K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2013, 10:06   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
klage sendt til BAN om ftp ....... og fleksjob.

Hejsa.

Så er jeg her igen

Sagen kort :

Jeg har klaget over afslag på ftp og jeg skrev i en anden tråd at jeg overvejer at klage ovet at jeg er bevilliget fleksjob.

Jeg har lige snakket med BAN da jeg bad om aktindsigt hos BAN, så langt så godt.

Jeg spurgte BAN om, at det jo fremgår af rehabilliteringsteamts indstilling at jeg er indstillet til fleksjob som begrundelse for afslaget på ftp ansøgningen.

Min ftp ansøgning og min sagsbehandlers indstilling til fleksjob er kørt hånd i hånd og blev behandlet på samme møde hos rehabilliteringsteamet.

Da det jo fremgår af det skema som rehabilliteringsteamet skal udfylde ved afslag på ftp at jeg er indstillet til fleksjob, spurgte jeg BAN ad om jeg skal/kunne lave et bilag om at jeg nu er bevilliget fleksjob pga afslaget vedrørende ftp.

Det fremgår jo af samme skema at man får afslag på ftp og indstillet til fleks og det forvirre mig lidt da det jo normalt er 2 forskellige sager.

BAN sagde at jeg da kunne lave et bilag om at jeg har fået fleks bevilling som følge af afslaget på ftp, på den måde ser BAN jo min sag i et billede og som sagt har BAN jo nu ( vil jeg da tro ) det skema fra rehabilliteringsteamet og deres indstilling til fleks som begrundelse for afslag på ftp.

Min ftp og fleksjob indstilling er som sagt kørt hånd i hånd og blev behandlet på samme møde hos rehabilliteringsteamet.

Hvad er jeres vurdering ?

Skal jeg lave det bilag når nu BAN siger god for det og skal jeg samtidig klage over jeg er godkendt til fleksjob eller kun lave det bilag til BAN ?

Som jeg snakkede med BAN om, er det lidt forvirrende for mig, at det fremgår på samme skema ( indstillingen af rehabilliteringsteamet ) at man har fået afslag på ftp men man er indstillet til flksjob, hvilket jo betyder BAN får kommunens del med at jeg har fået afslag på ftp men er indstillet til fleksjob uden at BAN får mit besyv med, hvad fleks delen angår.

Hvad syntes i man bør gøre nu her i 2013

Sidst redigeret af mookmik; 06-05-2013 kl. 10:11.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 11:30   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Når fleksjob er bevilget som begrundelse for afslag på pension - så må klagen over afslaget vel i sagens natur være lig med en klage over fleksjobbet tænker jeg.

Synes det er helt logisk det kører som en sag - det ligger vel i de nye regler.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 12:35   #3
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Når fleksjob er bevilget som begrundelse for afslag på pension - så må klagen over afslaget vel i sagens natur være lig med en klage over fleksjobbet tænker jeg.

Synes det er helt logisk det kører som en sag - det ligger vel i de nye regler.
Så hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du have klaget til kommunen over fleksjobbet og samtidigt sende et bilag til BAN der omhandler fleksjobbet i klagen over pension afslaget ?
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 12:42   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Måske - jeg ville nok have skrevet det i klagen over afslaget på pension, hvor jeg så også ville have forholdt mig til fleksjobbet.

Men hvis du har klaget, så kan du roligt skrive lidt om hvordan du forholder dig til fleksjob.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 13:33   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hvis kommunen giver afslag på pension skal de jo skrive, hvad de så mener der skal ske. I dit tilfælde har de så valgt at give dig fleksjob, og har vel som sådan overholdt reglerne, eller hvad???

Når du så klager over afslag, bør du vel i den klage skrive, hvorfor du ikke mener, du kan klare et fleksjob, og dermed er det vel implicit også en klage over fleksjob
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 13:47   #6
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg fik at vide lørdag den 5 maj 2013 at jeg var godkendt til fleks fra den 1 maj 2013 og den 30 april 2013 fik jeg brev fra BAN at de har modtaget min klage den 8 april 2013.

Jeg har klaget ( næsten ) med det samme som jeg fik afslag på ftp og i begge tilfælde undlader min sagsbehandler at læse/bruge mine dagbogs notater og min jobkonsulents konklusioner på arbejdsprøvningerne jeg har været i, hun skriver blandt andet dette den 3 januar 2013 at mine praktik forløb har bekræftet at arbejdsevnen er voldsom nedsat og at hjælpemidler eller personlig assistance ikke kan udvikle eller bedre xxxxxx´s arbejdsevne

Min sbh skriver/siger lige det modsatte både i ftp afgørelsen og nu senest har med fleksjob at: det vurderes dog, at der er mulighed for, at hans arbejdsevne kan udvikles således, at han kan øge sin arbejdsevne.

Jeg har lavet en klage vedr. fleks der er klar til at blive sendt af sted til kommunen og så kunne jeg vel evt. lave et lille billag til BAN omkring dette med fleks og hvordan tingene bliver " holdt hemmelige " eller rettere ikke nævnt på noget tidspunkt.

Tak for dit svar, jeg tror jeg vil følge det du skriver, da vi er af samme opfattelse tror jeg, at gøre BAN opmærksom på det med fleks delen.

Til FRUP : det handler ikke om reglerne for mig men omgåelsen af de ikke har alle fakta på bordet og jeg kan jo ikke klage over noget jeg ikke har modtaget en afgørelse på ( tænker her på fleks delen ) men som sagt så fremgår det jo af det skema der udfyldes " rehabilliteringsteamts indstilling " ved et afslag på ftp at de indstillede mig til fleks og den del får BAN jo at se med de nye regler her i 2013, før jeg modtager en afgørlse fra kommunen vedr fleks delen.

Sidst redigeret af mookmik; 06-05-2013 kl. 13:56.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Adoptionprogrammet sendt på tv2. Enteneller Det er da strengt ! 43 06-12-2012 10:03
Klage over afslag på fleksjob Ludvig Spørgsmål ang fleksjob 8 07-04-2012 19:22
Sag sendt til BAN - aktindsigt? Mariba Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 19-04-2011 22:43
Sendt til annasen Alt det andet 8 01-12-2008 21:08
Så er min sag sendt til pensionskontoret. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-10-2007 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension