K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2012, 18:30   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

vil bare sige at jeg var i arbejdsprøvninger /praktiker i over 6 år i mange forskelle steder .. og hvad jeg fået fra den ingeting...

arbejdsigiver har plads til GRATIS arbejdskraft (praktik) når man begynder at snakke om ansættelse så de har ikke nok plads ...

min mening er det bare udnyttelse af mennesker....
Hmmm de arbejdsprøvninger har da resulteret i at du er blevet visiteret til flexjob i et x-antal timer pr uge..

Og det kan godt være at du mener at det er at udnytte dig.. men det er sørme da også derfor at du selv skal på banen... du kan jo ikke bare læne dig tilbage og proppe hænderne i lommen og så forvente at der kommer et job flyvende til dig ...

Men det er kun dig selv der ved om du er tilrådighed for et flexjob eller ej....
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 18:33   #12
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Ofte vil det være 4 ugers praktikperioder (efter hvad jeg fik at vide af min jobkonsulent). Jeg har dog fået en 13 ugers praktik bevilget, da jeg ikke kan bruge de 4 uger til noget. Jeg har selv valgt at presse lidt på for det, da jeg trænger til at komme igang med noget meningsfuldt. Og ja, arbejdsgiveren får gratis arbejdskraft ud af det... Men jeg vælger den positive vinkel på det og får mig noget mere bred erfaring indenfor mit fag. Og ikke mindst får jeg noget at skrive på mit CV samt noget mere fagligt netværk.
Jeg vil langt hellere selv tage ansvar og være en aktiv medspiller i mit forløb end blive sendt på et tåbeligt jobsøgningskursus, som der ellers var udsigt til.

Men jeg ved det er et kontroversielt emne, hvor der er mange forskellige meninger.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 18:35   #13
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

vil bare sige at jeg var i arbejdsprøvninger /praktiker i over 6 år i mange forskelle steder .. og hvad jeg fået fra den ingeting...

arbejdsigiver har plads til GRATIS arbejdskraft (praktik) når man begynder at snakke om ansættelse så de har ikke nok plads ...

min mening er det bare udnyttelse af mennesker....
ja - uanset hvor mange år du er udnyttet, så er det udnyttelse.

H.C. Andersen: Man skal prøve noget, for at vide noget.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 20:18   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej dobar

Du har helt ret... -disse praktikker uden jobmulighed bagefter er REN UDNYTTELSE

Og arbejdsgiverne skriger af grin, over al den gratis arbejdskraft som blev indført for flere år siden... -selv kommunerne har fyret personale i flæng og stopper derefter praktikanter ind for at stoppe de værste huller

De har også forsøgt at sende mig ud i gratis praktik uden mulighed for arbejde, men jeg gjorde arbejdgiverne det særdeles klart at jeg ville anmelde alt ulovligt i deres firmaer(hvis der var noget)... -og "desværre" ville de efterfølgende ikke gøre brug af den gratis arbejdskraft... -og jeg var lykkelig


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 20:30   #15
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
[QUOTE=Multe;216959]Hej dobar

Du har helt ret... -disse praktikker uden jobmulighed bagefter er REN UDNYTTELSE

Og arbejdsgiverne skriger af grin, over al den gratis arbejdskraft som blev indført for flere år siden... -selv kommunerne har fyret personale i flæng og stopper derefter praktikanter ind for at stoppe de værste huller

De har også forsøgt at sende mig ud i gratis praktik uden mulighed for arbejde, men jeg gjorde arbejdgiverne det særdeles klart at jeg ville anmelde alt ulovligt i deres firmaer(hvis der var noget)... -og "desværre" ville de efterfølgende ikke gøre brug af den gratis arbejdskraft... -og jeg var lykkelig

Helt ENIG med dig....

Jeg vil stille nogle spørgsmål til arbejdsgiver i næste uge og Høre hvad han vil svare..

Hvis arbejdsgiver siger det er ikke muligheden til ansættelse efter praktik så jeg vil ikke aceptere at blive på det sted længere end 4 uger.

Jeg taber bare lyst til arbejder når de udnytte folk på den måde..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 12:29   #16
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
formålet med en praktikplads efter bevilling af fleksjob - er uden diskussion
at blive fastansat -
er selv i mit 3 fleksjob - med praktik max 1 md- og derefter efterfølgende ansættelse .
I mit nye fleksjob har jeg kun været i praktik 14 dage inden ansættelsen.

Jeg har simpelthen krævet at dette stod i de papirer der blev udfyldt i forbindelse med praktikperioden hvor jeg har været "ulønnet arbejdskraft" - ellers vil det være ren spild af tid fra min side.

I forvejen har alle ansættelseskontrakter den passus at der er prøvetid -i xx antal mdr. så der er masser af tid til at finde ud af om man kan varetage jobbet .

Det er min opfattelse at jobkonsulenterne er så glade for gratis praktik fordi de ikke kan skaffe fast arbejde til fleksjobberne.-

og som dreven fleksjobber nu i 3 fleksjob , har jeg hos andre på kurser for ledige fleksjobbere set usikkerheden hos nybevilligede fleksjobbere der lige er sluppet gennem arbejdsprøvninger - tro på -
fordi jobkonsulenten anbefaler det -at arbejdsprøvninger via praktik er den eneste vej til at komme ud af ledigheden , og at jobkonsulenten kun gør det for ens egen skyld - pladder
Tro mig - I blir luret
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 13:43   #17
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
formålet med en praktikplads efter bevilling af fleksjob - er uden diskussion
at blive fastansat -
er selv i mit 3 fleksjob - med praktik max 1 md- og derefter efterfølgende ansættelse .
I mit nye fleksjob har jeg kun været i praktik 14 dage inden ansættelsen.

Jeg har simpelthen krævet at dette stod i de papirer der blev udfyldt i forbindelse med praktikperioden hvor jeg har været "ulønnet arbejdskraft" - ellers vil det være ren spild af tid fra min side.

I forvejen har alle ansættelseskontrakter den passus at der er prøvetid -i xx antal mdr. så der er masser af tid til at finde ud af om man kan varetage jobbet .

Det er min opfattelse at jobkonsulenterne er så glade for gratis praktik fordi de ikke kan skaffe fast arbejde til fleksjobberne.-

og som dreven fleksjobber nu i 3 fleksjob , har jeg hos andre på kurser for ledige fleksjobbere set usikkerheden hos nybevilligede fleksjobbere der lige er sluppet gennem arbejdsprøvninger - tro på -
fordi jobkonsulenten anbefaler det -at arbejdsprøvninger via praktik er den eneste vej til at komme ud af ledigheden , og at jobkonsulenten kun gør det for ens egen skyld - pladder
Tro mig - I blir luret


hej


vidste du før end du startede i praktiker at der var muligheden til senere ansættelse i Flexjob ?

Har arbejdsgiver sagt det til dig eller jobkonsulent at der bliver muligheden til senere ansættelse i flex..


hvis det blive sådan at der blive muligheden til senere ansættelse i felxjob så vil jeg blive meget glad for det..

men men som jeg forståede min SB at jeg skal blive aktiveret på grund lov ikke anden .

sb nævte ikke mulighed til ansættelse efter praktik.. men vil gerne høre på mødet arbejdsgiver hvad han/hun vil sige på mødet i næste uge.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 18:33   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej


vidste du før end du startede i praktiker at der var muligheden til senere ansættelse i Flexjob ?
sb nævte ikke mulighed til ansættelse efter praktik.. men vil gerne høre på mødet arbejdsgiver hvad han/hun vil sige på mødet i næste uge.
Hej Dobar

Hvis du bliver tilbudt en praktikplads - må der være et job forbundet med det tilbud der gives. Hvorfor skulle arbejdsgiveren ellers henvende sig til jobcentret/anden aktør.
Hvis der ikke følger job med , ville jeg personligt sige nej tak så foretrækker jeg en selvvalgt uddannelse på 6 uger, så jeg her kan blive opkvalificeret.

Det er noget helt andet, hvis du selv vælger at være gratis hjælp i virksomheder for at få kvalifikationer.

Jeg er som ledig fleksjobber ( bevilling 2006) [B]aldrig blevet budt kun at skulle deltage i et praktikforløb uden udsigter til ansættelse.

det har altid været i forbindelse med , at der ville ske en ansættelse , at jeg har været i et kort praktikforløb - for ligesom at bløde starten op - og finde ud af om jobbet var en god mulighed for mig .
Så når du skal til møde med SB vil jeg anbefale dig at spørge , om du bliver ansat når praktikperioden er ovre.
Det må være rimeligt at du har udsigt til job - hvad skulle formålet ellers være nu du er ledig fleksjobber

Held og lykke fremover.

Sidst redigeret af maruus; 31-03-2012 kl. 18:43.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 19:41   #19
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Hej Dobar

Hvis du bliver tilbudt en praktikplads - må der være et job forbundet med det tilbud der gives. Hvorfor skulle arbejdsgiveren ellers henvende sig til jobcentret/anden aktør.
Hvis der ikke følger job med , ville jeg personligt sige nej tak så foretrækker jeg en selvvalgt uddannelse på 6 uger, så jeg her kan blive opkvalificeret.

Det er noget helt andet, hvis du selv vælger at være gratis hjælp i virksomheder for at få kvalifikationer.

Jeg er som ledig fleksjobber ( bevilling 2006) [B]aldrig blevet budt kun at skulle deltage i et praktikforløb uden udsigter til ansættelse.

det har altid været i forbindelse med , at der ville ske en ansættelse , at jeg har været i et kort praktikforløb - for ligesom at bløde starten op - og finde ud af om jobbet var en god mulighed for mig .
Så når du skal til møde med SB vil jeg anbefale dig at spørge , om du bliver ansat når praktikperioden er ovre.
Det må være rimeligt at du har udsigt til job - hvad skulle formålet ellers være nu du er ledig fleksjobber

Held og lykke fremover.
hej

SB sagde over tlf. til mig jeg skal aktiveres nogle periode i følge lovgivning men hun sagde ikke hvor længe det skal være og hun nævte ikke noget omkring ansættelse efter praktik..

det er jobcenter fundet sted til mig .

arbejgsgiver ikke henvedte sig til kommunen..

jeg mener at de vil aktiveres mig nogle uger fordi lov siger sådan.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 23:37   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej...

Her i Århus har Dansk supermarked og ISS altid - hver - mellem 50 og 80 "gratisarbejdspladser" til benyttelse af Anden aktør :mad..o


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til praktik minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-09-2013 11:21
Praktik Jef Alt det andet 15 24-01-2013 22:14
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
Ang praktik jyttels Alt det andet 3 23-07-2011 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension