K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2017, 11:37   #81
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Selvfølgelig skulle kommunen have givet dig info om, at deres svar ville blive en 4 dage forsinket.

Men håber du kan focusere mere på indholdet i din sag end processen.

Prøv at sammenfatte meget kort og til rette enhed, hvad det er du gerne vil have gang i - i relation til lige netop dig - med henblik på en god dialog, så din sag kan flytte sig - fremad.

Kommunen ved jo nok godt, at med dit store kendskab til fakta, kender du formentlig også deres udførlige side med svarfrister.
Andre kommuner vedlægger det sammen med klagevejledningen.

Håber virkelig du tænker på dig selv og hvad det er, du gerne vil have igennem.

Man har jo som regel kun en vis mængde energi og så er det da ok, at bruge den på det, der gavner en selv mest.

Håber du kan tage dette indlæg i den ånd, det er skrevet = POSITIVT
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 10:03   #82
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for svar stampe, svarer herunder...

QUOTE=stampe; Selvfølgelig skulle kommunen have givet dig info om, at deres svar ville blive en 4 dage forsinket.

Det er 1 ting, en anden er at jeg IKKE har fået svar på alle mine spørgsmål...

Men håber du kan focusere mere på indholdet i din sag end processen.

Jeg har fanme ikke prøvet på andet, siden jeg røg ind i "systemet" d 04-02-2009 efter bedste evne... Ingen er forpligtet ud over egen evner.. heller ikke mig...Jeg er stadig ikke uddannet jurist eller advokat eller akademiker. Og jeg bliver IKKE vejledt i denne jungle af §§ og love som man skal navigere rundt i...

Har lige igen modtaget en "afgørelse" hvor der IGEN, er skrevet i et "Jura-jargon" som gør det svært og umuligt at forstå... selv om jeg flere gange skriftligt har bedt om at få skrevet det i et sprog på almindeligt dansk som man kan forstå det hele iht Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område §4

Kan give flere eksempler fra sidste brev d 21 aug hvor de bl.a. skriver at selv Bjarne Winge ikke overholder loven, hvor han sidder UDEN personligt ansvar for loven, med en gage på mindst en årsløn (Okt. 2016): på 1.593.599,40 kr. uden pension...

Jeg kan ikke sidde overhørig med de usandheder der skrives...



Prøv at sammenfatte meget kort og til rette enhed, hvad det er du gerne vil have gang i - i relation til lige netop dig - med henblik på en god dialog, så din sag kan flytte sig - fremad.


For fanen mand, det er jo det jeg prøver på efter bedste evne...

Jeg kender ikke loven, ved dog den er DYBT godnat formuleret, så den kan tolkes som vinden blæser...tag f.eks Forvaltningsloven Kapitel 6 § 24. Begrundelse m.v.

§ 24. En begrundelse for en afgørelse skal indeholde en henvisning til de retsregler, i henhold til hvilke afgørelsen er truffet. I det omfang, afgørelsen efter disse regler beror på et administrativt skøn, skal begrundelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen.

Stk. 2. Begrundelsen skal endvidere om fornødent indeholde en kort redegørelse for de oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, som er tillagt væsentlig betydning for afgørelsen.


Eller Ankestyrelsens publikation "At skrive en afgørelse"

"I "At skrive en afgørelse" kan sagsbehandlere se en opskrift på at skrive en afgørelse, der er korrekt opbygget, og som de fleste borgere kan forstå.

"Administrative Skøn " på side 26:

3.3.3 Skøn Forvaltningslovens § 24

"Hvor der bruges administrative begrundelser og skøn, skal besvarelsen/afgørelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen. Selv om en lovbestemmelse giver sagsbehandlere mulighed for at foretage et skøn, betyder det ikke, at skønnet kan foretages fuldstændig frit.

Jane Pihlmann beskriver det perfekt her i hendes tråd og her på FB.

"Den særlige Retssikkerhedslov om tvangsindgreb og oplysningspligter, som skal sikre borgernes retssikkerhed, og som forpligter kommunen til at vælge det mindst indgribende indgreb over for borgeren, som er tilstrækkeligt til at opnå formålet. LOV nr 442 af 09/06/2004 "


Kommunen ved jo nok godt, at med dit store kendskab til fakta, kender du formentlig også deres udførlige side med svarfrister.
Andre kommuner vedlægger det sammen med klagevejledningen.

Nej... og den samme Systematiske ulovlige sagsbehandling foregår i de fleste kommuner i DK. Det samme med svarfrister, hvad du burde vide, i den tid du har været inde på K10, LINK

Håber virkelig du tænker på dig selv og hvad det er, du gerne vil have igennem.

Har ikke bestilt andet end at tænke på mig selv hele mit liv... jeg ved godt hvad det er jeg vil have "igennem"...


Man har jo som regel kun en vis mængde energi og så er det da ok, at bruge den på det, der gavner en selv mest.

Vi er alle forskellige... jeg har endnu ikke set et pperson der lægger hele sin sag og forløb ud offentligt som jeg gør, jo Jane Pihlmann, men langt de fleste borgere har IKKE overskud eller evner til det... Jeg giver aldrig op...


Håber du kan tage dette indlæg i den ånd, det er skrevet = POSITIVT /QUOTE

"POSITIV"...!
Der foregår Systematisk ulovlig sagsbehandling i Jobcentre og Ankestyrelsen... og ingen står personligt til ansvar over for loven... og borgerne har ikke nogen "retssikkerhed"... og så siger du man skal være positiv...

Det næste bliver vel at du anbefaler mig kursus i Mindfuldnes, Meditation, varmvandstræning og andre lignende klappekage kurser... lige som JC gør...

For det er jo vigtig at være "POSITIV"....


Se denne musikvideo fra Youtube, og vær "POSITIV"

Det er fanme ikke "POSITIVT" det der sker for mange syge og nedslidte borgere i DK disse dage... men "smil" du bare videre og vær "POSITIV"...

Jeg smiler kun og er positiv når det passer mig...


Bliver DU fastholdt i kontanthjælpssystemet på fattigdomsydelse incl LOFT og evt 225-timers reglen, så man ikke kan betale sine regninger og har et dybt latterligt og urealistisk rådighedsbeløb hver mdl ?

Har DU fået latterlige ulovlige økonomiske "Sanktioner" fra kommunen, som jeg har, og som Christian Danvill har ?


.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 10:19   #83
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Brev fra Jobcenteret Sag foreligges ikke rehabiliteringsteamet - 22-08-2017









.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 12:13   #84
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Jeg synes du skal tage den skrivelse med til det næste møde med din sagsbehandler, og forklare hvilke punkter du er uenig i, og få uddybet det du ikke forstår.
Og så kan du i en praktik bevise hvor nedsat din arbejdsevne er.

Jeg har ingen problemer med at forstå deres jurasprog og de skal forholde sig til lovgivningen, men hvis det er et problem for dig må du indgå dialog, istedet for at forvente at kommunalt ansat #213 ved hvad der skal til for at du forstår det. Du kan eventuelt undersøge muligheden for at få bevilliget mentor som kan støtte dig, så du ikke skal bruge så meget energi på det.

Jeg ved ikke om jeg skal forstå ovenstående dokument sådan at du mener der er fejl i alt det kommunen skriver. Når du klager ville jeg udvælge de mest graverende fejl og lægge vægt på dem og hvorfor du mener du skal op til teamet.
Og så derudover finde fred med at du nok skal regne med praktik først.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 14:25   #85
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 628
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
kio se her:

https://www.avisen.dk/blogger-straf-...er_458313.aspx

Meget vigtigt fra artiklen:

"ANKESTYRELSEN har desuden både i principafgørelser 6-14 og 83-15 fra 2015 slået fast, at et afslag på at sende sagen til rehabiliteringsteamet er en afgørelse om afslag på fleksjob og ressourceforløb, som borgeren kan klage over"


Du må igen igang med en klage, husk klagefristen, vent IKKE på din sagsbehandler

Sidst redigeret af Reno; 23-08-2017 kl. 14:29.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 20:24   #86
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Reno, tak for svar og støtte :)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
kio se her:

Meget vigtigt fra artiklen:

Du må igen igang med en klage, husk klagefristen, vent IKKE på din sagsbehandler
Har lige delt siden du linkede til på min FB side


->Jobcenter Lærkevej JKI - Center for Jobindsats.<-

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 21:43   #87
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Tazoom, tak for svar.

Jeg svarer kort herunder:


QUOTE=Tazoom; Jeg synes du skal tage den skrivelse med til det næste møde med din sagsbehandler, og forklare hvilke punkter du er uenig i, og få uddybet det du ikke forstår.

Ok, det syntes jeg så ikke.

SB eller jobkonsulenterne nede på Lærkevej har ikke tid til det.

De har måske i gennemsnit ansvaret for 220 sager om aktivitetsparate borgere, og skal ikke forvente færre sager pr SB så længe Anna Mee Allerslev er beskæftigelsesborgmester.

Og nu får jeg måske en ny ... igen... "personlig koordinerende sagsbehandler" ved navn "Shoaib Raja Akbar"

Jeg håber at denne person taler og forstår 100% rent DANSK...
Samtalen vil blive optaget...

De har måske 5 min at sætte ind i min sag, og måske 15-30 min til en samtale... og så ved de sjældent mere end mig og min bisidder om loven...de følger den bevidst heller ikke... og står ikke personligt til ansvar for loven... og de ved det... Derfor Vi kalder det "Fakta: Systematisk ulovlig sagsbehandling i Jobcentre og Ankestyrelsen... og ingen står personligt til ansvar over for loven..."


Mange af dem har ingen erfaring, blot et 6 uger "kursus" i "sagsbehandling".

Mange af dem nede på Lærkevej taler og forstår heller ikke 100% dansk...

osv osv...

Jeg kan ikke have respekt og tillid til sådanne personer...



QUOTE=Tazoom; Og så kan du i en praktik bevise hvor nedsat din arbejdsevne er.



Jeg skal ikke "bevise" noget... det har jeg skam bevist gennem alle de år jeg har arbejdet og bidraget økonomisk til dette velfærdssamfund...

Og hvad er takken...?

Min statusattest beviser min arbejdsevne...

Mine tidligere jobs som jeg måtte stoppe efter råd fra min læge beviser min arbejdsevne...

Det var derfor jeg blev flyttet ind til Lærkevej fra Nyrupsgade... hvad jeg har redegjort for... og kan dokumentere... igen igen igen...

Praktik er i øvrigt gratis arbejdskraft og medvirkende til social- og løndumping, hvor vores "velfærdssamfund" stille og roligt forsvinder...

"Idioterne" nede fra Lærkevej skriver det samme som dig...



QUOTE=Tazoom; Jeg har ingen problemer med at forstå deres jurasprog og de skal forholde sig til lovgivningen, men hvis det er et problem for dig må du indgå dialog, istedet for at forvente at kommunalt ansat #213 ved hvad der skal til for at du forstår det.

Godt for dig... at du kan forstå deres jurasprog.

Men hvor mange almindelige borgere tror du forstår hvad der skrives...?

Hvor mange borgere tror du kan forstå og navigere rundt i denne jungel af §§ og Love...?

Hvor mange borgere tror du tager kampen op...?

De forholder sig IKKE til lovgivningen...

Personlig Dialog nede på Lærkevej hjælper ikke... jeg har efterhånden ikke tal på hvor mange gange jeg har klaget over at hvad der blev aftalt på et "møde" ikke var det der stod i journalen/Min Plan... gang på gang på gang...

Mht at forstå hvad der skrives inde fra kommunen og i en "Min Plan"... du har ikke læst hele denne tråd, helt ok, man bliver sq træt... så er der altså regler for dette... det forholder de sig bare ikke til...

Igen:
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område §4:
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen
tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


BIF Sprogguide del 1, BIF Sprogguide del 2, Bilag 8 Koncept skrivevejledning til BIF borgerbreve.

hvor der bl.a står:

"Vi skal skrive forståeligt, respektfuldt og handleanvisende til borgerne. BIFs sprogguide"

"1. Skriv forståeligt. Et godt og læsevenligt sprog tilpasset modtagerens individuelle behov."

"Sprog: En jobplan er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."

osv osv...




QUOTE=Tazoom; Du kan eventuelt undersøge muligheden for at få bevilliget mentor som kan støtte dig, så du ikke skal bruge så meget energi på det.

Hvad tror du egentlig en mentor er til for ?

Jeg har ikke et afgørende behov for en mentor for at opnå eller gennemføre et beskæftigelsesrettet forløb eller et job...

Jeg har ingen psykiske diagnoser... endnu...

Men korrekt, mange borgere kunne have brug for en mentor, især alle dem der ikke er født og opvokset i Dk og ikke kan tale, læse og forstå 100% dansk... dem er der også en del af nede på Lærkevej, kender selv en del af dem personligt... Jeg er født, opvokset og boet hele mit liv 2400 Kbh Nv, så jeg kender kvarteret...

Men hvis jeg selv kunne vælge en person som mentor, så ja, så skulle det være Ulf Baldrian Kudsk Harbo, Bitten Vivi Jensen , Puk Sabber eller Mogens Rerup

Det lader sig nok aldrig gøre. Puk Sabber skrev for nyelig at en syg Borger ville have hende som "mentor/støtteperson", Puk ville godt, det ville Jobcentret ikke gå med til... Dyybt godnat...



QUOTE=Tazoom; Jeg ved ikke om jeg skal forstå ovenstående dokument sådan at du mener der er fejl i alt det kommunen skriver.

Jeg mener det ikke, jeg ved det 100% jeg kan dokumenterre det, at dette er fejl, usandheder, bevidst manglende information, bevidst at man ikke får svar på sine spørgsmål, osv osv... som jeg har gjort opmærksom på og klaget over jeg ved ikke hvor mange gange nu...


QUOTE=Tazoom; Når du klager ville jeg udvælge de mest graverende fejl og lægge vægt på dem og hvorfor du mener du skal op til teamet.

Ikke enig, så længe lovgivningen systematisk ulovligt ikke følges... Eksempel bl.a. HER og HER

QUOTE=Tazoom; Og så derudover finde fred med at du nok skal regne med praktik først.

Den holdning har du lov til at have... jeg er ikke enig...

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 22:16   #88
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Brev fra Jobcenteret Svar på dine klager af d. 2. aug. og d. 5. aug. 2017

Onsdag d 23 aug 2017

Brev fra Jobcenteret Svar på dine klager af d. 2. aug. og d. 5. aug. 2017.

Igen et forsøg på "svar" eller udenomssnak for at trække sagsbehandlingen i langdrag af en "jurist inde fra "Hæren" af "jurister" fra CF 2. kontor, område 1 Bernstorffsgade 17.

Denne gang fra en Ix xxxxx xxxxxx, hvad mon hendes baggrund er for at sidde og
skrive sådanne breve til borgerne, nåe ja, hun bliver jo ikke stillet til ansvar..

Så kan jeg igen igen, gå ind og finde mine klager fra d 2. aug. og d. 5. aug.
og igen copy-paste de spørgsmål jeg ikke har fået svar på...

Og jeg gør det... Sikke dog et spild af borgernes skattekroner denne massive "administration"
hvor borgerne bliver bombarderet med"jura"formuleret breve og henvisninger til §§ og love,
som kan "tolkes" som vinden blæser... Så meget for borgernes retssikkerhed...

Noget at sige til man bliver "træt", hvad var det nu Bitten og Claus kaldte det...?
Nåe ja, "Jobcentersyndrom"
https://www.facebook.com/bitten.v.je...11291021683824

Interesseret så kan du læse alle 3 sider her







.

Sidst redigeret af Kio; 23-08-2017 kl. 22:20.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 22:49   #89
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kio:
"QUOTE=Tazoom; Og så kan du i en praktik bevise hvor nedsat din arbejdsevne er.



Jeg skal ikke "bevise" noget... det har jeg skam bevist gennem alle de år jeg har arbejdet og bidraget økonomisk til dette velfærdssamfund...

Og hvad er takken...?

Min statusattest beviser min arbejdsevne...

Mine tidligere jobs som jeg måtte stoppe efter råd fra min læge beviser min arbejdsevne...

Det var derfor jeg blev flyttet ind til Lærkevej fra Nyrupsgade... hvad jeg har redegjort for... og kan dokumentere... igen igen igen...

Praktik er i øvrigt gratis arbejdskraft og medvirkende til social- og løndumping, hvor vores "velfærdssamfund" stille og roligt forsvinder...

"Idioterne" nede fra Lærkevej skriver det samme som dig... "
-------

1: din læge kan dokumentere dit helbred, ikke din arbejdsevne
2: Om du har betalt en masse i skat, siger intet om din nuværende arbejdsevne
3: At du har måttet stoppe jobs, viser bare at du ikke kunne klare de jobs og de timetal. Hvis du er sygemeldt fra jobs på 10+ timer, siger det jo intet om, hvorvidt du kan klare 5 timer om ugen
4: du kan mene nok så meget at praktik er billig arbejdskraft, men medmindre du kan dokumentere i en uendelighed, at det INGEN mening giver at forsøge med bare 1 time om ugen i arbejdsprøvning, slipper du nok ikke udenom den del.

Forventer du særbehandling fordi du har arbejdet og betalt skat?
Forventer du at du kan slippe for praktikker, bare fordi du ikke gider gøre det ulønnet?

Undskyld, men jeg føler mig sgu lidt stødt, når jeg har gjort alt hvad man krævede, for at nå hvortil jeg er i dag. Mens du forventer, at du kan få det uden at skulle igennem den nødvendige process. (jeg havde selvfølgelig klaget, hvis de pressede mig over det forsvarlige. Men pga min vilje til at samarbejde, har de været meget forstående)
Jeg siger ikke at du skal hoppe ud i arbejdsprøvning på 20+ timer om ugen. Men 1 time om ugen, kunne det ikke være en mulighed? Hvis det så går galt, jamen så kan du med den arbejdsprøvning dokumentere, at du ikke KAN arbejde. Og mon ikke du så overlever at være gratis arbejdskraft den time om ugen.

(Jeg ved at man kan have urimelige sagsbehandlere, især på Lærkevej. Det har jeg forståelse for. Det er den tilgang du lader til at have til arbejdsprøvning, jeg har noget imod.)

Beklager mit sure opstød.
- Louise 25 år, snart 7 år i systemet, team har indstillet til fleksjob i dag på 6 timer om ugen, mangler bare kommunens afgørelse.

Sidst redigeret af MistyMiss; 23-08-2017 kl. 22:57.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 23:49   #90
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Når der skal svares i den tone kan du sgu sejle din egen sø. Man kan leve efter hvordan verden burde være skruet sammen eller forsøge at komme videre i den som den er, mens man prøver at ændre den.
Men hvad fanden ved jeg, jeg har kun siddet i systemet i 7 år og haft er hav af sagsbehandlere - gode og dårlige.
Det er tydeligt du har det svært, men fandme nej om jeg vil finde mig i den tone når jeg forsøger at hjælpe. Min forståelse og rummelighed vil jeg gemme til min psykisk syge 7årige.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension