K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 08:53   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Question Dagbog ....

Jeg har læst flere steder at man skal skrive en udførlig dagbog fra man står op om morgenen, til man går i seng om aftenen. Da jeg skulle starte i praktik fik jeg af konsulenten at vide at jeg skulle skrive hvad jeg lavede i praktikken, hvordan jeg havde det, samt hvad tid jeg kom og gik igen. Som hun sagde så var hun ikke interesseret i en udførlig dagbog - det havde hun prøvet og det tog så lang tid at læse igennem. Jeg har så gjort som hun sagde men er i tvivl om jeg skyder mig selv i foden ved ikke at beskrive min dagligdag Jeg er netop startet i min 2. praktik og vil helst gøre det rigtige denne gang.

Hov jeg har lige et sidste spørgsmål vedr flex og pension. Jeg læste et sted herinde at, hvis sagsbehandleren indstillede til pension og får afslag så er man automatisk berettiget til flex - er det rigtigt eller har jeg helt misforstået det

Det er en jungle at finde rundt i med alle de regler, så jeg er så taknemmelig for at k10 findes.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 09:04   #2
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg lavede en dagbog, hvor jeg beskrev hvad jeg lavede i løbet af dagen, hvordan jeg havde sovet og hvordan jeg havde det smertemæssigt og min "træthed".

Og så lavede jeg nogle faste tidspunkter hvor jeg vurderede hvor mine smerter lå på en skale fra 1 til 10. fx skrev jeg når jeg stod op, når jeg startede på arbejdspladsen, når jeg kom hjem, om eftermiddagen, til aften og inden sengetid..

Den fik jeg stor ros for - men ja det kom til at fylde...Jeg brugte et kladdehæfte og så max 1 side pr dag...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 10:27   #3
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Du kunne jo også bare dele din dagbog op i to dele så den ene beskriver din arbejdsprøvning og den anden beskriver resten af dagen.
På den måde har du gjort som din sagsbehandler siger og samtidig vil du stadig have på skrift hvordan du har det resten af dagen.
Mange gange glemmer man hurtigt hvordan man har haft det ugen før osv.
Så skriv to dagbøger.

Brug evt det smerteskema som ligger under de nyttige links under Skemaer til at printe ud.

Der ligger desuden nogle skemaer som kan bruges til at beskrive ens arbejdsprøvning henholdsvis pr. dag eller pr. uge

Det med at man automatisk bliver berettiget til fleksjob ved et afslag på pension efter sagsbehandler har indstillet, det passer ikke.
Når det så er sagt, så er der en god mulighed for at man bliver det da en sagsbehandler kun vil indstille en til pension hvis man ikke har noget arbejdsevne tilbage.
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 10:44   #4
Sørensen70
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Sørensen70 er ny på vejen
Det er MEGET vigtigt at skrive for hele dagen også i weekenden når du har fri så jobkosulenten kan se,hvad du kan når du har fri og,hvad du kan når du er i arb-prøvning.
Og husk at skrive om du tager mere medicin de dage du er i arb-prøvning osv, ALT er vigtigt i forhold til den endelige koklusion af din arb-prøvning.

Min sb sagde til mig at han vil indstille mig til fp da de 6 timer jeg p.t kan ikke er nok til fleks så,hvis jeg får afslag på fp tror jeg ikke bare jeg automatisk får fleks,da det kommer an på hvilket grundlag de giver afslag på fp.
Sørensen70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:02   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som flere andre mener jeg også, at det er vigtigt, at skrive dagbog for, ikke bare hele dagen, men hele døgnet, og hele ugen.

På den måde vil du kunne dokumentere hvis arb.prøvningen f.eks. bevirker, at smerter forværres i en grad, så du ikke kan sove om natten.

Jeg brugte denne model i min sidste afprøvning og fik ros for den af konsulenten fra anden aktør: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Evt. kan du gøre det, at du skriver dagbog for morgenstunden, slår en streg på papiret, skriver dagbog for praktikperioden, slår en streg på papiret, skriver dagbog for resten af døgnet indtil næste morgen.

Men jeg mener, at det er meget vigtigt, at hele døgnet kommer med, ellers vil det jo ikke kunne ses, om du fungerer efter arb.tid, om du f.eks. er nødt til at ligge ned resten af dagen eller, om du er i stand til at lave med, gøre rent, om du er i stand til at have et socialt liv. og meget mere.

Hvis du f.eks. er i praktikken 4 timer dagligt og derefter ikke er i stand til noget som helst derhjemme, så fungerer det jo ikke med de 4 timer dagligt, men det vil jo ikke fremgå af den type dagbog som din konsulent beder om.

Udover at aflevere dagbogen til konsulenten bør du også sende den til sb, gør det enten via mail eller ved skranken mod kvittering.

Alene det, at din konsulent kun er interesseret i hvordan du fungerer i praktikken, bør få alarmklokkerne til at ringe, dette kan være et tegn på, at vedkommende overhovedet ikke er lydhør overfor hvordan resten af dit liv hænger sammen når du er i praktik.

Så det er meget vigtigt, at du husker at sige fra når du ikke kan klare mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:12   #6
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Jeg fik ros for min dagbog og især sammendrag

[QUOTE=Jasmina;186176]Jeg har læst flere steder at man skal skrive en udførlig dagbog fra man står op om morgenen, til man går i seng om aftenen. Da jeg skulle starte i praktik fik jeg af konsulenten at vide at jeg skulle skrive hvad jeg lavede i praktikken, hvordan jeg havde det, samt hvad tid jeg kom og gik igen. Som hun sagde så var hun ikke interesseret i en udførlig dagbog - det havde hun prøvet og det tog så lang tid at læse igennem. Jeg har så gjort som hun sagde men er i tvivl om jeg skyder mig selv i foden ved ikke at beskrive min dagligdag Jeg er netop startet i min 2. praktik og vil helst gøre det rigtige denne gang.QUOTE]


Hej

Jeg mener ikke du skal beskrive i dagen udførligt i dagbog. [B]Du skal tænke på at alle de informationer i dagbogen du skriver om, kan både gavne din sagsbehandling, men så sandelig også kan bruges imod dig.

Min dagbog lavede jeg i word, hvor jeg dels beskrev mødetid, problemer med opgaver, hvordan folk behandlede mig på godt og ondt, samt at jeg efter fyraften (og weekenden) læste biblioteks bøger om området så jeg var bedre rustet til opgaverne, at jeg var tappet for energi, angst for at ringe efter hjælp i andre afdellinger, at jeg den og den dag havde kontaktet jobkonsulenten omkring problemer.

Een uge efter 2 mdr. arbejdsprøvning og flere krisemøder mellem firma, jobkonsulent og jeg, fik jobkonsulenten for første gang min dagbog at se. Min dagbog var blevet meget lang efter 2 mdr.. Så for at dagbogen blev læsevenlig, besluttede mig for at lave et sammendrag til sidst i dagbogen, med de skelsættende ting der havde været i arb.prøvningsperioden. Det fik jeg ros for

Jeg kan varmt anbefale at give et sammendrag i tillæg til de mere udførlige dagbogsnotater, så kan sagsbehandleren nemt afgøre om han/hun vil læse dagsnotaterne.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 11:40   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Min dagbog lavede jeg i word, hvor jeg dels beskrev mødetid, problemer med opgaver, hvordan folk behandlede mig på godt og ondt, samt at jeg efter fyraften (og weekenden) læste biblioteks bøger om området så jeg var bedre rustet til opgaverne, at jeg var tappet for energi, angst for at ringe efter hjælp i andre afdellinger, at jeg den og den dag havde kontaktet jobkonsulenten omkring problemer.
Problemet med den metode er bare, at du så ikke kan dokumentere hvis arb.prøvningen bevirker, at du ikke er i stand til, at fungere efter arb.tid.

Nogle arb.prøvninger kører lige efter bogen, og sb + evt. konsulent lytter til borgeren, så denne efterfølgende lander på den rette hylde.

Men, der er også arb.prøvninger hvor borgeren bliver behandlet, som værende totalt og aldeles fuld af løgn, hvor man kun fokuserer på hvor mange timer borgeren er på afprøvninssstedet og totalt ignorerer hvis borgeren ikke har et liv efter arb.tid.

Og min erfaring er, at det typisk er i den sidste type afprøvninger, at ingen er interesseret i en udførlig dagbog. Og hvorfor mon.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 12:19   #8
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Problemet med den metode er bare, at du så ikke kan dokumentere hvis arb.prøvningen bevirker, at du ikke er i stand til, at fungere efter arb.tid.
Jeg kunne ikke fungere efter 37 timers arbejdstid, og det havde jeg dels beskrevet i dagbog + igen i sammendrag. Dertil kommer at jeg ydereligere har omtalt problemet verbalt for jobkonsulenten på interne krisemøder.

Men jeg har ikke beskrevet i dagbog, at jeg havde købt ind i Netto og fik lavet varm mad + jubi idag sex eller hvilke sider jeg havde surfet på (K10). Nogle ting må ma have for sig selv så det ikke bliver registreret som følgende link http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...t=demostration

Området "Indkøb og madlavning" blev der spurgt til ved partshøring, da den endelige resourceprofil skulle udarbejdes.

Mine 2 dagbøger resulterede i, at sagsbehandleren endelig indstillede mig til psykolog undersøgelse, og den vendte sagen til jeg ikke mere skulle i arbejdsprøvning.
I dag er jeg førtidspensionist, en svær kamel at sluge.

Sidst redigeret af Mr x; 19-10-2011 kl. 12:35.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 15:00   #9
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TUSINDE TAK for alle jeres svar
Jeg vil beskrive lidt mere hvordan jeg har det og hvad jeg ikke får gjort hjemme, samt når jeg melder fra til sociale begivenheder. Men hvis jeg skal udfylde det time for time hver dag så føler jeg mig en anelse overvåget og som der var en der skrev så kan alt bruges mod mig. Men samtidig er det jo også vigtigt at vise at jeg ikke kan få en hverdag til at fungerer når jeg har været på "arbejde" - puha det er lidt svært at finde den gyldne middelvej. Jeg tror at jeg vil starte med at skrive en dagbog til eget brug og så supplere op når dagbogen skal afleveres til jobcentret
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 15:47   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg beskriver kort og i korte sætninger, hvad jeg har lavet i arbejdsprøvningen, hvor lange pauser.. og hvad det gør ved min krop af smerter og hvor..

jeg har skrevet den for 2 uger af gangen og sendt til konsulent og arbejdsgiver.

det er ok modtaget.

nu har jeg lovet at de 2 følgende uger vil jeg forsøge at få noteret alle medicinindtag så der kan holdes øje med om det er stigende. det er det.. men det skal jo på skrift.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagbog under arbejdsprøvning Nucca Spørgsmål ang fleksjob 6 11-06-2012 19:31
Dagbog i arbejdsprøvning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 02-12-2011 22:46
Dagbog med i ressourceprofil??? Gizmo Alt det andet 8 04-08-2010 03:13
Dagbog/Fleksjob.... Frk. Horsens Spørgsmål ang fleksjob 1 05-09-2009 20:52
dagbog i arbejdsprøvning Odense66 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-08-2009 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension