K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2013, 17:01   #31
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Personer, der modtager førtidspension efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig pension, er ikke berettigede til ydelser efter servicelovens § 100, medmindre de tillige er bevilget kontant tilskud efter servicelovens § 95 eller borgerstyret personlig assistance efter § 96.
Personer, der modtager invaliditetsydelse tilkendt efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension, kan samtidig få dækket nødvendige merudgifter efter servicelovens § 100.

nogen der kan oversætte det for mig.

er på fp.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:07   #32
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
Personer, der modtager førtidspension efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig pension, er ikke berettigede til ydelser efter servicelovens § 100, medmindre de tillige er bevilget kontant tilskud efter servicelovens § 95 eller borgerstyret personlig assistance efter § 96.
Personer, der modtager invaliditetsydelse tilkendt efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension, kan samtidig få dækket nødvendige merudgifter efter servicelovens § 100.

nogen der kan oversætte det for mig.

er på fp.
Kan i hvert fald forsøge: personer der har fået tilkendt førtidspension FØR 2003, kan IKKE modtage ydelser efter § 100, medmindre de er bevilliget kontant tilskud efter § 95 eller § 96.
Sidste del tror jeg er det samme og i hvert fald kun gældende for personer der har fået førtidspension før 2003.

Så medmindre du er førtidspensionist efter de gamle, gamle regler altså FØR 2003, så gælder det ikke dig
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:14   #33
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Jeg er alene med børn. Tak for svar alle sammen
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:17   #34
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Bettebitte, tak for svaret

De må hjertens gerne komme med andre ordninger, hvis bare der sker et eller andet - for mig ville det være lettere hvis de stod for det, så fint med mig
Hvad angår den "magiske grænse" på 6000 kr. så kommer jeg fint over den - også uden diskussion (hvilket sagsbehandleren da også sagde i telefonen) grundet mine ret store udgifter til blandt andet kostpræperater, medicin, ekstra varmeudgifter, ekstra vask+tørretumbling mm.

Lige et spørgsmål mere, nu jeg er i gang

I er flere som skriver at "det kan være svært at samle sammen så man når op på de 6000kr" - okay, måske det bare er mig, men jeg synes hurtigt man når der op?

*Gad vide om jeg regner forkert/for meget eller et eller andet*

Og lige et spørgsmål mere:

Psykologhjælp kan det dækkes under merudgifter?
Der står i mine papirer fra speciallæge, at min depression er en direkte konsekvens af min diagnose - hvorfor jeg går til psykolog...
Ang. psykologhjælp: selve behandlingen kan du ikke tage med, men kørslen! Statens km takst gange antal km til og fra psykolog (og regn med kommunen undersøger hvilken psykolog, der ligger nærmest din bopæl)
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 17:34   #35
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Kan i hvert fald forsøge: personer der har fået tilkendt førtidspension FØR 2003, kan IKKE modtage ydelser efter § 100, medmindre de er bevilliget kontant tilskud efter § 95 eller § 96.
Sidste del tror jeg er det samme og i hvert fald kun gældende for personer der har fået førtidspension før 2003.

Så medmindre du er førtidspensionist efter de gamle, gamle regler altså FØR 2003, så gælder det ikke dig
tusind tak. er fper efter 2003.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 14:14   #36
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
og og og og husk det er med tilbagevirkende kraft altså fra november 2011 !!!! tillykke

og ja det er nu de går ind og vurderer hvilke udgifter de vil acceptere som merudgifter

Det skal være over 6000kr om året for at du får noget, og hvis det er det får du mindst 1500kr om md for 2011 og 2012.

I 2013 er regler så lavet om, så du skal stadig have merudgifter for over 6000kr, men nu laver man en mere specifik beregning og runder op til nærmeste 100kr og det er så det du får udbetalt fremover.

Husk at hvis der kommer ekstra udgifter i løbet af året eller feks en enkeltudgift skal du fortælle det så du kan få den dækket også.

OG husk at du stadig ikke skal dokumentere dine udgifter, men lave et kvalificeret skøn - som merudgiften så beregnes efter. Men gem endelig din dokumentation - så er der ikke noget at være i tvivl om, hvis kommunen prøver at smutte udenom senere

Da reglerne om tilskuddets størrelse er lavet om for nyligt, er der i øjeblikket lidt usikkerhed om den faktiske håndtering af dette regelsæt (denne lov), og derfor er det godt at kunne dokumentere alt. Her tænker jeg også på de oplysninger du får fra sagsbehandler, prøv at få det hele skriftligt (mail) og tænk over dokumentationen hele vejen igennem.

Jeg har lige fået en afgørelse om merudgifter. Den er hjemvist til kommunens behandling. Nogle at punkterne giver de kommunen ret i - og andre igen skal de revurdere.

Har jeg så krav på at få min §100 udbetalt fra ansøgningstidspunktet??

Er der en § jeg kan henvise til - eller bare et "officielt" sted, hvor det står.
Håber en af jer kan hjælpe mig.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 19:13   #37
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg har lige fået en afgørelse om merudgifter. Den er hjemvist til kommunens behandling. Nogle at punkterne giver de kommunen ret i - og andre igen skal de revurdere.

Har jeg så krav på at få min §100 udbetalt fra ansøgningstidspunktet??

Er der en § jeg kan henvise til - eller bare et "officielt" sted, hvor det står.
Håber en af jer kan hjælpe mig.
Merudgifter udbetales ALTID med virkning fra ansøgningstidspunktet -så ja, du har krav på dem med tilbagevirkende kraft:-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fejlagtig udregning af merudgiftsydelse. busser24 Alt det andet 16 26-02-2012 23:05
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
Merudgiftsydelse § 100 i Gladsaxe kommune. Indiansummer Alt det andet 9 27-02-2011 13:48
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Hvor mange får egentligt merudgiftsydelse § 100? Indiansummer Alt det andet 2 22-08-2010 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension