K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2008, 17:46   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Kan man klage over en afgørelse ang arbejdsprøvning?

Som bekendt er jeg ved at søge førtidspension, og har i den forbindelse nægtet en arbejdsprøvning pga psykiske lidelser.
Sagsbehandleren indhentede i den forbindelse, en statusprofil fra min læge og en speciallægeerklæring fra min psykiater. Begge skriver at jeg ikke kan deltage i revalideringsmæssige tiltag da det vil forværre min tilstand med opblomstring af psykotiske symptomer.

I dag ringede min sagsbehandler og sagde at hun havde afleveret speciallægeerklæringen til lægekonsulenten.
Samtidig spurgte hun om jeg kunne tænke mig at få en jobkonsulent hjem, som kunne fortælle mig lidt om arbejdsprøvning og arbejdsmarked
Til dette svarede jeg nej tak, og påpegede at jeg jo ligesom var ved at søge FTP og ikke kan rumme arbejdsprøvning/arbejdsmarkeds snak (forstår hun vitterligt ikke alvoren) eller hvad sker der?

Enden blev at hun sygemeldte mig....den fatter jeg heller ikke en meter af.

Og hun gjorde mig ENDNU engang opmærksom på, at der SKAL ligge en nyopdateret arbejdsprøvning i sagen om førtidspension (hvad ville hun så indhente en speciallægeerklæring for)?
Men hvad nytter det når jeg ikke kan?? Jeg får en forværring af min tilstand bare ved tanken...og jeg går IKKE derover, for jeg tør simpelthen ikke!!

Nu million dollarspørgsmålet - HVIS lægekonsulenten teer sig og siger at jeg SKAL i arbejdsprøvning, og at de fuldstændigt overhører min psykiaters vurderinger, kan jeg så klage over dette et sted??

Hvis de fjerner mine tunger på vægtskålen (læge og psykiater), jamen så har jeg ikke flere livliner der kan kæmpe min sag, så er der ikke flere fagfolk til at bakke mig op - jeg mener ikke dette er korrekt sagsbehandling og HÅBER at jeg vil kunne klage over sådan en afgørelse....

HULK
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 18:12   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej helenekr,

Jeg var ude for, at lægekonsulenten brugte en forældet funktionsbeskrivelse (-lavet på psykiatrisk daghospital) hvor jeg selv havde talt om muligheden for arbejdsprøvning. Det var bare en konstatering af de regler, jeg havde fundet ud af.

Det på trods af at en speciallægeerklæring fra den 10. januar som sagde, at

1. Min arbejdsevne var ubetydelig
&
2. arbejdsprøvning ville kunne forværre min tilstand

Det havde lægekonsulenten fuldstændig overset.

Det som skete var, at min sagsbehandler så ville sende mig i arbejdsprøving. Det aftalte vi et møde til. Men jeg snakkede med min socialrådgiver på Psykiatrisk sygehus og hun aftalte et rundbordsmøde med socialrådgiveren fra sygehuset, sagsbehandleren og en kontaktperson.

Enden på det møde blev, at jeg ikke skulle i arbejdsprøvning. Istedet for blev min funktionsbeskrivelse opdateret og ressourceprofil lavet. 1. juli fik jeg bevilget førtidspension.

Det som din sagsbehandler nok vil gøre som det næste er, at bede om en uvildig speciallægeerklæring om din tilstand som yderligere dokumentation.

Det er sådan i loven om førtidspension, at en arbejdsprøvning ikke er nødvendig hvis det kan risikere at forværre din tilstand. Men jeg ved ikke, at det er muligt at du kan undgå yderligere arbejdsprøvning med din egen læges og psykiaters erklæringer alene.

Et tip til en evt. speciallægeundersøgelse er, at skrive alt ned på forhånd i punktform om din situation. Vær fuldstændig ærlig. Evt. print en dataliste ud, som du kan give til lægen. Du kan også evt. give de nedskrevne punkter til lægen. Det gjorde jeg.

Du kan evt. også lægge ud ved mødet hos speciallægen at fortælle, hvordan du har det med din speciallægeundersøgelse. Det tror jeg vil blive værdsat.

__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 19:12   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare underligt, hvis ens egen psykiater - som har kendt én i mange år, fuldstændig kan blive underkendt i sine vurderinger. Jeg kan næsten ikke rumme det og føler mig menneskeligt revet midt over, for hvordan kan en lægekonsulent som aldrig har mødt mig, sidde og sige at en anden speciallæges vurderinger er noget 'pis' - for det er jo lidt det der sker.

Ja, det skal da ikke undre om de så vil have mig til en helt anden speciallæge for dobbelt tjek. Og det er som sådan også okay, for det bliver jeg jo ikke mere rask af, nok nærmere bare træt i hovedet. Synes også det er frækt at sende mig til en fremmede, når nu jeg ER i behandling hos én. Det følels bare som om, at ham jeg har, burde fratages sin bevilling og holde sig væk fra patienter ''fordi han ikke kan stille diagnoser'' der falder i kommunens favør. For der er jo ingen tvivl om at han ville være en mægtig mand, hvis han havde skrevet at jeg bare skulle have en lykkepille og ud på arbejdsmarked. Så skulle de nok ikke bruge en ekstra vurdering - det er så dobbeltmoralsk det hele.

Men tak for svar Flemming.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 19:16   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
http://www.ftf.dk/for-medlemsorganis...ejdsproevning/
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 19:43   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Maj-britt den lunede da noget.
Jeg hæftede mig især ved kodeordet 'beskæftigelsesankenævnet', og røg fluks ind på deres hjemmeside. Desværre er min hjernekapacitet ikke hvad den har været, så jeg ved ikke om jeg kan placere min klage der, men ellers læste jeg, at 'øvrige klager' kunne ske direkte til Borgmesteren, hvor jeg agter at henvende mig hvis de omstøder min psykiaters udtalelser og laver deres egne vurderinger af mine diagnoser, og på trods af forværring, alligevel vælger at sende mig i arbejdsprøvning.
Det er MIT liv og de skal ikke få presset mig ud i at jeg føler jeg skal ende det, fordi mine broer synes brændte!! Jeg vil fandeme have retten til at leve et værdigt liv på mine egne præmisser, fnys....

Og hvilken Borgmester skal jeg egentlig klage til? Mogens Lønborg eller Mikkel Warming??....over borgmesteren Ritt Bjerregård tager sig vel ikke af den slags

Sidst redigeret af Ninja; 13-08-2008 kl. 19:50.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 20:04   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Du kunne jo begynde med at vise din sagsbehandler afgørelsen, og såfremt hun ikke kan se fidusen, så klag til Mogens, Mikkel og Jakob, tag du bare alle 3, så kan man da håbe på at en af dem har klarhed i knolden.

Kom lige i tanke om, du kan da bede din sagsbehandler fortælle dig, hvem præcis du skal klage til :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 20:25   #7
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Det er ikke for at tage modet fra dig - men jeg har en klage liggende hos Borgmester Jakob Hougaard siden slutningen af juni måned.

Og jeg har stadig intet svar fået fra Borgmesteren

Så det tager også noget tid(ihvertfald fra Borgmester Jakob H) inden man får svar tilbage på en klage..


Jeg kender ikke til alle instanser - hvor man kan klage.

Men man kan klage til Ombudsmanden.

http://www.ombudsmanden.dk/om_at_kla...dan_klager_du/

Håber du kan bruge det til noget



PS. Husk at få det på skrift(ved evt. arbejdsprøvning) fra sagsbehandleren.

Sidst redigeret af afrodite; 13-08-2008 kl. 20:30.
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 20:31   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
afgørelsen er vedr. fleksjob

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Der er lige det ved den afgørelse, at det er vedr. fleksjob:
Citat:
"Denne principielle afgørelse gjorde, at kommunen overfor politiassistenten valgte ikke at kræve yderligere arbejdsprøvning, men bevilgede ham fleksjob."
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 20:32   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Helene!
Jeg sidder lige nu i samme situation som dig, bare lige to skridt foran. Jeg har også psykiske lidelser og blev i foråret indstillet til ftp. Jeg blev ikke arbejdsprøvet, da der forelå udtalelser fra sygehuset og kommunens lægekonsulent om, at arbejdsprøvning var en dårlig ide. Derudover har en af kommunens meget erfarende jobkonsulenter nægtet at medvirke til, at jeg blev arbejdsprøvet, idet han mente, at jeg var for syg til det. Derudover mente min sagsbehandler heller ikke, det var nogen god ide, så hun valgte at indstille mig uden arbejdsprøvning. Så troede jeg jo, at der ikke kunne ske mere, hvad det angik, men sørme om jeg ikke fik afslag på ftp netop med den begrundelse, at jeg ikke var arbejdsprøvet... Jeg har anket afslaget til Beskæftigelsankenævnet og venter nu på en afgørelse derfra. Den kommer desværre først engang i september... Jeg synes for det første, du skal holde fast i de udtalelser, du har fra din læge og psykiater og for det andet, at du skal blive ved med at gøre din sagsbehandler opmærksom på den forhistorie du har.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 20:42   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Der er lige det ved den afgørelse, at det er vedr. fleksjob:
Flemming, så vidt jeg har forstået, så gælder den over hele linien.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Klage over afgørelse? go'menbrugt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 13-12-2012 23:07
Ny afgørelse fra ASK jango Alt det andet 2 10-11-2012 16:31
klage over sagsbehandling,inden afgørelse Teletrold Alt det andet 8 08-10-2012 22:28
Hvor skal jeg klage. Nægtet arbejdsprøvning. Pingu Alt det andet 4 21-11-2010 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension