K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2013, 08:48   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er specifikt, henvidst til personer, under stk 7, hvilket er fleksjobbere!

De andre stykker, henviser til andre situationer.

På samme måde, kan en fleksjobber, også bevilges, mentor, og div indretning, til fleksjobbet.

Fleksjobbere er IKKE altid omfattet af de samme regler, som en alm. lønmodtager, hvilket ses på mange områder.

Så læs IGEN.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 01-04-2013 kl. 08:51.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 09:00   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der er specifikt, henvidst til personer, under stk 7, hvilket er fleksjobbere!

De andre stykker, henviser til andre situationer.

På samme måde, kan en fleksjobber, også bevilges, mentor, og div indretning, til fleksjobbet.

Fleksjobbere er IKKE altid omfattet af de samme regler, som en alm. lønmodtager, hvilket ses på mange områder.

Så læs IGEN.

VH Popiae
Popiae....

Her er paragraffen:

Befordringsgodtgørelse m.v.
§ 82. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som deltager i tilbud efter kapitel 10-12, personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og som deltager i selvvalgt erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse efter kapitel 8 a, og personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, har ret til befordringsgodtgørelse, når den daglige transport mellem bopæl og stedet, hvor tilbuddet eller uddannelsen gennemføres, og retur er mere end 24 km. Godtgørelsen pr. dag kan alene udbetales for de kilometer, der ligger ud over de første 24 km. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, og som ansættes med løntilskud efter kapitel 12 hos en privat arbejdsgiver, har dog ikke ret til befordringsgodtgørelse.
Stk. 2. Ved deltagelse i tilbud og selvvalgt erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse, jf. stk. 1, godtgøres 1,00 kr. pr. kilometer (2011-niveau). Denne kilometersats følger den til enhver tid gældende kilometersats, som Skatterådet efter ligningslovens § 9 c fastsætter for fradrag for befordring mellem hjem og arbejdsplads over 120 km pr. arbejdsdag.
Stk. 3. Ved udbetaling afrundes den samlede godtgørelse til nærmeste hele kronebeløb.
Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4 og 7, har ret til den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik.
Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om muligheden for befordringsgodtgørelse.



Der står klart i ovenstående, at det er KUN når de er i et tilbud! Det vil med andre ord f.eks. virksomhedspraktik, og IKKE når de er ansat i fleksjob! Man skal ikke kun læse en eneste sætning i en hel paragraf kære Popiae.

Fleksjobbere har mulighed for at gå efter ligningsloven § 9D, tror jeg det hedder, når man kan opgive et beløb til skat, men der skal være helt store grunde til at kunne indberette det til skat. Og det er selvfølgelig kun til dem, som absolut ikke kan benytte de andre midler.
http://www.tax.dk/jv/ca/C_A_4_3_3_2_4.htm

Der er i forvejen skrevet en masse om befordingsgodtgørelse her på K10 til fleksjobbere, også om ligningsloven § 9D fra Skat
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 09:51   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
LÆS STK 4; DER ER HENVIDST TIL §2, STK 7.

Dette gælder.

Det du har fremhøvet gælder, når der er tale om mere alm.forhold, altså får du kun dækket udover 24km.

Der er tale om SÆRLIGE situationer, for de med funktionsnedsættelse, og de får dækket fuldt ud. Der står intet om at det kun er omfattet praktik o.lign., som der gør ved stk 1.
STK 1, er en situation, stk 4, en anden.

LÆS EVT FORMÅL OG GRUPPER, for at forstå loven.
OG LÆS HELE STK4.
Ved andre end de i stk 7, er også henvidst specifikt, til afklaring, det er der ikke ved henvisning til stk 7, hvorfor dette ikke er en betingelse.

Ligesom under §2 stk1, hvor der er tale om borgere, uden problemer, er der tale om helt andre grupper i stk 7.
§82, har ingen formulering, der gælder for alle stykker 1-5, men derimod, forskellige situationer, i hvert enkel.
På samme måde som §2 i samme lov.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 01-04-2013 kl. 10:22.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 11:00   #14
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Jeg har læst loven igen, og jeg fastholder, at § 82 i sin helhed kun kan bruges ved deltagelse i tilbud.

Jeg medgiver, at læser man udelukkende stk. 4, kan det tolkes anderledes.
Men når man læser, forstår og fortolker lovgivning, skal man altid læse en § i sin helhed og ikke bare tage brudstykker, så derfor tager vi lige hele § 82 - for lovteksten se Curls udmærket indlæg ovenfor.


I stk. 1 bliver det fastlagt, at dagpengemodtagere, kontanthjælpsmodtagere, revalidender og sygedagpengemodtagere (Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5), der deltager i vejledning/opkvalificering (kapitel 10), virksomhedspraktik (kapitel 11) og løntilskud (kapitel 12) er berettiget til befordring.

Det samme gør sig gældende for flexere (personer, der er omfattet af § 2, nr. 7) som deltager i vejledning/opkvalificering (kapitel 10) og virksomhedspraktik kapitel (11).

Man skal have over 24 kilometer for at være berettiget til befordringsgodtgørelsen.

Dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere (personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3) kan ikke få befordringsgodtgørelse, hvis de er i et privat løntilskud.

I stk. 2 bliver kilometertaksten angivet, den er i 2013-niveau kr. 1,07.

I stk. 3 får vi at vide, at beløbet skal afrundes til nærmeste hele krone.

I stk 4 står der så, at dagpengemodtagere, kontanthjælpsmodtagere, revalidender og flexere (personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4 og 7), har ret til godtgørelse af den faktiske udgift, hvis de har en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, der medfører udgiften til befordring.

Det samme er gældende for sygedagpengemodtagere (personer, der er omfattet af § 2, nr. 5), der deltager i afklaring af arbejdsevne under revalideringsbestemmelserne (kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik).


Men hele tiden skal stk. 1, 2, 3, 4, 5 sættes i relation til hinanden, og i stk. 1 fik vi jo at vide, at det drejer sig om deltagelse i tilbud. De andre stykker er uddybning og præcisering af stk. 1.
Derfor kan denne § ikke bruges til andet end befordringsgodtgørelse ved deltagelse i tilbud, og altså ikke til spejder, ikke besøg hos venner, ikke til at komme til købmanden og heller ikke til at komme på arbejde.


De andre ting du nævner, mentor, arbejdspladsindretning osv. er nu heller ikke kun forbeholdt flexjobbere, det er noget alle har ret og mulighed for at få.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 13:21   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mener stadig, der i kildeskatteloven kan bevilges større kørselsfradrag pr km, hvis man er handicappet og efter ansøgning til skat.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 08:34   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville personligt, give det en chance, idet jeg ser en mulighde, der, ud over §117, , §114, eller §100.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 19:40   #17
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Ok jeg må vente og se hvor galt det går og om ikke pension går igennem nu snart.

For min SB mener nemlig ikke der kan bevilliges transport til flexjob ud over jeg kan søge handicapbil som der er ventetid på hvis det glipper med pension og hvad hjælper det så hvis der ingen transport er så derfor spørgsmålet til jer
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål vedr. praktik..... Gekko Alt det andet 6 12-09-2013 01:05
fleksjob praktik lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 09:45
Lidt info vedr. nye regler om praktik og beskrivelser hboegelund Alt det andet 0 12-02-2013 09:56
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 7 30-09-2012 23:42
Fleksjob - kørsel til fleksklub Søs-syd Spørgsmål ang fleksjob 4 16-10-2009 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension