K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 21:15   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Førtidspension - ophold i udlandet?

Jeg har modtaget brev fra kommune, hvor de skriver:

"Når du modtager social pension, er du forpligtet til at opholde dig her i landet.
Du kan dog 1 gang tage midlertidig ophold i 1 år i udlandet. Derefter må gentagne ophold kun være på maksimalt 1/2 år inden for 1 år (ikke et kalenderår). Hvis opholdene strækker sig udover ovennævnte, skal førtidspensionen i visse tilfælde ophøre."

Skal man skrive i sin kalender hvor lang tid man er i udlandet, hvis man vil undgå problemer?
Jeg har mine børn og børnebørn i udlandet. Kunne ikke besøge dem, da jeg var sygemeldt.
Hvordan kan jeg eventuelt bevise hvor lange var jeg faktisk i udlandet?

P.S. Forstår de ikke i forhold til de irakiske førtidspensionister , der arbejdede i Irak.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 21:38   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, velkommen til overvågnings DK!

Man har i DK pligt til at meddele sin kommune hvis man tager på længere ophold i udlandet.

Vi har netop fornylig haft en tråd herinde om emnet, men kan desværre ikke lige finde den,hm...
-måske der er noget i denne tråd du kan bruge: http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=378

Hvordan kommunen ønsker at du skal dokumentere hvor længe du er afsted, ja, det ville jeg spørge dem om, de må være de rette at spørge, medmindre andre herinde har erfaring
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-03-2010 kl. 21:48.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 22:17   #3
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Tak buster for dit svar.

Ringer på kommune i morgen og undersøge sagen. Bagefter skriver hvad hun sige om emnet.

Indtil nu troede jeg, at man er under overvågning hvis man er på sygedagpenge osv., men desværre ....

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 23:15   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror det der henvises til er i det fald hvor du bevarer din adresse i Danmark, du kan flytte til udlandet for at bo permanent, hvis du samtidig opgiver din danske folkeregister adresse, og i det tilfælde er der ikke nogen problemer med at tage din sociale pension med dig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til udlandet med sin førtidspension. Nicklas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 16-03-2018 06:25
humanitær ophold - førtidspension dobar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-05-2010 21:15
Ophold i udlandet med førtidspension basse1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 28-01-2010 11:29
Førtidspension i udlandet.... BSFoto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-04-2009 14:41
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension