K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 12:04   #71
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Oppositionen er tilsyneladende ”chokeret” over regeringen vil nedsætte folkepensionens grundbeløb.

Det bliver spændende at se hvor reelt "chokket" er , i forbindelse med forhandlingerne.


Citat:
SRSF bryder bredt forlig om pension

Finansiering for 720 mio. kr. er på vippen i spørgsmålet om folkepensionens grundbeløb. Skatteforhandlingerne fik lynstart efter SRSF’s reformudspil i går.

Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) river nu en bred politisk aftale om at frede folkepensionens grundbeløb i stumper og stykker. Som den store bombe i SRSF-regeringens skatteudspil i går vil regeringen barbere 13.600 kr. af folkepensionens grundbeløb.

Poul Nyrup Rasmussen (S) fredede for 12 år siden folkepensionens grundbeløb på ubestemt tid med en bred aftale i Folketinget, hvor blandt andre Venstre, De Konservative og De Radikale var med. Oppositionspartierne er chokerede over fremgangsmåden og kræver klart svar fra statsministeren , om forliget er opsagt.

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...m_pension.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:20   #72
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
...
Men førtidspensionisterne - hvorfor skal de betale til gildet?! En førtidspension er en varig ydelse, man har fået, fordi man ingen arbejdsevne har, og der ingen arbejde var og er til dem! Dem, der er på førtidspension i dag, vil højst sandsynligt også være er det om 10 år. Dermed er de dén gruppe, der kommer til at mærke konsekvensen af en lavere regulering mest! Og en førtidspensionisten har altså ikke har samme mulighed, som fx den studerende, for at arbejde ved siden!
Jamen, regeringen er jo overbevist om, at om 10 år findes der ingen førtidspensionister, fremover skal der findes kun to grupper de døde eller de livende som skal knokle til de er døde.
Vi har jo fået et klar besked på, at ingen har brug for førtidspensionister og derfor førtidspensionsordning skal stille og rolig forsvinde.

Dem som vil rede skindet og har lidt overskud vil tage nogle få timer arbejde indtil klappen falder fordi på baggrund af deres "ressourcer " blive de tvunget til fleksjobs, som i realiteten ikke findes.

Dem som ingen overskud har vil klare sig et stykke tid, indtil de kradser af på grund af dårlig ernæring, fugtige boliger, elendig lægehjælp osv.osv.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:22   #73
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa og de vil nedsætte grundbeløbet, men hæve ældrechecken??
- med andre ord, skal folkepensionisterne selv betale for forhøjelsen af ældrechecken.

Det giver jo ingen mening! Det er jo det rene pengeombytning, ikke en skid andet. Giv med den ene hånd, og tag med den anden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:24   #74
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Så kan man jo samle flasker, hvis man magter.

Der er dog rift om den tjans her i byen...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:33   #75
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg faldt over dette blog indlæg på information, men det er for godt et forslag til kun at ligge der.
Christian "Løntilskud" Madsen siger:

Vi skal passe godt på samfundets penge i øjeblikket. Det er alle ansvarlige borgere enige om.

Som ledig borger vil man nødig være medvirkende til at statskassen tømmes på rekordtid. For at undgå det skrækscenarie, vil jeg her melde mig på banen med det første offer. For jeg finder det egentlig urimeligt, at danske skatteborgere skal poste millioner af skattekroner i min ledighed.

Så hvis det kan gavne landets økonomi, vil jeg indstille mig på at undvære et af vores største, landsdækkende velfærdsprojekter i nyere tid:

www.alecto.dk
www.as3employment.dk
www.ballisager.com
www.hartmanns.dk
www.iku.dk
www.integro.dk
www.jersing.dk
www.jobvision.dk
www.jobdk.dk
www.jobfitlvu.dk
www.markman.dk
www.ramsdalgruppen.dk
www.tucenter.dk

Vi er sikkert flere der er enige om, at denne form for passiv forsørgelse ikke kan forventes i en krisetid.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:42   #76
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Siger bare EN ting...fatter ikke folk stemte på dem.....se hvad der kom ud af det...pyha

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 12:56   #77
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg faldt over dette blog indlæg på information, men det er for godt et forslag til kun at ligge der.
Christian "Løntilskud" Madsen siger:

Vi skal passe godt på samfundets penge i øjeblikket. Det er alle ansvarlige borgere enige om.

Som ledig borger vil man nødig være medvirkende til at statskassen tømmes på rekordtid. For at undgå det skrækscenarie, vil jeg her melde mig på banen med det første offer. For jeg finder det egentlig urimeligt, at danske skatteborgere skal poste millioner af skattekroner i min ledighed.

Så hvis det kan gavne landets økonomi, vil jeg indstille mig på at undvære et af vores største, landsdækkende velfærdsprojekter i nyere tid:

www.alecto.dk
www.as3employment.dk
www.ballisager.com
www.hartmanns.dk
www.iku.dk
www.integro.dk
www.jersing.dk
www.jobvision.dk
www.jobdk.dk
www.jobfitlvu.dk
www.markman.dk
www.ramsdalgruppen.dk
www.tucenter.dk

Vi er sikkert flere der er enige om, at denne form for passiv forsørgelse ikke kan forventes i en krisetid.
Luk alle private jobfirmaer og hjælp i stedet for arbejdsløse med at få job.
De mange penge som spares når alle jobfirmaer lukker kan bruges på uddannelse til arbejdsløse.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 13:03   #78
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Tjaaa og de vil nedsætte grundbeløbet, men hæve ældrechecken??
- med andre ord, skal folkepensionisterne selv betale for forhøjelsen af ældrechecken.

Det giver jo ingen mening! Det er jo det rene pengeombytning, ikke en skid andet. Giv med den ene hånd, og tag med den anden.
Jo det gør det faktisk hvis man ellers er kynisk nok.
Ældrechecken får de nemlig heller ikke , hverken lod eller del i

Man får ingen ældrecheck hvis man har indtægter der overstiger kr. 57.300,- om året. Eller har en likvid formue på mere end kr. 77.700,-.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 15:07   #79
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan skulle en folkepensionist have indtægter der overstiger 57.300 kr om året?

- er det noget arbejde de tænker på, eller hvad betyder det??

Ved en i min familie kun modtager pensionen og sin ATP på 128 kr om måneden. Og ejer ikke formue.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 15:17   #80
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Politiken lagde i går nogle eksempler ud på, hvad skattereformen kommer til at betyde for forskellige befolkningsgrupper.

Folkepensionisten:
http://politiken.dk/tjek/penge/dinep...kattereformen/

Lavindkomstfamilien:
http://politiken.dk/tjek/penge/dinep...kattereformen/

Topdirektøren:
http://politiken.dk/tjek/penge/dinep...kattereformen/

Men ikke ét ord om førtidspensionisten...

Og har I andre også bemærket, hvordan pressen - både tekst og tv - konstant refererer til overførselsindkomster som "dagpenge og kontanthjælp"...? Førtidspensionisterne skal vist ties ihjel...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension