K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2013, 18:27   #11
ErikS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
ErikS er ny på vejen
Hej alle

Tak for de gode svar.

Først og fremmest, så er jeg en af de heldige. Min sag er kørt glat igennem ASK. Mit minifleksjob blev godkendt efter 4 ugers praktik, og 5 minutters behandling i rehabiliterings teamet.
Udover dette har jeg en familie, der har udholdt mig de sidste 5 år.

Min arbejdsgiver vil ikke engang søge paragraf 56 når jeg er syg. Og de har bare et stort hjerte. Det betyder meget.

Som andre rygpatienter så er det bare svært, fordi at ingen kan se og føle smerterne. Ofte tænker man at, hvis man havde været amputeret, så kunne andre forholde sig til det!!
Jeg tager eks aldrig med min kone ud at handle.Hun skal bære poserne - ikke særligt mandigt eller galant.

Og have små børn er en anden sag. Afbud til deres arrangementer. Ingen løft eller fysisk belastning. Altid træt pga manglende søvn, og op imod 10 x morfin tabletter på en dag.
Værst af alt er den pludselige og ukontrollerbare tissetrang - ydmygende for en voksen mand.

Ifht kommende operation, så svæver det hele. Når jeg sidder foran en læge, og han nævner operation, så går klappen ned. Jeg lytter, men kaperer intet - kender i det??

Mine tanker går trods alt til de stakkels mennesker, der står i en uafklaret arbejdsmæssig og økonomisk situation. Det er hårdt, og desværre tror jeg at det kun bliver værre.

I løbet af 14 dage skal jeg tage en beslutning. Lægen fortæller at smerterne aldrig vil forsvinde, men håbet er at skære medicin væk - kunne have kvalitetstid med min familie.
Komplikationerne er dog mangefold en almindelig diskusoperation, idet at de skal rode tæt ved spinalkanalerne, og deres erfaring er meget lille.

Skal - skal ikke
ErikS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 19:34   #12
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg tænker som Phhmw også er inde på, at et blik på dine medicin og optimal virkning af denne kunne være et skridt.

I forhold til morfin behandling, som Peter nævner, er det meget vigtigt du får instruktion i korrekt dosering ind- og udtrapning, så du er bedst muligt smertelindret.

Ville det være en mulighed, at få en henvisning til smertecenter?

De kan hjælpe dig med medicin, men også med træning og skånehensyn.

Du kan benytte dig af det fri sygehusvalg.

Jeg er selv smertepatient, og jeg kender den anden smerte du taler om, der handler om at man ikke kan det man plejer, omgivelsernes accept, men også ens egen accept af sygdommen.

Det er svært. Især fordi man er alene i sine smerter og de tab det medfører for ens livskvalitet.

Sværest synes jeg dog det er, når ens nærmeste ikke kan/vil sætte anerkende hvad smerter gør ved et menneske.

Det kan til tider være værre end selve sygdommen.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 14:55   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du får her en mulighed.....

Kære Erik.

... at få en snak med den unge mand jeg har beskrevet.

Den eneste forskel på din og hans sag er at hans protese i L5/S1 sidder korrekt.

Så hvis du ønsker en kontakt, må du give mig besked her, så sender jeg dig en PB, Personlig Besked hvor jeg sender dig en mailadresse, som du ikke udleverer til andre, uden tilladelse.

Husk hvad Benny Andersen skriver: "Livet skal mærkes" så ud med konen og køb ind og lær nu, hvad du alligevel bliver tvunget til, at være fuldstændig ligeglad med hvad andre uvidende mennesker mener om din situation.

Vær du kun glad for dit små-tisseri, prøv du at misten evnen til at mærke tissetrangen, så kommer du på andre tanker. Snup du en Uridom eller tissepose og tis nås du skal. Småproblemer skal vi ikke bruge tid på.

Den medicin du indtager i dag, kan du IKKE fortsætte med uden du løber ind i problemer inden næste år er gået, så tænk lidt over hvad jeg har rådet dig til.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension