K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2011, 22:36   #1
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Post Forlængelse af sygedagpenge, klage

Hjælp ønskes.

Link til gammel tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15941


Jeg fik forlænget mine sygedage, men har klaget over det, da jeg ikke mener at jeg skal forlænges endnu, da jeg har ventet på behandling på hospital. (§ 27, stk. 2) Kom til i september 2010 og går til forsat behandling og afklaring.

Min klage:
"Klage over ”forlængelse af sygedagpengeperioden” brev af xx-x 2010
Ifølge § 27, stk. 2 som har følgende ordlyd ”ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1. nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.”
Min afklaring og behandling startede først september 2010 på Glostrup Hospital.
Derfor er min sygedagpengeperiode (på 52 uger) de facto endnu ikke udløbet, og en forlængelse bør derfor slet ikke komme på tale på nuværende tidspunkt."

Jeg modtog denne mail som svar på min klage:

Jeg skriver til dig vedr. dit klagebrev af d.xx-xx-2011 over forlængelse af sygedagpengeperioden. Jeg har tidligere i dag forsøgt at ringe uden held.

Dette blot for at orientere dig, at der kun ses bort fra perioden ifm. behandling under selve forlængelsesperioden, altså efter de 52 første uger. De første 52 uger indtil varighed kan således ikke 'udvides' yderligere - kun i forbindelse med en forlængelse af dine sygedagpenge, hvilket netop er det, som der er foretaget jf. Sygedagpengelovens § 27.1.3. I forbindelse med denne forlængelse er der så mulighed for at se bort fra ventetiden på et offentligt sygehus, hvorfor de 2x52 uger altså kan forlænges yderligere såfremt dette måtte være tilfældet.

Hvis ovenstående giver mening, og du ønsker at trække din klage tilbage kan du maile eller ringe til mig. Hvis du fortsat ønsker din klage behandlet af Klageenheden i Baldersgade, skal jeg også bede dig maile eller ringe, så vi kan oversende de relevante dokumenter. "

Jeg mener ikke at de har ret, men er ikke sikker.

Jeg har svaret via email at jeg ønsker min klage behandlet!
Jeg syntes det er frækt at de sådan forsøger at få mig til at trække min klage tilbage, en klage skal da behandles.
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 22:07   #2
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Kommunen har ret. Man kan kun se bort fra den periode hvor man afventer behandling når du allerede har nået generel varighed og er blevet forlænget.

Mht. at få din klage behandlet kan jeg ikke se kommunen har gjort noget forkert. De har oplyst dig om reglerne på det specifikke område (§ 27, stk. 1, nr. 3), og derefter adspurgt om du efter denne forklaring ønsker at fastholde din klage. Det er helt efter bogen.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 16:09   #3
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
tak for svar
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
sygedagpenge forlængelse brønshøj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 04-03-2011 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension