K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2009, 18:34   #11
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej alle jer søde mennesker der har skrevet et indlæg til det jeg har skrevet,i skal hver og en vide at det varmer og gør mig rørt at i er så mange der sender en tanke til min lille pige og mig.

jeg har i dag haft en "tudedag" ikke alle dage kan man klare lige godt,selvom man prøver,har i fulgt med i det i fjernsynet med ham der har været i krigen i 1998 og ikke har fået hjælp bagefter ??? min mand har været 3 gange et halvt år i krigen og jeg tror det er det han har gået med oveni hovedet og nu er det slået totalt klik for ham.

det er meget barskt at leve i en kuffert,min søde datter savner sit legetøj rigtig meget og jeg kan jo ikke købe nyt hele tiden til hende,jeg syntes at det er barskt at det er mig der har været udsat for vold der ikke må være i mit eget hus,han har fået politihold da han ikke kunne lade være med at opsøge os og ringe døgnet rundt,så nærmer han os nu,ryger han ind.for sådan en som mig der aldrig har stjålet eller lyver,er dette jeg er igennem nu et sandt helvede.jeg kender ikke til hvad man skal gøre og jeg syntes ikke der er meget hjælp at hente i det offentlige,jeg har fået at vide at jeg selv skal finde et sted at bo,ellers kan jeg komme på et krisecenter,men det syntes jeg ikke min lille pige skal opleve.

til jer der har prøvet dette her,hvordan er i kommet videre ? bliver man nogensinde sig selv igen ?

tak fordi i læste med

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 18:55   #12
Steen 53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
Steen 53 er ny på vejen
Rigtig godt, passer på dig selv og dit barn, bliv ved med det
Steen 53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 22:32   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Først og fremmest er et krisecenter et sted, hvor Du kan møde forståelse, så helt skidt er det måske ikke, men..jeg tænker lige, hvis din mand har været sendt ud, mener jeg Du kan kontakte forsvarets psykologer mht. til rådgivning, for hans og for jeres skyld. Selvom han er en røv med ører for sin opførsel, ved jeg Du er bekymret for ham, ligeledes din datter.
Ring til et krisecenter og få evt, en kontakt til en socialrådgiver derfra, få så kontakt med forsvaret og informer dem, måske har de andda en pulje til hjælp for soldaters familier, det burde de i al fald have.
Det gør mig ondt hvad i har oplevet, jeg voksede selv op i et hjem hvor min mor var voldelig, formodentlig som resultat af min morfars krigstraumer fra 1ste verdenskrig, men der er INGEN undskyldning, kun forklaringer når det kommer til vold mod sin familie, for det er ALDRIG acceptabelt. Vid at Du ingen !!! skyld har i volden, men Du virker rimeligt klarttænkende selv i krisen, så jeg er overbevist om Du nok skal klare det.
Se at få ringet til krisecenteret eller evt, soldaterforeningen, eller få et råd fra ham her : http://www.unprofor.dk/sider/nyheder...ide=1&nyhed=12 Bjarne Hesselberg

1000 til Dig og din datter
mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 02:32   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pjuske føler helt sikkert med dig, har selv haft vold tæt inde på livet og det er noget lort .,,,

Jeg har en veninde der stod i samme situation som du , hun var udsat for volden og hun mistede hjemmet , ikke retfærdigt ...

Har du snakket med kommunen, du har krav på at komme på akutlisten til en bolig og det må være nummer 1 , et sted at bo til dig og din datter og ro på tilværelsen guderne skal vide at det ikke er lige det her du har brug for oven i alt det andet .....

Min veninde fik rigtig meget god og saglighjælp fra mødrehjælpen , de vidste hvor hun skulle henvende sig, hvad hendes rettigheder var i forhold til kommunen og manden osv og om så det var møbler og legetøj til hendes børn så hjalp de hende også med det ....

Jeg syntes du den dag i dag skulle tage og ringe til dem du kan kigge her https://www.moedrehjaelpen.dk/defaul...nuID=10&id=250 for kontaktoplysninger...

Held og lykke med det hele og tusind og tanker til dig og din pige
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 10:21   #15
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Først lige en undskyldning, men jeg kunne ikke redigere det ind.
Jeg vil lige lægge HELT fast, Du skal IKKE tænke på at vende tilbage til ham OVERHOVEDET. Jeg mener I skal have hjælp alle parter for at opbygge nye liv og lægge de her ting bag jer så godt som muligt.
For mig står vold som en overskridelse, der ikke kan vendes tilbage fra til tryghed.

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 13-03-2009 kl. 10:35.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 13:48   #16
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
tusind tak for alle de søde beskeder og private mails jeg har fået,de varmer meget.pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 16:03   #17
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Kære Pjuske.

Jeg kan godt forstå du tænker på din datter men...

Som barn så jeg min mor få tæv osv. og det var grimt og sidder dybt i mig.
Noget af det gode jeg kan huske fra min barndom var den tid, min mor og jeg var på krisecenter. Der var tryghed og varme og en masse søde mennesker der hjalp min mor og mig.

Så selv om det er et krisecenter, så er det gode minder jeg har derfra. Synes lige jeg ville komme med dette input til dig.

Ønsker dig al det bedste
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 17:06   #18
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Hej Pjuske

Da jeg var kommet over min oplevelse med vold, (det tog lidt tid men jeg har det godt nu). Har jeg arbejdet som frivillig på et krisecenter, jeg kan kun sige god for det, der får du og din datter alt den støtte i har brug for.

Der er ansat rådgivere som kan hjælpe med at trække i de rette snore, med hensyn til bolig og anden hjælp man får brug for. Det er rart, for når man står i en krisesituation er det ikke altid man kan tænke klart, og så er det rart der er nogle som kan fortælle hvad man skal gøre.

Jeg har desværre måtte stoppe på grund af sygdom, men havde rigtig mange gode timer der.

bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været udsat for en arbejdsskade? henrikj88 Din historie 1 21-10-2010 14:34
Har du været udsat for en arbejdsskade? henrikj88 Alt det andet 3 15-10-2010 12:55
Hjælp mig lige igennem da jeg er ny her.. oldeknold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 09-02-2007 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension