K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2013, 13:34   #11
Simba7
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Simba7 er ny på vejen
Tak for respons

Jeg kan forstår I ikke helt forstår mit dilemma. Så jeg stopper nu med at skrive.

Orker ikke at skulle forklare mig mere.

Tak for opmærksomheden.

God weekend.
Simba7 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 13:35   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Simba7 Se meddelelser
Dertil vil jeg ikke vende min krop til fremmed stof - det er min holdning.
Personlige holdninger respekteres desværre ikke i dette system.

Og egentlig er det vel også ganske rimeligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 18:10   #13
Takecare
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
Takecare er ny på vejen
Jeg er 34 har selv PTSD fra en arbejdsulykke fra 2010 , har været syg siden, kom på kontanthjælp juni 2012. Sagsbehandler som jeg havde på daværende tidspunkt ville sende mig til aktivering selvom hun vidste jeg var meget syg, men var også fordi jeg var på match2. Jeg var ikke klar over hvad match var så jeg skrev under da jeg var op og søgt kontanthjælp første gang og jeg var så naiv og troede på at jeg ville bleve rask inden længe, men tværtimod blev jeg mere syg. Jeg har sag hos Ask og har kun 1 speciallæge erklæring som er beskrevet meget detajerede at jeg har varig men og arbejdsevne svært nedsat og på nuværende tidspunkt
ingen yderligere behandlingsmuligheder.

Det slog clik for mig dendag sagsbehandler ville have jeg skrev under til aktivering, hun afviste min lægeklæring hvor læge skriver hel klart at jeg ikke må aktiveres eller arbejdsprøvet, og det var sb ligeglade med også brød jeg sammen og gav hende nogle skub, det resulteret i at jeg fik sanktion, for at nægte at skrive under. Fik også med det samme en ny sagsbehandler som gav mig den rette rådgivning.

Med hjælp fra K10 webside og privatrådgiver Ricky.com og nogle fra kommune var også sød til at hjælpe mig, efter 10 dage fik jeg min sanktion ophævet jeg kom omgående til match3 og efter 3 mdr. tilbyder kommune mig nu flexjob.Og med den nye lov om ftp har vi udlukket at stille mig på ftp på nuværende tidspunkt og det er også fint med mig.

Nu går jeg til distriktpsykiatri hvor de hjælper og rådgiver en til at ku leve med PTSD.

Jeg skal igang med at tage antidepressiv medicin hvor man starter med en lille doser også kan man eventuelt øget.Jeg er heller ikke så meget for at skal begynde og tage antidepressiv medicin , er da selv narvøs for bivirkning. fordi betablokker og beroligende medicin er der også rigeligt med bivirkning, jeg håber også at antidepressiv kan hjælpe mig. Jeg har taget betablokker mod hjertebanken i halvandet år nu og lanzoparasol mod mavesmerte. Jeg tager ikke antidepressiv medecin mod PTSD med pga. jeg havde svær depression oven i PTSD og mange angstanfald. Man skal have meget ro, jeg har selv 3 børn og ro får man ikke alttid. Jeg føler med dig og ved hvor svært det er håber at du vil vende tilbage til K10 igen her er mange gode råd , så du ikke føler at du er alene.
Som PTSD er man meget følsomt og sårbart og har svært ved at stole på nogle og man vil helst kun bleve trøstet, men jeg er sikker på at mange herinde har haft det svært og prøver at hjælpe hianden med deres erfaringer.

Vi lever indnu

Sidst redigeret af Takecare; 23-03-2013 kl. 18:27.
Takecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 21:10   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ikke fordi vi ikke forstår dit dilemma.. det er bare fordi der ikke er så mange gode råd at give i din situation.. vi er mange der har ligget med en vis legemsdel i vandskorpen i årevis og været fanget mellem uigennemskuelige regler og huller i systemet.

Jeg forstår godt at du ikke ønsker at eksperimentere med mere medicin, når du tåler den dårligt.. men det betyder også at du ryger i et af hullerne, og ikke kan hente så meget hjælp via jobcenter/kommune, men ender med at skulle sidde med ægtefælleforsørgelse..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 13:47   #15
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej simba7

Jeg har læst et sted vedr. den nye lovgivning af 2013, at man for en periode vil give borgere den mulighed at kunne sige nej til (lykke)medicin uden det får konsekvens for den videre sagsbehandling. Er der nogen som kan bekræfte mig i det ved at finde det lovmæssige forslag.(Jeg så lige linket peter har sat ind vedr en avisartikel om det jeg skriver).

Du spørger hvad kan et rehabiliteringsteam kan gøre for dig. Her vedlagt tekst kopiret fra Beskæftigelsesministeriets hj.side:

: Alle kommuner får fra 1. januar 2013 et tværfagligt rehabiliteringsteam, der skal behandle sager om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension. Teamet skal sikre, at alle i ressourceforløb får en skræddersyet og tværfaglig indsats på tværs af beskæftigelses-, social-, uddannelses- og sundhedsområde.

NB: Bed din sagbehandler om at få din situation forelagt for rehabiliteringsteamet. Du skal udfylde et skema der hedder - den forberende del - som bruges når der søges om et ressourceforløb, fleksjob eller pension.

Afhængigt af samtalen med dig i rehabiliteringsteamet, kan de måske åbne den mulighed at du får ro i en periode.. Jeg ved det ikke, men jeg vil åbne en ny tråd og spørge ind til dem som har været i rehabliteringsteamet, hvad deres erfaringer er teamets forskelle tiltag. Håber du vender tilbage og læser dette og den nye tråd.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ondt i hænder pga overvægt*GG* kakaoko24 Alt det andet 24 15-10-2012 20:09
Mette Frederiksens hænder er bundet Tante Ana Politik og Samfund 15 25-11-2011 22:37
Fleksjob uden hænder Pial41 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2010 09:59
rystende hænder bam At søge førtidspension 62 13-05-2009 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension