K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2009, 12:47   #1
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
§ 56 aftale... Hvor meget får kommunen refunderet

Hey folks

Nå, det er ved at være nogle måneder siden jeg har skrevet et indlæg og har egetlig været i gode hænder. For ca. 3 mdr. siden henviste kommunen mig til JOBMentor i Aalborg og de har været 100x bedre end kommunen. De har fulgt reglerne. Da jeg var "underlagt" kommunen føltes møderne, som om man sad i møde med en lokal gangster.

Men ak - nu bliver jeg atter sendt tilbage til kommunen. Jeg har ca. 2 mdrs sygedagpenge tilbage (så har jeg gået 12 mdr.) er stadig ansat hos min arbejdsgiver, dog på nedsat tid. Arbejdsgiver får refunderet 4 timer dagligt. Efter en skade i mit knæ har jeg næsten ingen muskler i mit lår ben og jeg kan ikke være på arbejde mere end 3-4 timer af gangen. Ville egentlig ikke ha´været oppe på 4 timer, men blev på en måde presset til det, selv om der i lægejournalen til arbejdsskadestyrelsen anbefales at jeg skal hvile efter 2-3 timers arbejde.

Selv om jeg har stillesiddende arbejde er det altså rigtigt "træls" og smertefuldt at sidde på en kontorstol mere end 2-3 timer.

Sådan som det ser ud nu, er jeg ret sikker på (JOB-mentor gjorde mig opmærksom på) at de vil "sparke" mig ud af systemet inden de 12 måneder er gået. (altså lukke for sygedagpengene)

Efterhånden er jeg osse PISSETRÆT af at blive trukket rundt i manegen af kommunale halv-gangstere. JOB-mentor mente jeg skulle prøve at få dem med på en § 56 - altså hvor arbejdsgiver får refunderet dagpenge allerede efter første sygedag. Min egen idé er at jeg dels kommer væk fra alt hvad der hedder sagsbehandling og dels gør kommunen en tjeneste ved at spare dem for nogle penge da jeg formoder de får refunderet 100% hos staten fra første dag.

Det er egentligt mit spørgsmål:

Får kommunen refunderet de sygedagpenge de udbetaler til § 56 "klienter" fra første dag?

Jeg ved godt at jeg kommer til at arbejde på fuld tid hvis jeg accepterer ordningen, omvendt har jeg nogle muligheder for at flexe med mit kontorarbejde. Dvs. at jeg kan køre hjem nogle timer midt på dagen og få mig en "morfar" - omvendt ved jeg også at det vil give nogle sygedage fordi jeg nogle dage vil blive overtræt og få smerter.

Ved godt det egentlig ikke angår mig om kommunen får refunderet 100% eller ej. Men jeg ved bare at kommunen for så vidt kun interesserer sig i at spare penge. Jeg er bare interesseret i at blive en fri mand, mit ben skulle kunne genoptrænes på et år - måske ikke...

Med venlig hilsen

OJO
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 13:06   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse om statens refusion her:

Citat:
§ 62. Staten afholder 100 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge i de første 4 uger af en fraværsperiode under sygdom, jf. § 61.

Stk. 2. Staten afholder 50 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge fra og med 5. uge og til og med 52. uge regnet fra 1. sygedag i det aktuelle sygefravær og ansættelsesforhold.

Stk. 3. Kommunen afholder 100 pct. af udgifterne til sygedagpenge efter 52. uge.

Stk. 4. Der kan ikke ydes refusion, så længe kommunen ikke opfylder sin pligt til at følge op efter kapitel 6. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte nærmere regler herom.




https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#A6

Jeg kan ikke lige se, at noget vedrører §56, men måske der er mulighed på linket at finde bekendtgørelser, der beskriver refusionen.


Der er mere her... bl.a. kapitel under 21.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=120319

Ellers er der læssevis af ting at læse her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=30746&rg=8

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-06-2009 kl. 13:09.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
Hvor meget kan kommunen tvinge en til? hboegelund Alt det andet 29 09-09-2010 10:38
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Er der overhovedet regler for hvor meget kommunen må trække een igennem? fehovedet Din historie 9 22-12-2007 15:37
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension