K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2007, 20:49   #11
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Nej jeg er så evig træt af den spydige bemærkning:"Unge mennesker er også så træt i dag".....
Ja men de kunne også prøve at læse om sygdommen på nettet om de gerne ville have det sådan. Men man ser jo altid så glad ud....
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 17:10   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Har ikke været afsted idag.. Er simpelthen helt ulideligt træt og har fået blærebetændelse.

Jeg har kun været derinde i 2 uger, og kræfterne er allerede meget små.. Træls, men vil prøve at komme afsted imorgen..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 17:57   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...blærebetændelse...det skal du til lægen med...det fik jeg også hele tiden da jeg var i arbejdsprøvning...underligt... nå men du gør det du kan...det er ikke et arbejde du har men en arbejdsprøvning...jeg ved det er ubehageligt at være sygemeldt ...men sådan er det når man er flekser...husk at passe på dig selv først og fremmest af alt
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 19:33   #14
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej!!

Jeg er i arbejdsprøvning pt og er ca halvvejs i forløbet.(13 uger ialt). Så har nu været der i 7 uger. Det går rigtig fint, og de har spurgt mig i dag om jeg har lyst til at blive(hvis jeg får bevilget fleks).
Men så har jeg selv tænkt på, er det ikke billigere for virksomheden at få en elev???
Jeg vil selvfølgelig helst de tager mig, men er jo nervøs for at inden kommunen får det hele på plads, har de fundet ud af at det andet er en bedre "forretning"
For er det ikke det ???
Det er kontorbranchen...
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 19:43   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej mysmys!

Dejligt at høre, det går godt!

Jeg tror faktisk ikke, det er en bedre forretning at få en elev. For det første er det jo en fordel, at de kender dig på forhånd, for det næste får de jo refusion for enten ½-delen eller 2/3 af din løn + refusion fra første sygedag i forbindelse med evt. sygefravær. For det tredje håber de jo nok, at du vil blive der et godt stykke tid fremover, hvilket man jo ikke kan regne med med en elev, når denne er udlært.

Jeg håber, det hele flasker sig i sidste ende!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2007, 20:30   #16
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Cool

Hej igen

Det er også de fordele jeg selv er kommet frem til. Men med mig får de jo kun arbejdskraft 3 timer om dagen, frem for fra åben-luk ved en elev....og betaler jo også mindre i timeløn til en elev...
Men vi krydser fingre xxxxxxxx
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 10:48   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hmm.. Jeg er ved at køre træt.. Var kun iarbejdsprøvning i tirsdags i en halv time, og har så været hjemme igår og igen idag. Jeg er så TRÆT og får hele tiden blærebetændelse. Desuden sover jeg af pommern til..

Reva-damen havde sagt, at hun ville komme ud efter 3 uger. Har ikke set noget til hende endnu, men har fået at vide, at hun kommer på tirsdag, det er så min 6. uge. Jeg er meget spændt på hendes dagsorden. At gå op i tid er ihvertfald urealistisk, det bliver nok nærmere ned..

Åh, hvor er jeg træt af alt deres arbejdsprøvning og dokumentation. Hvad skal det til for? Det fører ikke til noget.

Nå, men jeg er ellers glad for det derinde, de er søde og arbejdet er fint, så det er ikke den side af det, der er noget i vejen med. Det er mig, der kører træt, selvom jeg kan holde alle de pauser jeg vil, og planlægge min arbejdstid så det passer mig bedst.

Nå, vi får se, hvad samtalen på tirsdag bringer..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 14:10   #18
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tid til en lille opdatering.
Det går godt med arbejdsprøvningen. Jeg hygger mig med arbejdet, og de er meget søde derinde. Jeg er bare så træt!

Reva-damen var der i tirsdags, og det gik godt! Hun havde regnet sig frem til, at jeg i øjeblikket ligger på under 11 timer.. Aftalen blev derfor, at vi fortsætter i samme spor uden at pille ved arbejdstiden, dvs. jeg skal ikke gå op i tid. Så jeg er der bare så meget som jeg kan og skriver hver dag i en lille bog, hvor længe jeg har været der, hvordan jeg har haft det og hvor meget jeg har sovet. Så det er fint nok.

Revadamen mente, at hvis jeg ikke kommer op på minimum 12½ time, begynder det at blive kritisk i forhold til et fleksjob, så er det måske hellere et skånejob og pension der skal til, men det er jo ikke sikkert kommunen er enige i den vurdering.

Nå, men alt i alt en postiv samtale og positivt praktiksted, og så må jeg se, hvad helbredet rækker til..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 13:24   #19
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Hej gh72

Jeg har lige læst lidt omkring din arbejdsprøvning, men umiddelbart kan jeg ikke finde noget efter november. Så hvordan gik det? og hvordan har du det nu? skal du i flere arbejdsprøvninger?
Jeg spørg om dette, da jeg står for at skulle i arbejdsprøvning, efter at jeg i 2004 fik tilkendt fleksjob på 15 timer, som i 2006 blev skiftet ud med et nyt job og arbejdstiden blev sat ned til 12 1/2 time -dette job blev jeg fyrret fra, da jeg november 06 blev påkørt bagfra og udover min fibromyalgi også fik piskesmæld - jeg meldte mig først syg marts 07, da jeg var helt til rotterne (men jeg ville gerne have beholdt det job) jeg blev fyrret med udgangen af august 07.

Tak for dit svar omkring ferie under arbejdsprøvning...
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2008, 13:35   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej LeneSkov

Der er faktisk ikke rigtig noget nyt.. Er forlængst færdig med arbejdsprøvningen, som endte med et resultat på 6-8 timer pr. uge.

Reva har herefter sendt en rapport til kommunen. Hvad planen egentlig er nu, ved jeg ikke rigtig. Hun snakkede noget om, at de fleste kommer tilbage til JSV efter revurdering.

Det seneste jeg har hørt, er, at de (endelig) har fået indhentet lægelige oplysninger og at min sag er lagt til lægekonsulenten. Herefter er det meningen, at min ressourceprofil skal opdateres, og så skal hele møget forelægges et eller andet visitationsteam.

Så man kan ikke sige, jeg er blevet klogere
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension