K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 17:00   #1
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Skat og kommune

Sidder og venter på et opkald fra Gladsaxe kommune. De har STORE problemer med at finde ud af deres eget rod! De har anført på min årsopgørelse at jeg har modtaget 62000 tilbage fra 2010, penge jeg ikke har set. Dem som de tog da jeg var sygemeldt og på kontanthjælp. De skal ligefrem have en ekspert til at se på sagen! Flot!!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 17:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aaaa'men altså

Nå, men de får vel fundet fejlen....på et tidspunkt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 20:00   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er gået fint med min første udbetaling
men er heller ikke svært, når man uden indtægt

den næste udbetaling er fra udbetaling danmark
så håber de få bedre styr på det, så du får den rigtig udbetaling
det er atp som har overtaget det og de plejer og have styr på hvad de laver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 20:03   #4
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Det ser ud til at den kontalthjælp jeg fik i år 2010 skal tilbagebetales. Måske vil de modregne i de sygedagpenge som de skylder mig. Må de egentlig det? Jeg tænker at sygedagpenge stoppede de jo, ulovligt. (BAN medhold) altså deres egen fejl. Er helt med på at KH skal tilbagebetales, men plejer man ikke at få en afdragsordning? Nogen der ved det?
Hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 14:26   #5
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er gået fint med min første udbetaling
men er heller ikke svært, når man uden indtægt

den næste udbetaling er fra udbetaling danmark
så håber de få bedre styr på det, så du får den rigtig udbetaling
det er atp som har overtaget det og de plejer og have styr på hvad de laver
Vl det sige MTVRV1 at du nu også er blevet førtidspensionist? Hvis så tillykkeher fra mig

Det er stadig min kommune der prøver at finde hovede og hale i det. Hvis de skylder mig SDP fra år 2010 men så samtidig har givet mig KH, talte hun om at de ville udbetale de resterende SDP og lave en afdragsordning på KH. Omvendt kan det også være at de vil modregne i min KH. Ihvertfald ringer hun på Mandag med resultatet.... :-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 14:32   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er der skat retur modregnes de i det, man skylder kommunen. Tal med skat. Har du andre aftaler, har du dem forhåbentlig på skrift.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 18:07   #7
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er der skat retur modregnes de i det, man skylder kommunen. Tal med skat. Har du andre aftaler, har du dem forhåbentlig på skrift.
Det er omvendt. Jeg fik en restskat på 20.000 kkr. Kommunen havde indberettet et beløb på 62.000 kr for nogle sygedagpenge jeg skulle have modtaget. Hvilket jeg så ikke har. Det er SDP tilbage fra 2010 som kommunen skylder mig. Da de tog dem fra mig. Herefter overgik jeg så til KH. Det er det der er problemet ligenu. Som kommunen er ved at finde ud af. Altså om jeg skal have de SDP udbetalt, selv svare skat og så tilbage betale kontanthjælpen ved afdrag

Der er 2 ting i det nu, som jeg også har talt med skat om. Nemlig at jeg har en restskat på 20.000 som jeg jo af naturlige grunde grunde ikke har forskudsregistreret. Samt det andet ovenfor. De er i tvivl om hvordan det skal foregå
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 14:47   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja ok men hvis noget i tidligere år er blevet modregnet i gammel gæld, vil du ikke få dem udbetalt. Tænk på det i to tempi. Du skal have nogle penge og derefter tjekker systemet om du skylder noget. Er det tilfældet modregnes beløbet i det, du skylder med mindre du har anden skriftlig aftale. Men bed om en afklaring, så du får klare linjer. Du skal jo stadig betale skat af beløbet, hvis det er blevet modregnet i en evt gæld.

Sidst redigeret af stampe; 10-03-2013 kl. 14:57.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 15:37   #9
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Har nu fået en afgørelse, pr. Tlf. Meddelte at jeg gerne ville have det skriftligt. Kommunen vil ikke fjerne de 62.000 kr på min årsopgørelse fra 2012. Fordi som de siger, det er SDp som jeg skulle have haft, da BAN hjemsendte min sag. Derfor får jeg nu en restskat på 20.000 kr samt at jeg skylder dem i Kh som jeg fik i en kort periode. Dvs at SDP bliver modregnet i den kontanthjælp som jeg fik i en kort periode. Dengang hjemsendte BAN sagen til fornyet behandling og her 2 år efter, efter at JEG finder fejlen, skal tilbagebetale KH plus betale restskat af et beløb jeg ikke har fået.


Det er da virkelig unfair. Det er jo ikke min fejl at de fratager mig SDP som jeg egentlig er berretiget til og giver mig dem, eller modregner. Normalt kan man jo selv forskudsregistrere og det ville jeg da have gjort for 2012 hvis jeg vidste de ville give mig dem. Hele vejen igennem har min sag med Gladsaxe kommune bestået af fejl og mangler fra deres side og det skal jeg så betale for nu. Engang til for år 2010 var næsten indtægtsfrit for mit vedkommende. Puha, nogen der kan hjælpe med at finde ud af det her? Tænker at jeg vil kontakte BAN for at høre dem.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 16:21   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Men linuzmor har du eller får du vel udbetalt de sygedagpenge, som du skulle have fået efterbetalt? Hvis de har glemt at efterbetale dig dem dengang, skal du jo have dem (da du var berettiget til det)? Måske misforstår jeg det...

Hvis man i den tid har fået kontanthjælp, plejer de så at udbetale differencen fra kontanthjælp til sygedagpenge sats.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Skat LUM Dit og Dat 3 28-12-2010 14:21
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension