K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2009, 23:42   #1
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Vi tabte :(

Så fik vi svar fra Beskæftigelsesankenævnet. De fastholder Middelfart kommunes afgørelse. De har dog overhovedet ikke taget stilling til om Middelfart burde have visiteret til fleksjob.

Jeg har derfor skrevet nedenstående klage, er der nogen der har ideer eller kommentarer til den, så skriv endelig.

Citat:
Klage over beskæftigelsesankenævnets afgørelse af 6. august 2009.

Da der stadig ikke er taget stilling til om Middelfart kommune burde have visiteret ***** til fleksjob ved udgangen af marts, klager vi endnu en gang.

Der er ved vurderingen af om der kan gives fleksjob lagt vægt på en udtalelse fra psykiater ***** som på tidspunktet for udtalelsen havde haft ***** til 2 samtaler af 1 time. Han kunne på baggrund af de 2 timer ikke udtale sig om hvorvidt der var tale om en varig lidelse (psykiateren HAR efter han har lært **** bedre at kende, udtalt at hendes tilstand er varig). I stedet kunne man have set på udtalelse fra *****s praktiserende læge, som allerede havde udtalt at ****s tilstand ER varig.

Vi fastholder derfor at ***** burde have været visiteret til fleksjob allerede ved udgangen af marts 2009.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 00:13   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Indholdet er ok; dog ville jeg nok fremhæve (stille og roligt) at psykiaterens opfattelse efter nærmere vurdering er samstemmende med vurderingen fra praktiserende læge.

skriv gerne mere her om sagen hvis det er - så byder andre sikkert også ind...
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2009, 09:23   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
§ 27 og 28

Hej Luko.

Du kan eventuelt henvise til en tilføjelse som er kommet ind i § 27, stk. 1. Efter 6/7 skal der, ifølge ny nr. 4. undersøges til netop fleks eller pension når man skønner at vedkommende ikke kan påtænkes at komme i arbejde inden for 3X52 ugers sygedagpenge. Det er faktisk en specificering i § 27 af at § 28 skal bruges.
Det vil måske være en god ide at bruge henvisningen skrevet på følgende måde i slutningen af brevet;

Citat:
Jeg har læst i socialloven at §27 efter den 6/7-2009 siger at de skal kigge på fleksjob eller førtidspension når de ikke kan bruge de andre numre i stk. 1.
Jeg ved så godt at sagen startede før ændringen trådte i kraft, men de må hvis de holder sig opdateret være klar over ændringen, og skal jo faktisk pådømme i overensstemmelse med ånden i gældende lov.

Måske en mulighed?

Held og lykke. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 11-08-2009 kl. 09:28.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vandt over kommunen og tabte 40.000 kr supersus Politik og Samfund 208 09-03-2018 12:07
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Jeg tabte... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 111 16-02-2010 22:10
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension