K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2018, 12:01   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hjælp til arbejdsskade før/efter 2006 regler

Hejsa

Jeg har fået en arbejdsskade som stammer tilbage til 2003.
Jeg har fået en midlertidig erstatning på 45% siden 2006 udbetalt hver måned siden.

Men i februar 2017 fik jeg tilkendt fleksjob med en arbejdsevne på 8 timer om ugen.

I juli 2018 tog Arbejdsskadestyrelsen sagen op til revurdering, pga fleksjob har de sat den ned til 35% og stadig midlertidig.

Men nu har jeg lige fået en ny afgørelse hvor min advokat havde anket deres afgørelse fra juli måned (uden jeg viste det) og der havde han lagt vægt på at min skade er sket før regel ændring i 2006 og derfor skal min sag køres ind under de gamle regler.

Det har betydet at i den nye afgørelse har de givet advokaten medhold og sat mit erhversevnetab op til 75% midlertidig - Det skal man jo ikke klage over 😁👍🏼

Men er der nogle her, der har kendskab til de nye kontra de gamle regler?

Sådan som jeg kan regne det ud, skal de så kun tage beløbet fra mit arbejde på de 8 timer - uden tilskuddet fra kommunen med i deres beregning? På det gamle regelsæt.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2018, 12:59   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Forringelser. så vær du glad for, at du kom til skade på det tidspunkt.

Der kom endnu en stramning i 2011/2013 (kan ikke huske året)
Her er der blot tale om endnu størrere forringelser for skadelidte.


For at sætte det op imod hinanden

I den nye lovgivning, hvis man eks. får fleksjob, så sammenligner man lønnen og så har man mulighed for at få differencen som løbende tab af erhvervsevne, hvorimod gamle regler der var lønnen uafhængig. Der tog man f.eks også hensyn til skadens omfang. Det gør man ikke idag. Idag tænker man kun i kroner og øre, men alligevel ikke, fordi den løbende ydelse også nedsættes til 80/83% så "skaden" er altså langt størrere for skadelidte.

Som du kan se, var der hele 35% til 75% forskel i løbende tab af erhvervsevne. Så stor en forringelse er der tale om.

Sidst redigeret af Bodrum; 16-10-2018 kl. 13:09.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2018, 15:42   #3
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Mange tak for svaret ������

Ja viste godt der kom en forringelse, har tænkt meget på dem der kom til skade efter regelændring, det er meget skidt... , men har bare aldrig sådan rigtigt kunne blive klog på de forskellige regler trods jeg har læst side op og side ned i paragraffer og regler.

Men det du skriver sat op mod det der står i den nye afgørelse, så giver det mening, for de hæfter sig ved de 8 timer jeg kan arbejde og ikke som i de tidligere afgørelser, hvor de udregnede differencen fra kontanthjælp/sygedagpenge til hvad jeg vil have tjent hvis skaden ikke var sket.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension