K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2013, 18:34   #11
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Der er altså noget, der lyder mærkeligt i din sag..

Sygedagpenge plejer oftest at være et højere beløb end kontanthjælp..

Hvis de kalkulerer med, at du har haft en indtægt vedr. sygedagpenge på 62000kr, og Ban har givet dig medhold, er det i mine øjne et beløb de nu skal betale dig..selvfølgelig skal du så tilbagebetale det, du har modtaget i kontanthjælp..har du de konkrete tal?

Du har jo så betalt skat af kontanthjælpen, så det bliver et kringlet regnestykke.

Det mest realistiske er, at de giver dig 62000 kr. minus det du har fået i kontanthjælp, og der så laves en ny årsopgørelse, der vil vise, at du skal indbetale et restbeløb til skat..og resten af beløbet er så dit..

Har du nogle, der kan hjælpe dig med at tyde det, du nu får tilsendt på skrift?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 10:16   #12
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Jeg er forvirret...

Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Der er altså noget, der lyder mærkeligt i din sag..

Sygedagpenge plejer oftest at være et højere beløb end kontanthjælp..

Hvis de kalkulerer med, at du har haft en indtægt vedr. sygedagpenge på 62000kr, og Ban har givet dig medhold, er det i mine øjne et beløb de nu skal betale dig..selvfølgelig skal du så tilbagebetale det, du har modtaget i kontanthjælp..har du de konkrete tal?

Du har jo så betalt skat af kontanthjælpen, så det bliver et kringlet regnestykke.

Det mest realistiske er, at de giver dig 62000 kr. minus det du har fået i kontanthjælp, og der så laves en ny årsopgørelse, der vil vise, at du skal indbetale et restbeløb til skat..og resten af beløbet er så dit..

Har du nogle, der kan hjælpe dig med at tyde det, du nu får tilsendt på skrift?
Hej Sannemus. Jeg forstår godt hvis det er svært at gennemskue, jeg har selv svært ved det faktisk er mine sygedagpenge ikke så meget mere end kontanthjælpen, da jeg var selvstændig, inden jeg blev rigtig syg. Jeg har ikke fået det på skrift endnu men regnestykket som jeg har fået fortalt det, ser nogenlunde sådan ud:
Kontanthælp i 2010 : kr 57.026
Sygedagpenge 2010: kr 62.720(dem har har jeg ikke fået) de gav mig 16.208 ii februar 2012, pga BANs afgørelse. Det er en fejl at jeg fik dem, siger kommunens systemkonsulent og hun ved ikke hvordan de er kommet frem til det beløb.
Hun har også fundet ud af at jeg skulle ha haft 9.000 kr efter paragraf 34.
Herved skylder jeg så kommunen 21.902 kr. !? Efter modregning. Samt at jeg p.t har en restskat på ca 20.000 for året 2012. Jeg kan slet ikke overskue det og er gået helt ned.
Da jeg talte med en fra skat sagde han at jeg skulle bede kommunen om at trække beløbet på de 62.720 ud af årsopgørelsen, dette mente konsulenten ikke de skulle. Mht årsopgørelsen for 2010 er jeg med på at den skal ændres. Jeg er bare så dårlig til det med skat og tal, så jeg ville blive glad for hjælp til at forstå det her
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 10:42   #13
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Hej Sannemus. Jeg forstår godt hvis det er svært at gennemskue, jeg har selv svært ved det faktisk er mine sygedagpenge ikke så meget mere end kontanthjælpen, da jeg var selvstændig, inden jeg blev rigtig syg. Jeg har ikke fået det på skrift endnu men regnestykket som jeg har fået fortalt det, ser nogenlunde sådan ud:
Kontanthælp i 2010 : kr 57.026
Sygedagpenge 2010: kr 62.720(dem har har jeg ikke fået) de gav mig 16.208 ii februar 2012, pga BANs afgørelse. Det er en fejl at jeg fik dem, siger kommunens systemkonsulent og hun ved ikke hvordan de er kommet frem til det beløb.
Hun har også fundet ud af at jeg skulle ha haft 9.000 kr efter paragraf 34.
Herved skylder jeg så kommunen 21.902 kr. !? Efter modregning. Samt at jeg p.t har en restskat på ca 20.000 for året 2012. Jeg kan slet ikke overskue det og er gået helt ned.
Da jeg talte med en fra skat sagde han at jeg skulle bede kommunen om at trække beløbet på de 62.720 ud af årsopgørelsen, dette mente konsulenten ikke de skulle. Mht årsopgørelsen for 2010 er jeg med på at den skal ændres. Jeg er bare så dårlig til det med skat og tal, så jeg ville blive glad for hjælp til at forstå det her
Jeg forstår godt du er forvirret...det virker ret mærkeligt..
Jeg tænker umiddelbart, at du jo har betalt skat af den kontanthjælp i 2010..
Hvis de så fratrækker kontanthjælpen fra de sygedagpenge, så har du jo stadig betalt skat af de 57026, så det kan da kun være restbeløbet på 5694 kr, du skal betale skat af?
Når du nu får alle papirerne, vil jeg anbefale dig at samle alt sammen, også dine skatteopgørelser vedrørende 2010, 2011 og 2012. Så møder du op nede ved skat og beder om hjælp..det er jo dem der siger, du skal betale 20000 tilbage, og der er jo tidligere en fra skat, der har sagt at de 62720kr. skal trækkes ud..
Når du får det skriftige regnestykke fra kommunen må du gerne være hurtig..jeg regner med at der også er en frist for at klage over den afgørelse..men er ikke sikker..
Håber det bedste for dig
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 19:43   #14
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Jeg forstår godt du er forvirret...det virker ret mærkeligt..
Jeg tænker umiddelbart, at du jo har betalt skat af den kontanthjælp i 2010..
Hvis de så fratrækker kontanthjælpen fra de sygedagpenge, så har du jo stadig betalt skat af de 57026, så det kan da kun være restbeløbet på 5694 kr, du skal betale skat af?
Når du nu får alle papirerne, vil jeg anbefale dig at samle alt sammen, også dine skatteopgørelser vedrørende 2010, 2011 og 2012. Så møder du op nede ved skat og beder om hjælp..det er jo dem der siger, du skal betale 20000 tilbage, og der er jo tidligere en fra skat, der har sagt at de 62720kr. skal trækkes ud..
Når du får det skriftige regnestykke fra kommunen må du gerne være hurtig..jeg regner med at der også er en frist for at klage over den afgørelse..men er ikke sikker..
Håber det bedste for dig
1000 tak. Har stadig ikke modtaget noget på skrift, men vender tilbage når jeg har hørt noget. Tak for dine svar
P.s talte igen med skat idag og de siger at kommunen er de eneste der kan regulere beløbet på årsopgørelsen, men at de tit hører at det vil kommunen ikke, selvom det er dem der har begået en fejl.

Sidst redigeret af Linuzmor; 13-03-2013 kl. 19:56. Årsag: Mangler
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 16:56   #15
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Svar systemkonsulent

SÅ er der der svar fra kommunen, men jeg er stadig helt lost....
"Tirsdag 12.03.2013 ringer du for at høre til, hvad der er besluttet med de 46.512 kr. (brutto) som du ikke har fået udbetalt ifm. ny beregning af din sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, for perioden 13.05.2010 - 09.11.2010.

Jeg oplyser dig om, at de penge der står på en konto i Gladsaxe kommue, ikke er sidestillet med rede penge til udbetaling til dig, fordi du skylder Gladsaxe kommune 57.026,80 kr. (brutto) for udbetalt kontanthjælp, hvor du i stedet skulle have haft sygedagpenge.

Oplysning om sagen:
Du fik kontanthjælp i perioden 13.05.2010 - 09.11.2010 i alt 57.026,80 kr. (brutto)

I 2012 får du medhold i sin anke over stop af sygedagpenge - og havde derfor ret til sygedagpenge, hvor du fik kontanthjælp.

Ifm. at du vinder anken, vurderede Gladsaxe kommune, at du havde ret til i alt 15.039,22 kr. (brutto), som er forskellen mellem allerede udbetalt kontanthjælp i alt 57.026,80 kr. (brutto) og sygedagpenge for samme periode i alt 62.720 kr. (brutto) + §34-tillæg som du også havde ret til, i alt 9.346,02 kr.

Den 16.02.2012 får du fejlagtigt udbetalt 16.208 kr. (brutto),

Du er telefonisk partshørt 12.03.2013 i forhold til kontanthjælpskravet på i alt 57.026,80 kr. (brutto) - og er enig i, at du skal tilbagebetale beløbet. Men du ønsker en afdragsordning. NÅ da, telefonisk partshørt?

Indkomst som du har haft i 2012 skal kommunen indberette til SKAT. Ligesom kommunen skal indberette til SKAT, at du i 2010 havde en indtægt, som trækkes tilbage fordi du betaler kontanthjælpen tilbage til kommunen. Du skal
derfor rette henvendelse til SKAT, når det fulde kontanthjælpskrav er tilbagebetalt, da du evt. har penge til gode hos SKAT, for for meget indbetalt skat i 2010 ifm. din kontanthjælp er tilbagebetalt pga. dobbeltforsørgelse. "
Ok der er jo intet resultat, kan man sige det?
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 21:17   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Linuzmor,

Pt. skylder du så vel "blot" ca. kr. 1200 i diff? Og er det så ikke "bare" det du skal skrive i din partshøring om er korrekt?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 19:21   #17
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Linuzmor,

Pt. skylder du så vel "blot" ca. kr. 1200 i diff? Og er det så ikke "bare" det du skal skrive i din partshøring om er korrekt?
Hej igen EE
Jo det er også det jeg og en veninde som lige fik et overblik over det, er kommet frem til.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 20:24   #18
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Hej igen EE
Jo det er også det jeg og en veninde som lige fik et overblik over det, er kommet frem til.
Så er der forhåbentligt styr på det Men konsulenten forvirrer jo også ved at blive ved med at skrive om de 57000 du skal betale tilbage..har hun ikke selv skrevet et beløb? For så ville jeg da skrive tilbage og spørge, hvad det helt konkret drejer sig om i kr. og ører..og om det er rigtigt forstået, at det er forskellen mellem de 16200 du fik, og de 15000, du skulle have haft.

Mht. skat så falder alt jo nok også på plads, når du har betalt gælden til kommunen..man kan jo ændre sin årsopgørelse 5 år tilbage og de skal nok hjælpe dig, når du har de rigtige tal. Du vil jo så få skat tilbage for 2010 og skal så betale noget ekstra for skatteåret 2012..ikke helt sikkert at det vil gå lige op, men du ender ihvertfald ikke med en kæmpe restskat, som nu

Held og lykke med det hele
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 22:22   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg håber, det løser sig.

Det er da også ens ret at få at vide, at der var tale om partshøring, når de ringer til dig. Det ville jeg da godt have brokket mig over, når de ikke gør det og senere fortæller, at det var en partshøring..... De skal da oplyse det..

Det er sådan set dem, der selv blot skal indberette det rigtige tal osv. til skat... uanset hvor meget, du skal betale tilbage til kommunen. Kommunen skal indberette de tal, som du var berettiget til det år. (sygedagpenge).

Som jeg kan regne mig frem til er det de 15.039,22 du skulle få efter du fik medhold fra nævnet.
Men fordi jobcentret ved en fejl har indsat et større beløb på din konto, nemlig 16.208 kr., så passer det med, at du skal betale 16.208 minus 15.032,22, det giver i alt 1.175,78 kr. med afrunding bliver det 1.176 kr....

Så det med over 50.000 kr. tilbage til kommunen er helt hen i vejret...

Sidst redigeret af curls; 17-03-2013 kl. 22:24.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 07:49   #20
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Jeg har sendt en mail til systemkonsulenten, om det er rigtig forstået at jeg p.t skylder 1176 kr? Om hun vil bekræfte dette. Jeg forstår jo heller ikke at hun blev ved med at tale om jeg skyldte over 57000 kr. Når jeg får et svar tilbage, må jeg tage den derfra og skrive det med at det jo sådan set er dem der skal rette mine årsopgørelser. Det mener skat jo også.

Jeg kan sagtens se hvad i mener. Også mht. Telefonisk partshøring. De er s... Så lumske i den kommune, det er jo ikke første gang de fejler stort i min sag, så jeg er efterhånden mistroisk og parat til at klage igen!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Skat LUM Dit og Dat 3 28-12-2010 14:21
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension