K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 10:18   #1
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Question Hvornår er nok, nok?

Jeg er i arbejdsprøvning 4 forløb. Er pt på 18 timer og forsøger at øge til 20, var i mit 3 forløb på 20 men der fungerede ikke, jeg gik tilbage på 18. de stoppede min sygedagpenge og jeg kan søge om kontant hjælp min mand tjæner dog for meget til dette men ikke nok til at kunne forsørge mig og vores 4 børn. Så for at blive i forløbet arbejder jeg gratis(meget krænkende, jeg skal jo stadig falde på knæ og bede om fri når mine børn har fx efterårferie) Nu spørger jeg så min nye job konsulent hvad målet er, hun siger at øge til 37 timer, ja rigth og jeg spørger hende om hvordan hun vil have jeg skal gøre det når jeg ikke fungere godt på 18 timer, så siger hun at jeg har mødt op og været der de 18 timer i ugen. Ja men ikke uden konsekvenser, udebleven mensis, søvnproblemer, sår iansigtet og udpræget mere træt.så spørger jeg hende hvordan jeg så skal vise at jeg ikke har det godt, jeg spørger om jeg så skal gå hjem i stedet for at bide tænderne sammen, men nej det må jeg heller ikke. Nu kommer så spørgsmålet : Hvordan skal jeg vise dem at 18 timer er max endda måske for meget samtidig med at jeg SKAL øge????? Min fagforening siger at jeg skal følge øgningsplanen og det samme siger erstatnings advokaterne. De kan heller ikke fortælle mig andet end at jeg skal gøre som kommunen siger
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 10:59   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bang Se meddelelser
Min fagforening siger at jeg skal følge øgningsplanen og det samme siger erstatnings advokaterne. De kan heller ikke fortælle mig andet end at jeg skal gøre som kommunen siger
Lyder mystisk.

Inden jeg kommer med gode råd har jeg lige et par spørgsmål:

Hvor er din læge henne i det her?

Har du nogle diagnoser, så du li'som har noget at ha' det i?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 11:03   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det bedste du kan gøre er at føre jobdagbog og smertedagbog og så sende den til din jobkonsulent og sagsbehandler samt fagforening , du finder skemaer her

http://www.k10.dk/media/skema/smerteskema.pdf

http://www.k10.dk/media/skema/dagssk...sproevning.pdf

De vil altid prøve at presse dig op i tid, og du skal kigge på dig selv din krop mærke efter og så skal du IKKE presse dig selv ud over grænser , du er nød til at se sådan på det at lige pt er du i arbejdsprøvning, hvis du presser dig selv op på et antal timer som du kun lige kan overleve på så kan det ende med at det antal timer kommer til at afgøre din fremtid , lad os sige at det lykkedes dig at komme op på feks 25 timer og du så forventes at arbejde 25 timer resten af din tid hvad så , vil du kunne klare det ...

Når du kommer dertil at du kan mærke at du ikke kan mere så må du sige det til den der er ansvarlig for det sted du er , du må spørge hvor du kan hvile eller gå hjem, det er vigtigt at du samarbejder med din læge evt giver læge en kopi af din smerte dagbog, du vil aldrig få en sagsbehandler eller jobkonsulent til at sige til dig at du skal sygemelde dig deres mål er at få dig i ordinært job koste hvad det vil , og du skal så være den der selv siger fra...

heldigvis har du din fagforening med dig og det kan være dit held i sidste ende ...

Så start med jobdagbog med det samme og smerte dagbog , lyt til din krop gå hjem når du ikke kan mere , hold på din ret du er et menneske og det er dig der er syg og kender din krop ...

Husk hele tiden at have din læge med inden over ...

MVH
Hejdien

PS det er en god ide at blive i en tråd og følge op på den sådan at du ikke skal give de samme oplysninger hele tiden og folk kan læse tilbage og se hvad det er der foregår , på den måde vil du også få bedre svar ...

Og så lige en lille bøn ...

Vil du ikke sætte nogen afsnit ind i dine indlæg , de behøver såmænd ikke være placeret rigtigt men bare de er der , vi er mange der ikke kan læse indlæg uden afsnit ... og det kan gøre at vi ikke læser dine indlæg
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 20:47   #4
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Til Vovse

Jeg har lægelige papirer hvor der står at jeg har betydlige varige mén i mit h. ben.

Jeg har papirer fra en smerteklinik at der ikke kan gøres mere for at øge min arbejdsevne.

Det samme skriver min "arbejdsgiver".

Jeg siger det

Min tidligere "arbejdsgiver" skriver det.

Men kommunen har sendt mig til en klinisk erhvervs psykolog for at blive coachet og det har været godt det gik op for mig at jeg overforbruger mig selv. I hans vurdering står der så at hvis hans forskrifter følges vil min tilbagevenden til arbejdsmarkedet være helt eller delvist realistisk.

Her med ser kommunen mulighed for at jeg kan øge i tid..........
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 20:53   #5
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Til Heidien

Jeg har før skrevet smertedagbog, den er fuldstændig blevet ignoreret, ja jeg fik at vide at de da godt vidste at jeg havde ondt så det behøvede jeg ikke at beskrive........

Jeg skriver det dog ned igen, men for f.... hvor er det belastende hele tiden at skulle mærke efter og have focus på mit ben.

Jeg vil nu alligevel se på de links du har givet mig, måske var der noget jeg kunne bruge.

Min læge er også inde over han er dog meget svær at få en tid ved, da han er utrolig dygtig og meget populær.

Jeg håber det er bedre med afsnit i denne og tak for råd.......
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 21:46   #6
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Jeg har lige været igennem arbejdsprøvning på et ret fantastisk sted. Og der sagde de til mig at jeg jo skulle være et helt menneske. Så det er meget muligt jeg kunne møde op de timer de bad mig om, men at prisen på andre områder var for høj, så viste det jo netop at jeg ikke magtede det timetal.

Så det skal du ha fat i. At det ikke nytter noget at du godt kan møde op i 18 timer men at din krop bliver ødelagt af det. Så må du i stedet melde dig syg når du når dertil, hvor tingene falder sammen omkring dig. Du skal tænke på at det timetal du er på, det skal du kunne holde til uge efter uge, måned efter måned, uden at du bliver dårlig af det..

(Og til jer andre herinde: Er jeg ikke dygtig? JEg har lært noget af det I har lært mig! - trådstarter, det er fordi jeg selv har stået i den situation du nu er, og har lært at det ikke nytter noget at møde op og være pligtopfyldende, hvis man kører sig selv i sænk på den bekostning! )
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 21:51   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bang Se meddelelser
Til Vovse

Jeg har lægelige papirer hvor der står at jeg har betydlige varige mén i mit h. ben.

Jeg har papirer fra en smerteklinik at der ikke kan gøres mere for at øge min arbejdsevne.

Det samme skriver min "arbejdsgiver".

Jeg siger det

Min tidligere "arbejdsgiver" skriver det.

Men kommunen har sendt mig til en klinisk erhvervs psykolog for at blive coachet og det har været godt det gik op for mig at jeg overforbruger mig selv. I hans vurdering står der så at hvis hans forskrifter følges vil min tilbagevenden til arbejdsmarkedet være helt eller delvist realistisk.

Her med ser kommunen mulighed for at jeg kan øge i tid..........
Så synes jeg, at du skal følge Hejdien's råd, jeg kunne ikke skrive det bedre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 22:21   #8
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
tak alle for jeres svar, jeg tænker at den måde jeg kan vise på at min krop er ved a stå af er ved at blive sygemeldt, i en kortere periode, selvfølgelig med lægens opbakning.

Men for pokkker hvor skal man være særk i det her, folk som ikke har kendskab til systemet tror ikke på mig når jeg fortælle om min situation.

De tror vi har et fantastisk velfærdssystem, som tager vare på syge og svage, de tror man får i hoved og røv.

Og ja så kan jeg kun anbefale mine 4 børn og alle dem jeg kender , gift jer aldrig og man kan kun forsikre sig for lidt.

Jeg skalnok forsætte med at skrive på denne tråd så udviklingen kan følges.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 22:27   #9
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bang Se meddelelser
tak alle for jeres svar, jeg tænker at den måde jeg kan vise på at min krop er ved a stå af er ved at blive sygemeldt, i en kortere periode, selvfølgelig med lægens opbakning.

Men for pokkker hvor skal man være særk i det her, folk som ikke har kendskab til systemet tror ikke på mig når jeg fortælle om min situation.

De tror vi har et fantastisk velfærdssystem, som tager vare på syge og svage, de tror man får i hoved og røv.

Og ja så kan jeg kun anbefale mine 4 børn og alle dem jeg kender , gift jer aldrig og man kan kun forsikre sig for lidt.

Jeg skalnok forsætte med at skrive på denne tråd så udviklingen kan følges.
Men jeg tænker også på sygemelding en enkelt dag eller lign. Ikke kun sådan at du er nødt til at sygemeldes i en uge. Men også den helt almindelige sygemelding hvor man vågner og kan mærke at man ikke kan det man er igang med. Hvis du fx slet ikke har sovet. Så er det jo umenneskligt at skulle klare en arbejdsdag - både i det virkelige liv og i en arbejdsprøvning. Men vi er nok mange, der glemmer det og bare møder pligtopfyldende op fordi 'det skal man jo'...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 10:39   #10
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
MineBørnsMor, du har så sandligene ret, jeg har så mange gange slæbt mig af sted, vores samfund er jo sådan indrettet at du kun er noget gennem dit arbejde.

Når man møder nye mennesker og skal i snak med dem er det første der bliver spurgt om og hvad arbejder du så med?

Sådan er jeg opdraget og det er mega svært at lave om på, jeg prøver, men mærker at jeg higer efter accept af at det er helt rigtigt at blive hjemme, de dage hvor kroppen ryster indvendig af mangel på søvn og hvile.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår var det nu jeg var gift? Ninja Politik og Samfund 7 24-03-2012 13:13
Hvornår går den ind ? Aicha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-01-2012 04:36
Hvornår Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension