K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2013, 13:52   #21
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Svar fra sygedagpenge

Kort og godt har hun bekræftet at det er korrekt jeg skylder 1178kr. I den forrige mail står der atnår jeg har indbetalt det skyldige beløb, vil de kontakte skat. Jeg står ikke lige og har 1200 kr nu.

Faktisk er jeg ved atmiste modet for lige siden jeg blev syg har det stort set betydet en økonomisk/r.. Rutsjetur. Jeg skylder skat for noget gammelt virksomhedsgæld, plus det skat jeg selv skulle betale da jeg fik sygedagpenge. Var desværre så langt ude at jeg ikke fik tjekket det. Kommunen gjorde heller ikke opmærksom på det da jeg startede på sygedagpenge.

De tog min kontanthjælp i 2 måneder i 2010 pga et brev om mødeindkaldelse, som jeg ikke havde fået. Den sag vandt jeg dog ved BAN ! Jeg måtte stoppe alt hvad der hed regninger og afbetaling på et lån. Jeg måtte sige min lejlighed pga siturationen . Var voligløs i 2 år for kommunen kunne ikke hjælpe. Jeg tænkte at da jeg fik min FTP ville der komme mere ro på. Det stopper bare aldrig. Ja lidt brok fra mig ,men jeg er bare så ked af og påvirket af det hele.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 14:07   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber virkelig du har nogen, der kan hjælpe dig til fuldt overblik, så du kan få lidt ro i sjælen. Oftest er vished bedre end uvished.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 14:17   #23
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Puh..Linuzmor..

Jeg sender lige en masse god energi i retning af Gladsaxe
Du har vist brug for det, med det modstand du løber ind i..jeg håber alt vil løse sig for dig..

Hvis du står med en gæld, du ikke har mulighed for at betale af på, har du mulighed for at søge gældssanering..jeg ved ikke hvordan man gør og hvad det kræver, men det er måske værd at undersøge? Det er selvfølgelig ikke de 1178 kr. jeg tænker på, men mere det andet du nævner...

fra Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 18:22   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Linuzmor: Kunne du ikke prøve at spørge sygedagpengekontoret, om det er muligt at betale over f.eks. 2 gange (over 2 måneder = ca. 600 kr. pr. gang) - forklare dem, at du simpelthen ikke har nogen penge for tiden... Det er mit foreslag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 09:45   #25
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Kære alle jer jo jeg får stor hjælp af en veninde som arbejder inden for regnskab. Jeg er igang med at søge gældssanering. har skrevet sådan her til SKAT:

Hej SKAT
Jeg er i 2012 blevet tilkendt sygedagpenge for en periode i 2010 (13.5.2010 - 8.11.2010), hvor jeg tidligere havde fået kontanthjælp. Sygedagpengene bliver beskattet i 2012, hvor jeg fik dem tilkendt. Til gengæld skal jeg tilbagebetale den kontanthjælp, som jeg fik dengang i 2010 - og som jeg er blevet beskattet af i 2010.

Jeg skal tilbagebetale kontanthjælp med i alt 57.026,80 kr. for 2010. Jeg har ikke fået udbetalt de sygedagpenge, som jeg har fået tilkendt, fordi der er sket modregning i den tidligere udbetalte kontanthjælp. Kontanthjælpen er derfor tilbagebetalt og min skatteansættelse kan dermed ændres.

I bedes derfor ændre min skatteansættelse for 2010 så kontanthjælpen, der skal beskattes i det år, nedsættes med 57.026,80 kr.
Samt at jeg har skrevet til kommunen at de skal rette beløbene og at jeg gerne vil have en afdrags ordning. Yderligere at jeg synes det er dårligt at de ikke oplyser mig om at der var tale om en partshøring.
Tak for jeres svar og støtte, det betyder meget for mig at komme her på k10!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 13:11   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal dog vide, det er meget svært nogen siger umuligt at få saneret gæld, der omfatter offentlige ydelser. Men prøv alligevel. God vind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 21:59   #27
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du skal dog vide, det er meget svært nogen siger umuligt at få saneret gæld, der omfatter offentlige ydelser. Men prøv alligevel. God vind.
Jeg vil alligevel prøve selvom det måske er umuligt. Jeg har søgt om eftergivelse af gæld 2 gange og fået afslag pga jeg har en betydelig gæld udover det til det offentlige. Så det var skat der anbefalede det med gældsanering.

Jeg har iøvrigt fået svar på mht afdrag på differncen, at det godt kan lade sig gøre, men ikke om de vil ændre på årsopgørelsen! Suk, jeg står stadig med en restskat på 20.000 i år! Synes det virker helt utroligt at kommunen kan lave sådan en fejl og det sker der intet ved for dem, men er det omvendt bliver der Bål og brand.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 13:21   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg synes da, du skal prøve at skrive en klage til selve jobcenterchefen, at man ikke vil rette fejlen til skat. Det er da trods alt dem, der har lavet den bøvl, så det bør ikke gå ud over dig.

Ellers også en klage til borgmesteren i kommunen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 16:18   #29
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ens eget ansvar, at forskudsregistrering og årsopgørelse er i orden. Se også skats website.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 06:37   #30
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er ens eget ansvar, at forskudsregistrering og årsopgørelse er i orden. Se også skats website.
Stampe, det jo kommunen der har indberettet det beløb, som jeg IKKE har fået, derfor er det jo lidt svært at forskudsregistrere. De blev jo først opmærksom på fejlen, da jeg selv rettede henvendelse til dem!

Curls, det vil jeg gøre, hvis ikke de retter det.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Skat LUM Dit og Dat 3 28-12-2010 14:21
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension