe afgørelse.

Du og advokaten skal nok i gang med at klage over sagsbehandleren til hendes ansvarlige chef, måske endda til borgmesteren og hele byrådet.
Så må vi håbe at vedkommende sætter sig ind i loven.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:19   #9
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Den burde være ligetil, du skal bede din advokat om at h*n tager og sender loven om partsrepræsentant til din sagsbehandler i en skrivelse, skrivelsen skal sendes som en klage til din sb teamleder og borgmesteren, og din advokat skal samtidig skrive at h*n beder om hjælp til at få sb til at respektere den danske lovgivning og skrive at h*n er partsrepræsentant netop fordi du ikke selv magter det og der derfor ikke kan og må ventes respons på div skrivelser sendt til dig...

tror næsten at det vil få din sb til at respektere loven, når denne samtidig ser en klage over sagsbehandlingen ...

Jeg er bisidder og partsrepræsentant, og oplever faktisk kun velvilje fra sb side, nogen er noget knotten til en start, men når de finder ud af at jeg ikke er så farlig så plejer der ikke at være nogen problemer...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:28   #10
Ibbe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ibbe er ny på vejen
Hej alle.

Tak for de gode råd.

Jeg tager en snak med min advokat.

Og jeg er ret godt tilfreds med at jeg endelig har fået oprettet en bruger.


Mvh
Ibbe

PS Selvom jeg nu har været i "systemet for B-holdet" i 2 år nu, så skræmmer det mig stadigvæk. Syntes godt nok at det er det vilde vesten, det der sker rundt omkring.
Ibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 28-03-2013 13:25
Partsrepræsentant Jonatan Alt det andet 4 08-08-2009 21:13
Partsrepræsentant Færselsuheld Dit og Dat 27 19-04-2009 15:00
Partsrepræsentant Trold Dit og Dat 2 08-04-2007 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension