K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2010, 12:38   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Diktafon

Er det ulovligt ved møde med sagsbehandler at bruge diktafon uden at oplyse omkring det.

Såfremt jeg oplyser det og sagsbehandleren nægter at gennem fører mødet så fremt det optages på diktafon og jeg nægtet såfremt det ikke optages på diktafon, hvad gør man så? skal til møde i morgen håber nogen kan hjælpe mig inden :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 12:47   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Er det ulovligt ved møde med sagsbehandler at bruge diktafon uden at oplyse omkring det.

NEJ, det er ikke spor ulovligt. Og jeg vil anbefale at du gør det.

Der er skrevet om det her på siden et utal af gange, hvis du benytter søgefeltet og søger på "optage", "mp3'er" eller "diktafon" vil jeg tro at du kan finde det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 13:24   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
du får lige linket herinde til den fulde tekst omkring dette, incl kommentarer/breve fra politikere mfl:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...optage+samtale

og NEJ det er IKKE ulovligt at optage samtalen blot du selv er tilstede under hele seancen OG vil anbefale at du intet sir om at du optar, for så får du ikke nej

Gem optagelsen, den er et retsgyldigt bevis!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 14:19   #4
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Tusind tak for svar det kunne jeg bestemt bruge til noget :-) tak.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 20:00   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Men det er egentligt ret interessant, ift. spørgsmålet om, hvis man siger det forinden, og sagsbehandleren nægter at gennemføre med, og borgeren nægter at gennemføre uden, hvad der så sker...

Er der nogen af jer erfarne mennesker herinde der ved det?
Er der manglende medvirken, eller kan man have krav på det?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 20:11   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis man spørger og sagsbehandler afviser, skal der således ligge relevant grund til at afvise, idet borgeren kan have mange relevante grunde til at ønske dette.

Der kan også evt anvises anden sagsbehandler, alternativt, tror jeg, ved dog ikke helt.

Derfor anbefales det, at man gør det skjuldt, idet det er fuldt lovligt, og foregriber mange problemer.
Foregår samtalen helt efter foreskrifterne, og ført korrekt til journal, bliver optagelse jo aldrig brugt.
Det er jo kun der, hvor der fuskes, og vildledes, eller der bliver skrevet anderledes end det faktisk er foregået.

Sagsbehandler kan jo også foreslå optagelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:06   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg ville gerne optage mine samtaler, hvis det ligesom var normal kotyme/lovbestemt, men jeg ville aldrig gøre det på nuværende tidspunkt, synes ikke det er et rart signal at sende til borgeren, som jeg kunne forstille mig vile tænke det værste ved det!

Men er der nogen der har oplevet at spørge og få nej, ift. hvad der så skete efterfølgende?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:11   #8
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Jeg ville føle det rigtig trygt for begge parter at samtalerne blev optaget, tror at selve bevidstheden og at det altid vil kunne dokumenteres ville give en masse færre klager, tvister og misforståelser, så at det kom som lovkrav ville da være en super ide :-)
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:22   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, og i denne elektroniske alder, så ville det da være oplagt!
Og hold op, hvor kunne mange problemer, fra begge fronter, dog undgåes, hvis alle samtaler helt pr automatik blev optaget, og der blev sendt en lydfil i stedet for et referat (eller som supplement til et KORT referat). Så ville der også være mere sagsbehandlingstid til borgerkontakt!

Jeg er klart for
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 23:30   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja optagelser skulle være et krav det kan jo komme begge sider til gode vi må uden at spørge sagsbehandler osv må ikke.og har man lyd eller hvad vi kalder en optagelse kommer komunen bare med du kunne jo have redigeret noget væk jo jo jo jo det prøver alt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anbefal en god diktafon. Camille Dit og Dat 30 08-07-2012 23:10
Diktafon optagelse af møder jasch Alt det andet 16 18-01-2012 00:21
Diktafon nielsdencker Alt det andet 0 17-01-2012 16:51
Til diktafon brugere Spin Dit og Dat 23 04-12-2010 18:11
diktafon julle Alt det andet 33 22-07-2007 23:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension