K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2006, 12:08   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arbejdsprøvning og Transport ?

Hej alle

Kan man som fleksjobber der skal i arbejdsprøvning og på kursus få dækket udgifter til togkort ?
Er der nogen der ved det og hvor skal man henvende sig om det ?
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2006, 12:27   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Arbejdsprøvning og Transport ?

Hej Stella!

Det er vist en af den slags spørgsmål, der ikke er et helt entydigt svar på. Spurgte selv om det samme i sommers. Kan ikke huske om det er trådt i kraft nu eller om det først er fra 2007, fleksere har ret til transportgodtgørelse i forbindelse med arbejdsprøvning o.s.v.
Jeg har været i praktik, og spurgte min sagsbehandler om transportgodtgørelse. Jeg fik dækket mine udgifter til togkort langt hen ad vejen, på den måde, at jeg udfyldte skemaer med datoer og antal km., og så fik jeg et beløb pr. km., pr. dag. Pengene blev indsat på min konto sammen med ledighedsydelsen.
Det bedste råd er: Spørg din sagsbehandler!!!
Det er desværre forskelligt fra kommune til kommune, det er i hvert fald min erfaring.

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2006, 20:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Arbejdsprøvning og Transport ?

Hej Stella .

Den nye lov om kørselsgodtgørelse træder desværre først i kraft den 1-1-07 surt , men nogle kommuner er dog mere large end andre ...

I en af de andre tråde står der

Totalt urimligt det er det da .. men prøv at læse her.. evt følge linket især det første link, der er mange andre intressante ting end kun det der er sat ind her .. smileysmiley

http://<br /> http://www.clh.dk/not...job/doc15.html

Kompensation for befordringsudgift i forbindelse med tilbud efter kapitel 9-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager tilbud efter kapitel 9-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, det kan fx være virksomhedspraktik forud for ansættelse i et fleksjob, har ikke ret til befordringsgodtgørelse når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet gennemføres, og retur er mere end 24 km. Dette fremgår af lov om aktiv beskæftigelsespolitik § 82. Personer, der modtager arbejdsløshedsdagpenge og som modtager tilbud efter kapitel 9-11, har mulighed for befordringsgodtgørelse. For personer, der er under revalidering eller på sygedagpenge og modtager tilbud efter kapitel 9-11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsat, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Ligebehandling
Der er tale om uligebehandling af personer visiteret til fleksjob, når de ikke har samme mulighed som personer, der modtager arbejdsløshedsdagpenge for at modtage befordringsgodtgørelse. Hvis de pågældende personer havde været ansat i et fleksjob, ville de kunne have opnået et befordringsfradrag efter ligningslovens regler.

kortlink.dk/folketinget/36e4

Beskæftigelsesministerens besvarelse af spørgsmål nr. 1 af 3. maj 2006 fra Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg (L 233).

Maj 2006 Vores sag 101-0027/06-201-188Spørgsmål nr. 1:

”Er ministeren indstillet på at tage spørgsmålet, som blev rejst under 1. behandlingen, om hvorvidt befordringsgodtgørelsen bør reguleres op til drøftelse med forligspartierne?”


Svar:

Jeg kan oplyse, at jeg er enig i, at personer, der er visiteret til fleksjob, også bør have ret til befordringsgodtgørelse, når de som ledige deltager i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Jeg har derfor orienteret forligspartierne om, at jeg vil fremsætte et ændringsforslag herom.


Hele tråden kan du læse her


kortlink.dk/36e2
  Besvar med citat
Gammel 27-10-2006, 20:50   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Arbejdsprøvning og Transport ?



Bad luck...:@
Nå men tak for jeres svar...jeg ringer til savsbehandleren og spørger Mandag.
Hav en god fredag aften alle sammen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning med transport ?? søsser98 Alt det andet 14 12-02-2012 23:34
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Tilskud til transport til arbejdsprøvning/opkvalificering supersus Alt det andet 0 27-11-2011 20:21
Arbejdsprøvning / Transport Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-09-2010 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension