K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2008, 11:49   #11
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Vil bare sige:
[QUOTE]QUSendes jeg i arbejdsprøvning, så sætter jeg mig ned og fortæller at det der kan jeg ikke, det der kan jeg slet ikke og det der er totalt udelukket.

Der står i den vejledning, der er vedlagt at jeg IKKE kan sygemelde mig derfra på sygdom, jeg i forvejen er sygemeldt for??

Så hvis min hånd hæver voldsomt op, så skal jeg ringe og sige jeg er syg af splinterskide.[/ OTE]

Det er den rette holdning. Pas på dig selv. Mød op, vær ærlig, sig stop hvergang der er noget du ikke kan og meld fra når du ikke kan være med længere.
Og man kan ikke sygemelde sig !!! Nej det er skørt. Jeg mødte om, selv om jeg helt smadret. Tænk ... så blev jeg vendt i døren og sendt hjem. De kunne jo godt se, at det ikke var helt forsvarligt at have mig "rendende" der. Til sidst stoppede de arbejdsprøvningen, fordi det hele tiden bare blev værre og værre. Min sygdom forværredes af arbejdsprøvningen, men nu er det heldigvis overstået.
Pas på dig selv.
Mvh. Sommer

Sidst redigeret af Sommer; 31-10-2008 kl. 11:52. Årsag: kan ikke finde ud aaf at slette dette indlæg. HJÆLP
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:52   #12
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
KOL
Restless legs syndrom
Raynaurds syndrom
Tennis og golfalbue, begge sider
Begyndende slidgigt i hænder
Kronisk lænderygsmerter
Seneskedehindebetændelse
Bruskforandringer i begge knæ
Muligvis depression

Det er listen.

12 år på kontanthjælp, 51 år, på tide at festen stopper.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 11:54   #13
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Splinterskide.

Den er go ha ha.
Den har jeg ikke hørt før. Min invaliditet skyldes kronisk "splinterskide" .
Jeg har ikke deltaget i alt deres pjat om arbejdsprøvning og lign. Jeg kan ikke, og det har jeg sagt hele tiden.
Jeg har forlangt en pension efter § 17, og jeg afventer svar fra ankenævnet.
Kommunen skal ikke bestemme hvad jeg kan og ikke kan. Jeg er lige så meget værd som dem. De har bare en anden uddannelse (hvis de har en), men det gør dem ikke til Vor herre.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:00   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nå ja, jeg går da ikke udfra at de vil med mig på lokum for at tjekke

Jeg vil også til at bide fra mig nu, jeg har altid holdt lidt lav profil, mest udfra devisen at den tid de glemmer mig, ikke kan komme dårligt tilbage.

Men nu er turen kommet til mig og det skal de sq ikke slippe godt afsted med.

Jeg skal IKKE sidde 25 timer om ugen og samle lamper, havde det været min store lyst, så var jeg nok blevet lampesamler på en fabrik.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:01   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Maj-Britt, dejligt, at du stadig har humor Da jeg læste dit første indlæg, kom jeg til at tænke på én af Ankestyrelsens praksisundersøgelser, hvor de understreger, at en arbejdsprøvning skal være indivudelt tilrettelagt, så der tages hensyn til borgerens skånebehov. Det lyder det ikke til, at de har planer om det hos dig... Du kan læse det her: http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Pu_Fø...2007_10_59.pdf. Specielt afnittet 4.3.2 Manglende, mangelfuld eller uhensigtsmæssig arbejdsprøvning fra side 26 er interessant...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:05   #16
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
ha ha.

De vil gerne med dig på lokum.
det "bedste" jeg blev udsat for var at skulle lave skema over lokumstider.
Om det krævede ekstra rengøring af toilettet bagefter.
En 14 dages skema. Jeg skrev tilbage til dem, at de måtte være rablende åndsvage.
Man hiver sig sq i håret over deres påfund.
Held og lykke til dig.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:07   #17
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Et wc skema?? Hold da op.

Risa, du kan tro at den side er gemt, skrevet ned og noteret, den er guld værd, blev så glad, da du gav mig linket for et stykke tid siden.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:13   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, de undersøgelser er guld værd! Desværre kan jeg ikke finde en Principafgørelse om det, men du kunne jo prøve at printe noget af det ud og klaske det på bordet til mødet og fortælle dem Ankestyrelsens mening om dét - og husk så lige at fortælle os, hvordan de så ud i hovederne
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 10:35   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ihhhhhh, nu har jeg brugt week-enden på at lave en hulens god klage over at de vil arbejdsprøve mig i lampesamling.

Ringede så lige nu til jobcenter for at forklare dem at jeg ikke har planlagt at bruge 1½ time i transport ( jeg har tid 9.00, men vil være der 8.20 p.g.a. busforbindelser), hvorpå damen sagde at så skulle hun nok sørge for at være der 8.30.

Nå, men fik da brokket mig over de lamper, fordi:

Anne Petri, speeciallæge udtaler:

Det drejer sig primært om ledsmerter, der forværres ved selv let belastning, specielt repeterende bevægelser. Håndfunktionen er af denne grund betydeligt nedsat.
*******

og så siger hun guddødmemig at det er da ok, de samler slet ikke lamper lige nu og har de ikke noget, jeg kan bestride, så melder de bare det retur til min sagsbehandler, der så finder et andet sted.

ALTSÅ, nu var jeg klar til kamp, og så fiser kampen ud i sandet. Nu har jeg grublet dag og nat siden torsdag på den s**** erhvervsafklaring på det jobcenter og så til ingen verdens nytte. ÆV.

Jeg takker naturligvis nej tak til deres tilbud, lægererklæringer vil bakke det op, og jeg vil IKKE bruge 1½ hver vej på at komme derud hver dag, medmindre de trækker de 3 timer fra mine 25 timer om ugen.

Nu skal jeg tænke mig om, jeg har vel to muligheder:

1. Søge FP §17, det får bære eller briste. Indklage at de overhovedet vil erhvervsafklare mig, når lægerne og deres egen kursusleder påpeger at det er nyttesløst.

2: Blive erhvervsafklaret i egen by, vuggestue, bibliotek eller måske plejehjemmet.

Hvad skal jeg vælge, nogle gode ideer??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ministeren indkaldt til samråd om fleksjobreform Webmaster K10 Nyheder 0 09-03-2012 22:40
indkaldt til samtale Bamsen Alt det andet 3 22-10-2010 10:08
Indkaldt til møde før afgørelsen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2009 11:40
Indkaldt til undersøgelse Mordanmark Alt det andet 4 02-07-2008 17:53
Indkaldt til revurdering DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 4 08-03-2007 12:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension