K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2011, 09:03   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet som jeg ser det
er faktisk kommunen måske vil fjerne ledighedsydelsen
da Sanne mor ikke stå til rådighed for flexjob
håber det ikke, men det er nok det samtalen går ud på desværre

for ja kommunen kan ikke gøre noget, før der kommer svar fra BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:10   #52
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
jo jeg har fuld akteindsigt og har alle mine papire og får alt på skrift for jeg har oplevet så meget med kommunen at jeg ikke stoler på dem..

ville så meget ønske at posten ville komme i dag med brev hvor der vill stå at jeg har fået medhold men er rent ønske tænkning. jeg kan bare snart ikke mere men vil heller ikke give op..
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:12   #53
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa !
Sikke da noget HØ.
Hvad med den prof. bisidder jeg nævnte for dig ??? Du skal jo ikke rende rundt med en angst for hvad de nu finder på !

Når man ikke hvad hvad pokker der nu sker i ens sag så er det da klart man pludselig bliver helt rundt på gulvet - du skal have en med til det møde - og kan du nå at få opklaret ( gerne på skrift / mail) hvad det møde går ud på - så falder du måske lidt ned igen.
Din kommune er netop kendt for mange sagsbehandlere pr. sag - og Inge som jeg har nævnt for dig kender hele dynen derinde ! Der er ikke en kommune i Sønderjylland hun ikke er frygtet i !!!
Du finder hende på O.S.F-syd.dk
Pøj pøj med det
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:14   #54
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sanne mor.

Forstår til fulde din manglende tillid til system.

Hvornår ankede du din sag til BAN?

Ps til Vibbe: Godt indspark om bisidder, kontakt vedkommende m. det samme, Sanne mor!
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 24-06-2011 kl. 09:16. Årsag: Ps til Vibbe
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:14   #55
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
ja jer frygter også den med ledighedsydelse. men jeg kunne jo frem lægger at jeg selvom jeg klager over afgørelsen stadig er aktiv søgende af mig selv ind til jeg ved hvad udfaldet bliver fra ban

min sag blev anket midt i marts og jeg fik berv om det ca ville gå 13 uger for afklaring som er gået. men hos ban sage de de først var ved februa og dem fra marts kom de først til så en måndes tid endnu må jeg regne med
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:22   #56
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg kender ikke meget til den slags sager ! Så mit råd : Inge ( tidligere folketingsmedlem !) kender ALLE kringelkroge og paragraffer - hun ved lige præcis hvordan hun skal tackle sagsbehandlerne i de sønderjyske kommuner - hun kender dem alle ! Med hende ved roret så kommer du helsindet igennem et virkelig haj-fyldt farvand !!!! - og du har endda den fordel at Inges datter er chef i din kommune !!!!
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:30   #57
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fik du ikke afslag på pension, og at det er den der ligger i BAN?

Hvad var begrundelsen?

hvis de ikke mener at det er dokumenteret, og dermed ikke anerkender din arbejdsevne, skal du i nyt afklaring?

Dette har ikke nødvendigvis opsættende virkning!

Men de kan IKKE fratage din ledighedsydelse, pga manglende arbejdsevne, uden at tilkende pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 09:57   #58
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
så er bisider på plads. hun gav mig håb
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 10:13   #59
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Med Inge ved roret har du INTET at frygte ! Læn dig bare op af hende - hun kender alle paragrafferne bedre end sagsbehandlerne - og de frygter hende
KNUS
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2011, 12:02   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser

. jeg spørge hvad det er for et møde jeg er indkaldet til. og hun siger et opfyldnings møde for om jeg stadig opfylder krav om at få leddighedsydels og for hvad der skal ske med mig...
Rolig, rolig, rolig.

Som jeg forstår det er det et af de lovpligtige standard-møder, som kommunen skal holde med borgeren, da kommunen ellers mister sin refusion.

Prøv at tjekke brevet, om der evt. står en mail-adresse til sb, alternativt kan du benytte kommunens mail-adresse og stile det til din sb.

Skriv en mail til din sb, skriv at du har modtaget denne mødeindkaldelse og at du meget gerne vil have oplyst hvad mødet skal handle om.

Dette har du, så vidt jeg husker, ret til, at få oplyst.

Prøv at læse her: http://www.clh.dk/?id=1474#c3981

Heraf fremgår det bl.a. : "Kommunen skal ligeledes løbende sikre sig, at betingelserne for udbetaling af ledighedsydelse er opfyldt. "

Og: "I sager om ledighedsydelse skal kommunen revurdere sagen, når personen har modtaget ledighedsydelse i sammenlagt 12 måneder inden for 18 måneder. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at ydelsen er udbetalt første gang."

Mon ikke det er sådan noget i skal snakke om på mødet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til møde - bedste råd? Bent10 At søge førtidspension 6 23-09-2013 09:35
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Hvor står jeg? skal til møde om en uge Tutti Alt det andet 3 28-01-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension