K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 13:47   #1
stone8
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
stone8 er ny på vejen
Invalidesum fra Pensam gælder ikke dem i fleksjob

Min kone er tilkendt førtidspension efter 7 år i fleksjob nu opdager vi så den helbredsklausul fra pensam, kan det godt passe at stort set alle fleksjobberer ikke kan få udbetalt invalidesum og mdr. tilskud fordi bare et ord som "knæ" i resourceprofilen ved godkendelse af førtidspension også er nævnt dengang fleksjob blev tildelt, det var dengang en menisken skade som blev lavet, har vi muligheder for og antaste den helbredsklausul eller har de taget højde for at alle fleksjobberer ikke kan få noget undtaget hvis de får en livstruende kræftsygdom, det skal siges at vi har klaget til Pensam over afgørelsen men forventer de afslår igen.
stone8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 15:32   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du får helt eller delvis medhold i din klage, men bliver nok svært, hvis policen taler imod det, men absolut held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 16:42   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Dengang jeg fik tilkendt pension efter at have været fleks, kontaktede jeg også Pensam, for at høre hvad de havde at byde på.
Det er rigtig nok at der ikke er noget at komme efter mht. invalidesum, men hun kan få noget godtgørelse, som er et engangsbeløb, som ikke berører pensions udbetalingen.
Det der er problemet er netop at Pensam har garderet sig ved netop at sige at det der var grund til fleks ikke må være samme grund til pension, så der er intet at komme efter, man kunne have læst det dengang man fik fleks. Som om man hænger sig i det, på det tidspunkt
Jeg havde arbejdet i kommunen i 3 år inden fleks, 2 år på fleks og fik et beløb på 130.000kr. og det var i deltidsjob inden fleks.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 17:49   #4
stone8
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
stone8 er ny på vejen
Tak ja men det er netop fordi hun får førtidspension pga fibromyalgi, men hun havde en anden diagnose ved fleksjob og en note om knæet går igen i begge afgørelser så hun får hverken engangs sum eller mdr. beløb altså ingen godtgørelse af nogen art
stone8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 18:16   #5
kerozen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2012
Lokation: Brøndby
Indlæg: 18
Styrke: 12
kerozen er ny på vejen
Kender ikke lige betingelserne i Pensam, men mon ikke kan kan tolke det således at så længe man er på fleks så er man ikke syg nok til erstatning, reglerne kan være kringlede, men følger Pensam ikke kommunens afgørelse
kerozen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 18:26   #6
stone8
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
stone8 er ny på vejen
korekt ja men hun skal også kun have sum ved førtidspensionering, det er den de snyger sig udenom ved og have en helbredsklausul, men i dette tilfælde burde den komme til udbetaling når der er 2 forskellige diagnoser, men de hænger sig i det lille ord knæ som er omtalt i begge resourceprofiler
stone8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 20:37   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Da jeg fik pension i sommeren 2011, var en del af diagnose også den samme som ved flekstilkendelsen, og så var der kommet nyt til ved tilkendelsen af pension. Jeg havde ingen problemer med at få det de kalder godtgørelse, så det lyder underligt at hun ikke kan få noget.
Prøv at logge ind på pensionsinfo.dk der kan I se hvad hun har og måske nemmere stille Pensam spørgsmål. Håber hun får et eller andet.
Den klausul er der på alle Pensam´s pensioner, og jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare udbetaler de hun har ret til, irriterende at de ved nogle personer skal være så besværlige.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 21:01   #8
stone8
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
stone8 er ny på vejen
Netop det er det samme, en forværing og fibromyalgi giver hende FP, men de afviser på at bare noget af beskrivelsen er nævnt før og på pensioninfo har hun ret til invalidesum og mdr. beløb ialt 30.000 årlig ved tilkendelse af FP, jeg kontaktede FOA for om de har noget support evt. advokat bistand, men de ville intet gøre, de havde aldrig hørt om sådan en sag så der var ingen hjælp og hendte, foriøvrigt meget dårlig af hendes fagforening.
stone8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 02:25   #9
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
- ALTSÅ - jeg melder blankt ud omkring dit problem. Vil bare lige fortælle hvordan det gik i min sag m Pensam. Så har du måske en beregningsgrundlag, for selv at se forskelle eller ligheder du kan forfølge.


- ALTSÅ - Der hændte noget voldsomt - jeg blev syg - var syg længe - virksomhedspraktik - blev visiteret til fleksjob - var ledig - fik mig et job - arbejdede 1 år - måtte kapitulere - sygemeldt - fyret - pension pr 1/1 2013.

Har med udgangen af februar måned modtaget en gruppesum på siger og skriver 130.000 kr af Pensam!, der fortsat nørkler (?) lidt med tallene på den løbende ydelse, som jeg skal have derfra til jeg dør, og som sikkert skal modregnes i den offentlige pension.

I den periode der var mellem fleks-visitationen, og til jeg rent faktisk skaffede mig et fleksjob, vedligeholdte og indbetalte jeg selv, og på eget initiativ, til min Pensam forsikring. - Uden at vide hvad det skulle føre til,- andet end jeg dælme ikke ville sætte de penge over styr, der var indbetalt af arbejdsgiver og derved mig selv gennem en ½ menneskealder.

Man mister sine rettigheder / muligheder, hvis der ikke har været indbetalt et år. DVS man har ET gratis år ved ledighed / ingen arbejdsgiver- og så er det sket.


Jeg kan tilføje at diagnosen er den samme der ligger til grund for både fleks og pension. Jeg var bare nået til kanten nu.
Der er intet anfægtet i mine papirer.

Jeg kan anbefale dig, at få en samtale tid i en af deres afdelinger. Der blev jeg mødt med den største professionalisme, hvorimod jeg på ingen måde er imponeret af deres tarvelige 'call' center!

Men jeg ret sikker på, at de ikke snyder nogen og samme regler gælder for alle.

go for it

Sidst redigeret af Sutsko; 03-03-2013 kl. 02:35.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 10:53   #10
stone8
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
stone8 er ny på vejen
Hej, tak for input til alle, vi må se hvad det ender med, det skulle være lige til for hun var i fleksjob til det sidste og det tog kun få måneder og tilkende førtidspension fra kommunen, du nævner pensam afdelinger hvad mener du med det? jeg googlede det og fandt kun hovedafdelingen i Farum og call center er som du skriver nogle kolde damer der sider der som dronninger og fører sig frem.
stone8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensam, Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2012 21:52
Pensam rdn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-06-2011 17:46
pensam ved fleksjob solveig1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 16-12-2010 08:24
Fleksjob ordningen gælder den kun i 10 år Kimse Politik og Samfund 6 22-02-2008 17:59
Hjælp......gælder 120 dages reglen ikke Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 3 15-09-2006 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension