K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 20:59   #1
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Hvem stiller diagnose for CRPS og andre nervelidelser

Hej alle

har lige fået brev retur fra silkeborg sygehus, at de ikke gør i ovenstående. Er der nogle herinde, som har erfaring med hvilken type læge der kan afgøre om man har ovenstående sygdom?? Kan intet finde på nettet - kun ergoterapeutisk vejledning

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 21:29   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tigerbia!

Jeg har lige slået op på google for at indhente viden om CRPS.

Jeg fandt følgende:

CRPS jf. wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Complex..._pain_syndrome

CRPS - også kaldet RSD og RND og causalgia

Om RND: www.rsds.org/4/youth/pdf/RNDInformation.pdf

Om RSD: https://www.verywell.com/what-is-ref...ome-rsd-190361

Om Causalgia: http://www.wisegeek.com/what-is-causalgia.htm

Jeg kan læse mig frem til, at CRPS ligner fibromyalgi – så mon ikke reumatologer kan diagnosticere og anbefale behandling af CRPS.

Her på K10 har jeg læst varme anbefalinger af professor i reumatologi Hans-Jakob Haga, Reumaklinik Danmark i Esbjerg, speciallægeklinik for diagnostik og behandling af gigt- og bindevævssygdomme - herunder fibromyalgi.

Jeg har hørt om Hans-Jakob Hage som en dygtig og grundig reumatolog med særligt speciale i bl.a. fibromyalgi:

http://www.reumaklinikdanmark.dk/da/gigtsygdomme.aspx

Ring evt. til klinikken og hør om deres viden om CRPS og om evt. henvisning og om ventetid - på tlf.: 75 17 77 00.

Sidst redigeret af Katharina; 26-02-2011 kl. 21:38.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 21:31   #3
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Hej alle

har lige fået brev retur fra silkeborg sygehus, at de ikke gør i ovenstående. Er der nogle herinde, som har erfaring med hvilken type læge der kan afgøre om man har ovenstående sygdom?? Kan intet finde på nettet - kun ergoterapeutisk vejledning

Hej.

Jeg vil tro, det er en neurolog, der stiller den diagnose. Så spørg din læge, om han ikke kan henvise til en neurolog eller en neurologisk afdeling på et sygehus.

Mange hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:12   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg vil bestemt også mene, at det er en neurolog, du skal have fat i, da CRPS er en neuropatisk smertetilstand. Jeg har ikke selv fået googlet det, men du kan evt få andre resultater ved at google "refleksdystrofi", som er den ældre betegnelse for en del af CRPS.
Terapeuterne på Aalborg sygehus skulle kunne noget vedr behandlingen af det. Måske der er noget information at hente ved at læse på deres hjemmeside. Og eftersom der er frit sygehusvalg, kunne du evt blive henvist til undersøgelse på Aalborg sygehus istedet for Silkeborg.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:22   #5
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
tak allesammen og kunne faktisk godt huske det om Hans-Jakob Haga. Tager lige en snak med lægen - det må være her fejlen er sket, for Silkeborg sygehus har da reumatologer/neurologer - og Aalborg syntes at være EKSPERTER på området.
Hvorfor kommer sådanne et brev altid en weekend, hvor man bare ikke kan gøre noget

Men rigtig god weekend til jer alle
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 12:41   #6
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Så lykkes det mig at få en aftale med Haga og læge har sendt henvisning. og han kommer i øvrigt også fra Aalborg Sygehus. Dejligt. Tak for hjælpen alle sammen.

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 16:18   #7
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hejsa.
Jeg lider af CRPS og bliver behandlet for det på et smertecenter (rigshospitalet)

Hilsen Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 02:01   #8
Angel86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Angel86 er ny på vejen
hej

jeg lider også af CRPS. men jeg har haft det for længe derfor mener de at der ikke kan gøres noget men nu får jeg binyrebarkhormon. ik fordi reumatologen tror at det vil hjælpe men det er mere for at udelukke den behandling. er der nogle der kan anbefale noget. jeg har enorme smerter jeg får tradolan men det hjælper heller ikke. jeg kan ikke bruge min venstre arm. jeg er simpelt hen så nedtrykt pga dette.

vh angel86
Angel86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL stiller konkrete krav til skattereformen. Debutanten Politik og Samfund 26 25-05-2012 00:12
SF stiller Hjorten spørgsmål zuza Manglen på Fleksjob 6 21-02-2009 08:50
Hvem kan hjælpe med at tyde diagnose? Cat 72 Alt det andet 18 26-09-2008 12:15
Jobcenter stiller diagnoser zuza Lægekonsulenternes Rolle 0 22-08-2008 11:08
Ny lov stiller handikappede ringere ! Stella Politik og Samfund 0 21-05-2007 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension