K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 19:33   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg har prøvet det fra den anden side af bordet (det tog 14 måneder at få en sag retur!).
I det tilfælde, så skulle jeg revurdere en sag, fordi der dengang ikke var blevet lavet profil inden stop (vil lige skynde mig at forsvare mig selv, det var ikke min sag dengang ).

Dvs. at jeg skulle opdatere profilen med borgere, som kun måtte udtale sig om, hvordan h*n havde det, dengang for 14 måneder siden.
Og jeg skulle så prøve a vurdere, hvad jeg ville have gjort og vurderet, hvis jeg havde været sagsbehandleren for 14 måneder siden... Pisse besværligt for at sige det ligeud! Både for borger og mig!

Så det vil nok være noget i den dur, at du og kommunen nu skal i gang med!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 20:39   #12
Barbara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: Favrskov
Alder: 50
Indlæg: 19
Styrke: 15
Barbara er ny på vejen
Hej Sandie,

Jeg har ventet ca 13 md (region midt) med en sygedagepengesag.

Til Bibbi

Jeg er enig med Andersine. Kommune har "genoptaget" min sag ligesom hele var 13 md før. Desværre fik jeg en ny afslag - kunne ikke forlænge sp. I din tilfalde lyder positiv at ankænavnet anbefaler 26 ugers forlængelse. :-)

Barbara
Barbara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 21:07   #13
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
i mit tilfælde, der tog de jo sygedagpengene pga jeg ikke kan revalideres pga for få timer...

min social rådgiver på smerteklinikken sagde så, at så BURDE de kunne forlænge mine sygedagpenge med henblik på fleks... men det mente de ikke, da jeg ikke var færdig behandlet (da jeg på det tidspunkt gik i coping forløb på smerteklinikken)....

da jeg så kom på kontanthjælp, og mødte min nye sagsbehandler, var noget af det første hun sagde, at hun ikke kunne forstå hvorfor der ikke var påbegyndt noget flex sag *suk*.... hun synes det "lugtede langt væk af flex"....
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 12:13   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sandie86 Se meddelelser
i mit tilfælde, der tog de jo sygedagpengene pga jeg ikke kan revalideres pga for få timer...

min social rådgiver på smerteklinikken sagde så, at så BURDE de kunne forlænge mine sygedagpenge med henblik på fleks... men det mente de ikke, da jeg ikke var færdig behandlet (da jeg på det tidspunkt gik i coping forløb på smerteklinikken)....

da jeg så kom på kontanthjælp, og mødte min nye sagsbehandler, var noget af det første hun sagde, at hun ikke kunne forstå hvorfor der ikke var påbegyndt noget flex sag *suk*.... hun synes det "lugtede langt væk af flex"....
Hvis de mente at revalidering er formålsløst, kunne de måske have forlænget dig efter stk. 4, hvor de kunne vurdere, om du skulle i fleksjob eller førtidspension.

Det er korrekt, at du skal have en varig funktionsnedsættelse samt varig nedsat arbejdsevne for at du kan få et fleksjob.(mindst 50% nedsat). Kan godt se det ligger lidt på vippen i din sag, når du siger, at du er fortsat på smerteklinikken. Men jeg kender nogen, som har fået det bedre efter at have været på smerteklinikken. Det er lidt svært at vide, om der kunne have været bedring eller ej, når du fortsat var på smerteklinikken på det tidspunkt. Men håber du får medhold.

Sidst redigeret af curls; 16-10-2010 kl. 12:15.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 12:15   #15
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
min sag tog kun 2½ måned i ankenævnet den gang i 2007 , og kommunen fik nogle smæk og måtte revidere min RP, så den var opdateret ...
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 13:45   #16
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
ud fra sidst jeg var i arbejdsprøvning, er min arbejdsevne (time mæssigt) faktisk blevet mindre efter jeg har været på smerteklinikken (men det er jo nok fordi jeg lytter mere til min krop nu, og får sagt fra før det er alt for sent)...

jeg må jo bare væbne mig med tålmodighed
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 10:59   #17
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Andersine85
som jeg skrev må det efter regler ikke tage mere in 3mdr.
Og min kommune fik nogle godt nok en del kritik for dårlig behandling af min sag og mangelende opfølgning og meget mere det fik godt godt nok travt men mig lige med et ps jeg har en god fagforening der har helt tjek på love og mit problem
?det kan ikke alle lige på kommunen
God kamp til alle jeg kæmper på 5 år
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 18:11   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, gid det kun tog de 3 måneder, det ville være en lettelse for alle!

Men jeg ved så også, at de nu faktisk arbejder effektivt på at komme ned på de lovlige tre måneder, de har ansat vildt mange nye medarbejdere, så forhåbentligt hjælper det snart!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 18:32   #19
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Har klaget til statsforvaltningen d. 10-02-10 over §100

De skrev det kunne tage fra 3 til 7 mdr. men har intet hørt derfra

Ved ikke om det er Midtjylland der er så langsom
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 13:49   #20
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Andersine85
Du skal stadig overholde den den Sociale lovgivning i fohold til §§ og socialbehandlingstid.

Hvis vi i systemet ikke over holder §§ bliver vi jo straftet i forhold til §§ vi har skrevet under på ?????????????????????

som igen sygedag penge
som du vil ikke arbejdsprøvet
som vi har ikke lægelige oplysninger på dig
som i bruger ikke læglige oplysninger men vurder selv gennem en læglig konsulent der er ansat i kommunen og vil ???
give andre oplysning skulle nødigt ???? fyret
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskæftigelses ankenævn kurtf Spørgsmål ang fleksjob 4 30-05-2012 01:13
skat er langsomme kingo77 Alt det andet 14 01-02-2012 09:40
Du, som har anket indkøbsordning til Soc. Ankenævn, er du på K10? Carmen Alt det andet 0 02-03-2011 18:56
NU må der sku gerne snart ske noget (ankenævn) sandie86 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 11-01-2011 13:12
det sociale ankenævn hedder nu Beskæftigelserådet Hejdien Nyt om loven 2 16-07-2007 01:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension