K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2008, 21:30   #1
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Question Fra Flexjob til sygdom til ansøgning om ftp

Hvad gør jeg lige
Jeg blev i 2004 visiteret til flexjob, har haft to jobs, det sidste i to år, men nu er jeg mere syg. Har fået to diagnoser ( bindevævssygdomme), i den tid, jeg har været i flexordning, og nu er jeg opsagt fra min nuværende stilling som flexlægesekretær.

Mit spørgsmål er, hvordan griber jeg nu en ansøgning om førtidspension an. Hvem skal jeg kontakte? Hvem kan råde. Er forvirret over § 17-§18 polemikken her på sitet.

Min resourrceprofil er ikke opdateret i ca 1 år. Hvem skal gøre det?
Ved jobcentret har jeg fået at vide, at jeg INGEN sagsbehandler har. Har alle ikke en, hvis de får brug for det.

Mange hilsener, den fortvivlede opsagt grundet sygdom Hanne
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2008, 01:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Hanne

Det første du skal gøre er at skrive (ikke ringe) til din jobkonsulent og sygemelde dig , jeg er selv ledig og sygemeldt...

Grunden til at du skal gøre det er at du når du er på ledighedsydelse og sygemeldt skal have behandlet din sag på fuldstændig lige vilkår som alle andre der er sygemeldt på feks sygedagpenge...

Jeg tror at rigtig mange flekser glemmer at sygemelde sig når de er syge for man går jo bare derhjemme med sin ledighedsydelse i forvejen ...

Jeg vil foreslå dig at du skriver til din jobkonsulent noget i stil med...
Citat:
Kære (jobkonsulentens navn)

Jeg vil hermed oplyse at jeg er sygemeldt samtidig vil jeg oplyse om at jeg er blevet bekendt med følgendene..

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
Jeg kan ikke lige få det til at hænge sammen med at jeg er blevet oplyst om at jeg ingen sagsbehandler har, og vil derfor meget gerne have at du svare mig på skrift om hvordan jeg skal forholde mig ..

Som det klart fremgår af loven så skal jeg så længe jeg er sygemeldt have min sag behandlet efter sygedagpeng loven hvad jeg ikke kan se den er blevet indtil nu ...

Beror dette på en fejltagelse?

jeg håber på noget afklaring meget snart da mit helbred ikke er blevet bedre men tværtimod er forværret, men for at finde ud af hvad der skal ske og hvordan man skal gribe dette an kræves det vel at der laves en opfølgning efter sygedagpenge loven..

Jeg ser frem til et hurtigt svar fra dig af ...

Med venlig hilsen
Dette er ikke noget du behøver at bruge men som du evt kan bruge til en ide om hvordan det kan gøres , i hvertfald er det vigtigt at du får gjort din jobkonsulent opmærksom på at du ved at din sygemelding skal behandles efter sygedagpenge loven (og dermed skal der selvfølgelig en sagsbehandler inden over)

men det er faktisk slet ikke sikkert at din jobkonsulent er klar over dette jeg ved at det vakte stor undren på mit jobcenter da jeg blev sygemeldt ...

Hvis der er noget jeg har misforstået eller du har andre spørgsmål så er du velkommen til at skrive igen

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2008, 00:10   #3
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Question

Tak Hejdien!
Sagen er, at jeg pr 1.-6. er opsagt og har 3 måneders opsigelse. Jeg er altså lige nu sygemeldt på ubestemt tid, så først, når mine sygedage er over 6 uger, så skal kommunen kontakte mig, så vidt jeg har forstået. Jeg får således løn til 1.-9. OG jeg har ikke tænkt mig at møde ind igen i job, for jeg går og venter på, at sygeplejestrejken ophører, så jeg får en tid til forundersøgelse på Farsø Sygehus til udskiftning af højre knæ, der er svært ramt af slidgigt. Røntgen viser, at jeg går direkte på knoglerne, da der ikke er nogen bruskflade tilbage. Det er en skade fra 1991, så jeg er en sej tøs, der har gået rigtigt mange år på et meget dårligt knæ.

Jeg vil bruge din foreslåëde skabelon, når det er tid, og når jeg så får en sagsbehandler i det her sygeforløb, vil jeg lufte tanken om førtidspension, da der er skrevet i min opsigelse, at de ikke betvivler min helbredsmæssige situation, og ikke klandrer mig for den, men at de ikke ser nogen fremtid for mig for at vende tilbage. End ikke på yderligere nedsat tid. ( fra 18 til 14), og at mit sygefravær er en belastning for afdelingens drift.
Så er det jeg mener, at det er et godt argument for ikke yderligere at kunne sendes i et flexjob. Ingen vil jo i så fald ansætte mig, og så lugter det langt væk af parkering i en ny prøvesituation, hvis kommunen forlanger det på det foreliggende grundlag. Eller er jeg forkert på det?

Hvad er din erfaring?

Er det ikke klogt først at afvente, og så søge førtidspension, når min opr. er ovre. Den vil ikke gøre mig rask af min bindevævssygdom, men bedrer, forhåbentlig min smertesituation.
MVH Hanne
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning til flexjob fordre.... phhmw Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2011 11:47
ansøgning til flexjob. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 3 14-03-2011 12:09
Ansøgning om flexjob stina2630 Spørgsmål ang fleksjob 9 27-05-2010 12:18
hvad sker der sygdom gør man ikke længere kan klare et flexjob mams Spørgsmål ang fleksjob 4 01-02-2010 21:56
Behandlingstid for flexjob ansøgning nu over 3,5 år lomo Spørgsmål ang fleksjob 10 27-03-2009 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension