K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 20:06   #1
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Opsparing til folkepensionsalderen som FP

Hej FPére på k10

Så har jeg lige spørgsmål igen igen

Jeg indbetaler til SUP efter jeg den 1.10.2011 blev bevilliget førtidspension.

Men "min indkomst" vil jo alligevel falde en hel del, når jeg ( forhåbentlig )engang bliver folkepensionist, så hvad har I andre gjort? Har I en ratepension eller en kapitalpension eller andet, som I selv har lavet og indbetaler til hver måned? Og er der et mindstebeløb man skal indbetale på sådan en pension hver måned ?

Og er det ens bank man taler med om sådan en pension eller hvordan gør jeg? Jeg er fuldstændig på bar bund, og vil rigtig gerne have gode råd og fif
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 20:31   #2
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej onmyway

Jeg vil foreslå at du taler med din bank - det burde de vide alt om. Jeg har selv arbejdet i en bank i mange år, men desværre er pension ikke min spidskompatance :-)

Jeg har selv en pensionsopsparing som er sparet op gennem mit arbejdsliv.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 20:31   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Desvaerre har jeg ikke raad til opsparing til alderdommen, saa ved ikke saa meget om det. Men at tale med banken lyder da som en god begyndelse.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 20:50   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Efter tilkendelsen af førtidspension er det en overstået kapitel med pensions opsparinger, ud over SUPP, som er forbeholdt kun til førtidspensionister.

Alle andre pensions opsparinger skal man tegne før man er blevet førtidspensionist eller pensionist for den gang skyld.

Lidt om kapitalpension:

http://www.nykredit.dk/privat/info/p...talpension.xml
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 21:22   #5
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Efter tilkendelsen af førtidspension er det en overstået kapitel med pensions opsparinger, ud over SUPP, som er forbeholdt kun til førtidspensionister.

Alle andre pensions opsparinger skal man tegne før man er blevet førtidspensionist eller pensionist for den gang skyld.

Lidt om kapitalpension:

http://www.nykredit.dk/privat/info/p...talpension.xml
Det er ikke helt rigtigt, at det er et overstået kapitel med pensionsopsparing, når man har fået tilkendt førtidspension.

Når du er tilkendt førtidspension, lukkes dine muligheder for ekstra indbetalinger på Policen, da der sker udbetalinger fra Policen iform af invalidepension.

Men opretter du en ny Police, kan man sagtens opspare til ratepension eller kapitalpension. Indbetalingerne giver fradrag i din personlige indkomst.

Overstående har jeg fået at vide af pfa pensionsselskab.

Jeg laver nok en sådan ratepension, da jeg næsten ikke har noget i pensionsopsparing. Især hvis fradraget kan hæve grænsen for hvad man må tjene ved siden af førtidspensionen. Det er vist 66.800 kr pt og derefter modregnes 30% i førtidspensionen oveni den alm skat.

Jeg er tilkendt invalidepension på 75.000, så jeg skal modregnes, medmindre jeg kan få hævet grænsen (66.800) ved at få nedsat min personlige skattepligtige indkomst med fradraget for ratepension indbetaling.

Er der andre førtidspensionister herinde på K10, der ved om man kan undgå at skulle modregnes i pension, ved at indbetale til rate- eller kapitalpension?

Lad mig lige sige at jeg gerne betaler den skat jeg skal, men nu har jeg levet 3 år uden indtægt (kontanthjælp og dagpenge) i sygdom og udredning, så jeg føler ikke, jeg skylder systemmet mere end højest nødvendigt.

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:29   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min bedste anbefaling er, at du selv opretter en konto og selv sætter penge ind hver måned, alt efter hvad du kan klare at sætte til side.

På den måde har du ''rigtige penge'' i hånden når du bliver folkepensionist, penge du kan gøre med hvad du vil, NÅR du vil....

Synes alle de pensionsordninger jeg har undersøgt, er underlige. Enten bestemmer DE hvor meget du må få udbetalt pr måned, ellers er der andre hager ved det.

Personligt synes jeg bare det føles mere trygt og godt med en ganske almindelig opsparingskonto, så ved man præcis hvad man har at rutte med.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:06   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
helenekr

der er bare den store forskel at pensionsordninger kan du trække fra - det kan du ikke med opsparing.

Det kan gøre en stor forskel
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:08   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ABC

det vil jeg også gøre, når jeg næsten med sikkerhed får FP engang i det nye år
har netop fået tilkendt erstatning for tabt erhvervsevne
så vil også blive modregnet

det har ikke noget med at man ikke vil betale skat, men kan ikke se hvorfor indbetalinger til pension, skulle være anderledes end hvis man gik på arbejde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:27   #9
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Enig mtvrv1 - kan heller ikke se forskellen
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:31   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
helenekr

der er bare den store forskel at pensionsordninger kan du trække fra - det kan du ikke med opsparing.

Det kan gøre en stor forskel
@bmp24... da jeg blev pensionist da talte jeg også med min bank hvad og hvordan jeg skulle spare lidt op i de ca 5 år inden jeg bliver folkepensionist... og jeg fik at vide at det sådan set ikke kunne svare sig .. det beløb jeg fik som fradrag var mindre end det som jeg skal betale når de skal hæves..

Det bedste ville være at sætte penge ind ind på en højrentekonto.. jeg har så valgt "bare" at spare op på en alm konto.....
Jeg sparer et pænt beløb op hver mdr.. og det må så være det...
Men havde der været 20-25 år til jeg skulle ha pension, så havde jeg nok forsøgt med en pensionsopsparing i en eller anden form..

Jeg har så også den der supp.. + en fra Pensam.. men jeg føler da allerede nu at jeg skal spænde livremmen ind når jeg bliver 65...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Sp-opsparing mimse Politik og Samfund 131 22-05-2009 12:10
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension