K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2009, 12:21   #1
melkior
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2008
Lokation: Skive
Indlæg: 18
Styrke: 16
melkior er ny på vejen
førtids pension

Er det positiv eller Negativ ???

Min mand har søgt førtids pension i marts.. Vi fik besked på brev i Juli at sagen var over gået til en ny sagsbehandler pga af travlhed.. og vi kunne forvente et svar i August eller sep..Nu har vi så fået af vide at lægekonsulenten ønsker en Psykiatra raport.. som min mand nu skalæ sendes til.. og det skal han i denne uge..
Jeg mener det er positiv.. Men hvad siger i der har forstand på det... vil han blive trukket meget mere rundt ???
Mvh. Susanne


i skriver noget med en § 17 eller 18 ...
vi har søgt på det forlæggende grundlag tror jeg nok.. da min mand kun har været forsørget af mig i mange år...

Sidst redigeret af melkior; 30-08-2009 kl. 12:51.
melkior er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 12:30   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Så klog er jeg ikke på det. Men i må have søgt under §18 og derfor kan de indhentes oplysninger. Så kan sagen godt tage længere tid end 3 måneder.
det er ikke negativt, men de er i tvivl. Men jeg ser det som positiv, fordi de ikke bare beslutter noget uden et rigtig godt grundlag.
husk det er kun mit syn på det og kan ikke rigtig bruges til noget.
Men held og lykke i sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 12:34   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men i må have søgt under §18 og derfor kan de indhentes oplysninger. Så kan sagen godt tage længere tid end 3 måneder.
De samme regler gælder hvis man søger en §17, medmindre man søger PÅ DET FORELIGGENDE DOKUMENTATIONSGRUNDLAG.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 14:37   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
melkior som trold skriver så gælder der samme regler for 17 og 18 med mindre man udtrykkeligt har skrevet på forliggende grundlaghar i det .. for i så fald burde kommunen ikke sende din mand ud i mere det er ikke sådan det skal foregå ..

Men på den anden side kan det i sidste ende godt vise sig at være en styrke i din mands sag, så når nu det er så tæt på så ville jeg da tage den med ...

Hvis ikke så risikere i jo bare at få et afslag fordi det ikke er afklaret ..
  Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 21:32   #5
melkior
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2008
Lokation: Skive
Indlæg: 18
Styrke: 16
melkior er ny på vejen
Ok så kom vi til Psykriater.. og det var meget positiv.. hanmente bestemt ikke min mand kom på arbejdes marked mere.. og det vil han skrive til kommunen... men nu er det så jeg ikke forstår...noget... for har læst her inde at når man søger en §17

(Med en paragraf 17 har kommunen 3 måneder til at træffe en afgørelse)

Ved vi har søgt under en § 17. Og det var i Marts. men håber selvfølgelig der sker noget nu.. Og når man søger på de forlæggende grundlag burde de ikke sende en til yderlig undersøgelser ????

Får han nu pension er det så med tilbagevirkende udbetaling ????
Knuz Susanne
melkior er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 22:02   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder som om der er søgt §17 (ikke på det foreliggende dokumentations grundlag), hvorfor de har bedt om den ekstra udtalelse fra speciallægen. Det er jo en fordel!

De tre måneder starter, den dag i får brev om, at sagen er overgået til pensionsnævnet. De har så 3 mdr til at behandle sagen (det vil fremgå helt tydeligt af brevet)....

Mener først at der kan komme noget med tilbagevirkende kraft, hvis pensionsnævnet ikke holder tidsfristen. Hvis de ikke kan holde tidsfristen (sker meget sjældent) så skal i informeres om hvorfor de ikke kan nå det, og hvornår de så forventes at nå det....

Er dog lidt usikker på det med det tilbagevirkende, men de har de andre nok mere styr på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 22:03   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
melkior, prøv at læse indlæg 3 og 4 her i tråden.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 22:07   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Trold, det får Melkior jo ikke svar på spørgsmålet om det tilbagevirkende af

(og slet ikke hvis man i forvejen ikke forstår paragrafferne!)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 22:17   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nej Helenekr, men det svarer på dette:

Citat:
Oprindeligt indsendt af melkior Se meddelelser
(Med en paragraf 17 har kommunen 3 måneder til at træffe en afgørelse)
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 09:02   #10
melkior
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2008
Lokation: Skive
Indlæg: 18
Styrke: 16
melkior er ny på vejen
Vi Har søgt på det forlæggende grundlag...
Og da vi søgte i marts, fik vi afvide at sagsbehandleren havde 3 mdr til at få lavet en resurseprofil, men da der var gået godt 3 mdr. fik vi brev, at sagen var overgået til en anden, pga tidsperds.. vi høre så intet før her den 18 Aug. hvor vi bliver ringet op.. af den sagsbehandler, der fortæller hun har haft lægekonsulenten til at se på sagen og han ønsker denne. Psykriater uddtagelse. som vi så lige har fået firtaget i siste uge..
Jeg er måske lidt tungnem !
Men synter bare ikke det hele køre som det skal ???
Skal sige min mand har ikke modtaget nogen støtte eller penge i et helt år... og ja jeg tjæner altså ikke vildt mange penge 120000 om året...
Mvh. Susanne
melkior er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? om revudering og førtids pension. Dakota Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-11-2009 15:35
Førtids pension & lægen hobby4me Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2009 10:26
Førtids pension Pedersen 69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-09-2009 14:57
Bo sted og Førtids pension Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-08-2009 09:35
søgning af førtids pension nettenuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-12-2008 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension