K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 16:45   #51
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Angry Hyggeligt

Jamen hyggeligt ,det er jo i nærheden af 8%, er det ikke lidt voldsomt?

Vi skal alle bidrage men men

Det giver så også en ny udfordring ved næste valg, der er ingen med rimelighed tilbage at stemme på
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 19:46   #52
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Vi skal alle bidrage
Åbenbart ikke. Hvis vi alle, rig som fattig, skulle af med x-antal kroner for at lukke et hul i statskassen, var det en anden sag. Men her tager man fra dem med de laveste indkomster og giver til dem med de højeste. Dét er ikke rimeligt!

Noget andet er, at (så vidt jeg husker) er afgifter mv ikke indberegnet i prisstigninger/prisindekset. Og i så fald er det jo kun en yderligere forringelse af vores købekraft med de ekstra afgifter skattereformen også indeholder...

Får også svært ved at sætte krydset ved næste valg...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:10   #53
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Åbenbart ikke. Hvis vi alle, rig som fattig, skulle af med x-antal kroner for at lukke et hul i statskassen, var det en anden sag. Men her tager man fra dem med de laveste indkomster og giver til dem med de højeste. Dét er ikke rimeligt!

Noget andet er, at (så vidt jeg husker) er afgifter mv ikke indberegnet i prisstigninger/prisindekset. Og i så fald er det jo kun en yderligere forringelse af vores købekraft med de ekstra afgifter skattereformen også indeholder...

Får også svært ved at sætte krydset ved næste valg...

Ja netop
kun gud ved hvor mange afgifter som kommer de næste 10 år med s og SF ved magten.
det er faktisk det eneste de kan finde ud af
med en skatteminister som aldrig har været ude i rigtig arbejde
hvem sagde arbejderparti
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:11   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så en familie på TV2 (nyhederne) - to lærerer med 3 børn, der i 2022 ville have 15.000 kr mere om året.

Det svare jo næsten til de 17.000 kr førtidspensionister mister om året i 2022.

Det VÆRSTE var, at familien var ligeglade med de penge, og nærmest bare trak på skuldrene med et ''de gør ikke den store forskel''.....

Gid man kunne sige det samme som førtidspensionist.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:38   #55
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JEG ER i CHOK CHOK....

OS KOMMER DET TIL AT MÆRKES----DET HELE....

pyha..godt nok sur - mopset

ejerbolig,børnecheck,topskat-også idag.pensionops..ftp..afgifter..

at de vil være det bekendt..

nu overvejer gemalen,at sælge firmaet,husene,hæve pensionen og flytte i lejebolig...el.jordhule..

hvorfor skal han pukle og betale mer og mer
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:41   #56
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Så en familie på TV2 (nyhederne) - to lærerer med 3 børn, der i 2022 ville have 15.000 kr mere om året.

Det svare jo næsten til de 17.000 kr førtidspensionister mister om året i 2022.

Det VÆRSTE var, at familien var ligeglade med de penge, og nærmest bare trak på skuldrene med et ''de gør ikke den store forskel''.....

Gid man kunne sige det samme som førtidspensionist.
Tror da fan'en det betyder mindre, når de høvler 800000+ kr ind på kontoen om året...
Danmark er snart blevet til en anden bananrepublik med en altkonsumerende top/mellem klasse
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:44   #57
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
man skal også lige huske - at der er nogen der knokler og bidrager meget og så synes jeg også det er ok de får lidt ud af det..
hvorfor el.pukle en vis del ud af bukserne - hvis alt forsvinder
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:48   #58
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
man skal også lige huske - at der er nogen der knokler og bidrager meget og så synes jeg også det er ok de får lidt ud af det..
hvorfor el.pukle en vis del ud af bukserne - hvis alt forsvinder
Klart, at sådanne forældre-møde dirigenter skal forgyldes med nær en mio kr om året
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 20:53   #59
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
måske ikke ligefrem lærere....jeg mener mere generelt..dem der betaler meget til samfundet,har vel også lov at få en bid selv..

det kan jeg altså ikke se noget forkert i...hvem gider knokle og se alt forsvinde i fælleskassen..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:28   #60
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
måske ikke ligefrem lærere....jeg mener mere generelt..dem der betaler meget til samfundet,har vel også lov at få en bid selv..

det kan jeg altså ikke se noget forkert i...hvem gider knokle og se alt forsvinde i fælleskassen..
Nej, du har ret - osse derfor er det essentielt at velstillede får samme naturlige ret til velfærdsgoderne som alle andre.. , for hvis ikke, hvorfor skulle de da bidrage?
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension