K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2013, 09:45   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
borgerrådgiveren: fejl i københavns kommune

Borgerrådgiver: Underprioriteret

Den grundlæggende udfordring er ifølge ham, at sagsbehandlingen ikke er højt nok prioriteret af de syv forvaltninger.

”Københavns Kommune vil gerne være first mover på en hel masse områder. Men tilsyneladende ikke på regelefterlevelse og kvalitet i borgerbetjeningen,” siger Johan Busse.

Nogle forvaltninger skal overbevises om, at de har et problem, mens andre skal hjælpes til at løse et problem, de nok erkender, men ikke selv er i stand til at ”løse og prioritere inden for en rimelig tidshorisont”, står der i beretningen.

http://www.avisen.dk/kommunal-kaempe...00_218446.aspx

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...rens-beretning

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...tundersoegelse

Sidst redigeret af østerbro; 17-05-2013 kl. 09:48. Årsag: extra link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 19:47   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja den kære overborgmester Frank Jensen kræver handling...

Citat:
Frank er flov: For mange fejl i min kommune
Fejl og sjusk præger sagsbehandlingen i Københavns Kommune, viser ny undersøgelse. Overborgmester Frank Jensen (S) kræver handling.
Kilde: http://www.avisen.dk/frank-er-flov-f...ne_218696.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 20:46   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
bedre end igen ting men alligevel
avisen. dk http://www.avisen.dk/boevl-med-bygge...lp_231171.aspx
"Stadig flere klager over kommunens afgørelser. Og kommuner, der skal frikende sig selv, når en borger klager, er ofte ikke nogen god ide.

Johan Busse har været borgerrådgiver i Københavns Kommune siden 2004. Kommunen var den første, der oprettede den lokale ombudsmand. I dag har i alt 22 kommer en borgerrådgiver.


Derfor har flere kommuner ansat såkaldte borgerrådgivere. På to år er antallet af kommuner med en borgerrådgiver steget fra 16 til 22 - og flere er på vej.

Borgerrådgiveren er en slags lokal ombudsmand, som borgerne kan henvende sig til, hvis de er utilfredse med kommunen. Og kommunerne ser de kritiske øjne som en god investering, vurderer Roger Buch, kommunalforsker ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

”Det kan handle om at mindske antallet af klagesager, der koster kommunerne dyrt. Og det kan handle om at sende et signal om, at man er en venlig, dialogbaseret kommune,” siger Roger Buch.

Sidst redigeret af østerbro; 19-09-2013 kl. 20:48. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 03:30   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Har vi nok nytte af Borgerrådegiverne?

Hej Østerbro

Jeg har også læst artiklen, og er af prinicp for borgerrådgivere.

Dog ser jeg nogle iboende problemer i vores konstruktion:

1. de er betalt af de selv samme, som de skal udtrykke evt. kritik overfor

hvilket er en dårlig kombination efter min mening, derfor bør en anden konstruktion findes, og hvis det nu var så magtpåliggende for politikerne på Chr.borg med at retssikkerheden er gælende for alle, kunne de jo betales via statskassen, 1 stk. pr. kommune og øvrige del af staben ligeså.

2. om deres videre karriermuligheder evt. kan spænde ben og hvis de giver kritik overfor dem de senere skal arbejde i regi hos, hvis man kigger på nogle af deres CV fra Linkedln.dk kan des ses at nogle tidl har gjort karriere i institutioner med tæt tilknytning til komunner/stat. Hvilket jo er fint, derfra har de evt. stor og god erfaring, men hvilke muligheder har de her, hvis de stopper som borgerrådgiver, og skal finde nyt job, men har ytret for megen kritik af kommunerne, lovgivning ect.

Tager vi ét eks. som Kbh. kommunes borgerrådgiver Johan Busse har han jo et rigtigt relevant CV i forhold til at blive borgerrådgiver, se link:

http://dk.linkedin.com/in/johanbusse

Jeg vil skyde ham til at være midten af livet uden at vide det. Han har været borgerrådgiver siden 2004 i Kbh., dvs. nu 9 år. Hvorfor han endnu har mange års karriere foran sig, og vil han forsætte som borgerrådgiver indtil at han skal på pension el. ?

Kbh. kommunes borgerrådgiverfunktion er mandskabsmæssigt vokset i denne tidsperiode. Desværre pga. af der bliver flere og flere sager fra borgerne, og ser man på hans sidste årsberetning 2012, ja, så står det rigtigt skidt til i Kbh. kommune ang. alene sagsbehandlingsfejlj, hvor der er 53,8 % i alene de sager, som har været rundt om ham og hans stab. Dvs. fejlprocenten kan være højere pga. der kan være sager, som ikke har været rundt om borgerrådgiveren og hans stab.

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...rens-beretning

Sagsbehandlingsfejlene ikke er blevet færre, men flere i den periode han har været borgerrådgiver.

Tyder det på at borgerrådgiveren har den ønskede effekt set fra borgernes side? Nej, ville jeg svare.

Hvad kan det så skyldes? Selve funktionen el. de muligheder der ligger for kritik af forvaltningen?

Roger Busk udspurgt, som "ekspert" til artiklen omkr. funktionen borgerrådgiver, kommer med 2 mulige grunde til hvorfor kommuner vil ansæte en borgerrådgiver:

1.
Citat:
"mindske antallet af klagesager, der koster kommunerne dyrt."
2.
Citat:
"sende et signal om, at man er en venlig, dialogbaseret kommune."
samme kilde som Østerbro ovenfor.

til pkt. 1 vil der være en del K10 brugere og andre, der sidder og tænker, hvordan hænger det lige sammen, når alt for mange oplever, hvordan kommunerne netop spekulere i fejl, som enten kan hensætte sagen til hjørne og/el. samtidig ingen forsørgelsesmulighed for borgerne.

Og ikke mindst de voksende antal fejl i nogle kommuner, som har bogerrådgivere! Ud fra denne tendens virker det ikke til at klagesager bliver betragtet som en dyr omkostning, tværtimod.

Der er også sket en forøgelse i såvel praksis som antal sager, hvor kommunen sender sagen til tidl. BAN og Ankestyrelsen.

Til punkt 2 sendes et røgslør op, som måske kun er image pleje og ikke meget andet, når man i samme forvaltning forsætter med ikke at kunne tale med borgerne i øjenhøjde, hverken mundtlig el. på skrift.

Venlig, når man har kontrolenheder, som opfører sig som forhørsdommere (anklager og dommer i en funktion) og ikke anvender retssikkerheden og dens regler under dette arbejde (som netop ombudmanden måtte påtale efter DRs udsendelse - hvor vi jo forøvrigt ikke hørte et enigt kor af borgerrådgivere sige noget)

venlig, når alt for mange syge borgere bliver behandlet, som de var et øk. problem og ikke syge mennesker

venlig, når alt for stor en del af borgerne bliver mødt med trusler om: vi melder dig for rask uanset, hvad samtlige læger siger, dette indebærer at vi må stoppe dine SDP. Uanset om dette er efter lovgivningen, er det jo ikke en måde at kommunikere på, hvis man oprigtigt har intention om, at være venlig og dialogsøgende. Men tværtimod dårlig kommunkation, i værste tilfælde konfliktoptrappende.

Dialogsøgende i forhold til hvad, tænker jeg. I alt for mange tilfælde ikke i forhold til borgerne, da der kommunikeres via befalinger el. krav.

Et eks. på dette kan være: tilbud om aktivering, hvor det reelt ikke er et tilbud, idet mange oplever, at der ikke kan takkes nej el. findes en anden mulighed i from af altenativt tilbud. Forvaltningens solovalg, trods retssikkerhedbekendtgørelsen foreskriver, at borgere skal have mulighed for at medvirke i behandling af egen sag. (§ 4) men her kan man jo så bare tolke den snævert, og mene at så længe man bliver indkaldt til de lovmæssige møder ect., ja, så har man da mulighed for det uanset, hvordan kommunikationene foregår under møderne.

Min konklussion i forhold til pkt. 2 er (undskyld mig) ene og alene imagepleje (el. Kejserens nye klæder), så længe at der ikke rettes op på reel dialog og ordnetlig vejledning af borgerne.

Se evt. Busk baggrund her:http://da.wikipedia.org/wiki/Roger_Buch
http://www.dmjx.dk/om-os/kontakt/med...ere/roger-buch

Borgmester Lis Tribler fra Slagelse kommune anvender som mange andre i denne problematik flg. ord:

Citat:
borgerne... oplevede
samme link som Østerbro.

Tager det lidt ud af kontekst her pga. ordet efterhånden massive anvendelse i forhold til dårlig behandlet syge borgere, som oplever dette el. hint.

Brugen af ordet opleve åbner muligheden for at andre kan have oplevet noget andet. F.eks. borgerne contra SB'erne kan være af forskellig oplevelse. Hvilket er reelt nok. Der hvor kæden hopper af, er hvor forvaltningerne fastholder at deres oplevelse er den rigtige, "sandheden", og hvis bare lige får borgerne til at se lyset el. sendes rundt om en psykiater, skal det nok vise sig, at forvaltningens oplevelse er den man må sæte sin lid til. Så hvis borgerne oplever dårlig sagsbehandling el. lang sagsbehandlingstid, er det jo deres oplevelse. Forvaltningerne/SB'erne oplever måske noget helt andet, men hvis man var dialogbaseret kommune burde man forsøge at forholde sig til disse 2 meget forskellige oplevelser.

Ligeledes udtaler samme borgmester:

Citat:
hele tiden optimerer den måde, vi behandler borgerne på
samme link som Østerbro

Her er vi i brugen af ordet "behandler" inde på et kerneområde i forhold til ordet venlig, nemlig, behandler forvaltningerne borgerne venligt? Men efter min personlige mening, er det helt ok. ikke at blive behandlet venligt, men essentielt at blive behandlet korrekt og imødekommende. Og ville dialogen.

Jeg personligt finder ikke manglende vejledning, krav udtalt som ordre ect. iklædt et venligt smil el. lign. som værende basis for reel dialog og samarbejde mel. borger og forvaltning.

Men tak til avisen.dk, at de sidestiller såvel byggesagerklager med fleksjobklager o. lign., idet ikke mange journalister gør opmærksom på, at også andre end syge borgere finder sagsbehandlingen fejlfyldt, lang og besværlig.

Og tak til Østerbro for sætte fingeren på det centrale omkr. borgerrådgiverfunktionen og sætte det til væsentlig debat:

Citat:
bedre end igen ting men alligevel
Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 08:41   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.677
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Konsekvens af egne handlinger, ansvar og etik.

Kære Gunvor.

Tak, for en tankevækkende analyse af Borgerrådgivernes rolle og de manglende resultater af deres tilstedeværelse.

Jeg opfordre tit, til at kontakte ens Borgerrådgiverne, hvis en sådan findes i den kommune det drejer sig om.

Jeg var særdeles optimistisk, da de første blev ansat.

Ligeledes med de 98 Handicapråd. Se hvem der sidder i dit Handicapråd

Naturligvis, kan der findes et antal gode sager, hvor disse 2 institutioner har haft en god effekt, på deres ansvarsområde og formålsparagraffer.

Men, ......... jeg må jo, som alle andre, der befinder sig i den sociale verden som bruger af dette system, erkende at udviklingen for den enkelte borger der enten er arbejdsløs, kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge eller ansøger til en eller flere af de tilbud vi som samfund har besluttet skal tilbydes, ikke er tilfredsstillende.

Aldrig har jeg personligt set så mange ulovligheder i forhold til hvad de 179 politikere i Folketinget har besluttet skal efterleves.

Aldrig er jeg blevet så overrasket over at opdage at socialrådgiverne, som jeg skulle have fuld tillid til, har været nødsaget til at hjælpe sine egen medlemmer med denne lille sag om at undgå ulovligheder.

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...is_til_web.pdf

Borgerrådgiver Handicapråd..... ja .... men,.....

Så lang tid der ikke findes en KONSEKVENS af den enkelte statslige- eller kommunale ansatte af en hvilken som helst titel, bliver det beviseligt værre og værre, år for år.

Lad dem arbejde efter de samme forhold alle andre arbejder ude i samfundet.

Tage ansvar for egne handlinger og tage konsekvensen af dette.


Nøjagtig, som alle andre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 09:26   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt enig, Gunvor.

Man kan måske presse politikkerne nu til valget, i byråd, om at der handles på anbefaldningerne fra Borgerrådgiveren?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 10:57   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Peter og Popiae

Jeg kan også anbefale borgerrådgiveren i min kommune, men ikke fordi de måske får noget ude af det, men snarere fordi den pt. er den eneste måde der kommer nogle tal frem om sagsbehandlingsfejl, sagsbehandlingstid ect. Som forøvrigt også har taget betragtelige dimensioner hos borgerrådgiveren.

Alene derfor bør man give sit pip hos borgerrådgiveren, men meningen var vel ikke, at de kun skulle have funktion (tillad mig en overdrivelse), som statistik for kommunernes behandling af sager i forvaltningen kommer til offentlighedens kendskab, hvis disse tal råber til himlen.

Er nogle interesseret i at læse, hvordan man i Kbh. har tænkt sig at angribe problemet (bemærk jeg skriver ikke løse problemet), og hvad de enkelte politikere har udtalt sig om beretningen, så er her et link:'

http://www.kk.dk/da/om-kommunen/poli...eder/referater

Gå ind under mødet for d. 19.juni 2013 side 6 begynder pkt. 4. Borgerrådgiverens beretning.

Her kan man også læse, som det har været fremme i pressen i forbindelse med beretningen, at borgerrådgiveren får ny model til samarbejdet med forvaltninger, og sidste gang beretningen kommer op i selve borgerrepræsentantionen. hvilket måske kan mørklægge hvad et samlet byråd el. borgerrepræsentation mener.

Men i disse djøficeringstider kan man også læse, at det netop er Økonomiudvalget, der skal komme med hvordan disse tal skal nedsættes.

Citat:
Medlemmer af Økonomiudvalget (2010-2013):
Overborgmester Frank Jensen (A)
Ayfer Baykal (F)
Pia Allerslev (V)
Jesper Christensen (A)
Ninna Thomsen (F)
Mikkel Warming (Ø)
Anna Mee Allerslev (B)
Lars Weiss (A)
Rasmus Jarlov (C)
Ikram Sarwar (A)
Sisse Marie Berendt Welling (F)
Carl Christian Ebbesen (O)
Susan Hedlund (A)
http://www.kk.dk/da/om-kommunen/poli...rretningsorden

Hold derfor øje med disse politikere og deres valgkamp til efteråret, bortset fra Mikkeel Warmning, som jo har trådt ud af politik. Siger de noget som helst om den dårlgie sagsbehandling og -tider fra nu og til valget.

Og lige en ting til, det ser umiddelbart ud tíl at økonomiudvalget ikke lægger deres ref. fra mødene ud, hvorfor denne problematik jo dermed kan italesættes på en måde i udvalget og på en anden måde ud ad til.

Det er derfor væsentlig, at bedømme dette arbejde på, hvad der konkret sker, dvs. handling istedet for snak via hurraord.

Tak for link fra dig, Peter, denne vil jeg læse snarest, kan se den er fra 2010. Altså nu 2 ½ år gammel, og man tænker hvad er der sket siden.

Til om man kan presse politikerne nu til valget er jeg stærkt i tvivl, men man kan jo lade sin røst høre alle steder, hvor de stiller op til valgmøde med deres vælgere og spørge, hvilket måske også kunne få journalisterne til at interesse sig for emnet, medmindre de stadig bevæger sig som lemminger mod den økonomiske afgrund, og derfor kun kan se det i dette perspektiv.

Ligeledes skal man være opmærksom på, at hvis det for Kbh. kommune vedkommende stilles spørgsmål til sagsbehandling og tider, så er den ny model for kontakt mel. forvaltningerne og borgerrådgiveren sat til efteråret 2013. Måske lige efter valget?

Gå derfor ind på din kommunes hjemmeside og find ud af hvilke politikere i hvis regi borgerrådgiveren ligger, og noter deres navne, tag ud til valgmøderne og stil spørgsmål.

Noget omkr. at presse politikerne til under valgmøderne at møde frem og stille spørgsmål, og her vil et godt råd være:

korte ? og gerne nogle der kan svares ja el. nej på

F.eks. frit fra leveren:

Er tallet for sagsbehandlingsfejl (el. tid) for stor i vores kommune?

Hvilken fejlprocent vil du finde acceptabelt?

(hvis der svares at procenten er for høj).

Er det noget du vil arbejde konkret for indenfor den næste 4 årrig periode?

Hvis jeg vender tilbage om 2- 3 år og spørger: hvordan det så står til med sagsbehandlingsfejl og/el. tider. Vil det så være blevet bedre?

(hvis der svares: det kan der ikke spås om, så må det bemærkes, at det jo ikke er opfindelse af overlevelse på månen. Men en reel mulighed for at kunne udvirke dette, hvis man havde en sådan interesse og f.eks. skiftede signaler fra politikere og toppen af forvaltningen ud med personer, som ville lægge sig god borgerbetjenning på sinde, herunder retssikkerhed).


Måske kan der således vækkes interesse for medierne for denne problematik, hvis den igen og igen optræder via spørgsmål på de offentlige møder.

Sammenkod det med Zornings projekt for større valgdeltagelse af borgere, som normalt ikke stemmer kan det måske blive en mulig vinkel på (men op ad bakke pga. mediernes lemmingetendens) for dette års debat.

Men det der taler imod er jo reelt, at det politiske system ikke reelt finder det demokratisk problematisk, at flere og flere mennesker ikke stemmer el. føler sig hørt via deres stemme, sålænge vi stadig har en valgprocent, der tangere måske staternes. Og der er jo alligevel et stk. endnu. Det politiske system "fungerer" jo stadig trods stemmeantal også bliver dårligere.

Personligt tror jeg ikke, politikerne føler sig truet af manglende demokratisk valgdeltagelse, før de enten som parti ikke kan få det antal stemmer, der giver dem den magt de vil have i forhold til de andre partier eller stemmeprocenten antager en procentsats som kan hindre dette.

Hilsner Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 20-09-2013 kl. 10:58. Årsag: glemt komma
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 14:04   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha jeg ville gerne kunne have en optimisme ang dette system og hvordan man behandler syge mennesker og hvordan de reagere på fejl og prøver at "rette op" på dem...

Jeg tror desværre ikke at det nogen sinde vil kunne fungere når man ansætter en fra systemet til at behandle klager over det selv samme system...

Sammenholdt med at der så heller ikke er skyggen af konsekvens når kommuner ligefrem direkte bryder loven...ja så kommer der aldrig til at ske noget i en bedre retning...

Først den dag hvor man ansætter nogle fuldstændige uvildige borgerrådgivere eller nævn som kan behandle disse fejl...og det så vil have økonomiske konsekvenser for kommunerne at lave disse fejl....ja først den dag bliver de movitiveret til at rette op på de fejl der laves...

Som det kører i dag....ja så er det kejserens klær...

Det er et kæmpe bluffnummer der skal berolige folk og give folk det indtryk at de skam er interesseret i at rette op på fejlene...dette gælder både for borgerrådgivere og for Ankestyrelsen...

Alle ved det....at det eneste der vil virke....ja det er økonomiske konsekvenser over for kommunerne....det er jo også derfor man har lavet hele refusionssystemet....så politikerne kan sidde på afstand og skrue på knapperne alt efter hvad de ønsker at kommunerne skal gøre...

Når det kan ske...og dette er bare et lille eksempel....at en kommune kan tage sygedagpengene fra en borger....der klages fra borgernes side....borgeren får ret....kommunen har lavet en fejl....borgeren skal have en erstatning fordi der er udbetalt for lidt....borgeren er efter de har taget sygedagpengene kommet på kontanthjælp....netop fordi borgeren stadig er syg....kommunen siger til borgeren at borgeren ikke kan få kontanthjælp fordi nu har borgeren jo penge fra den erstatning....penge som kommunen forlanger at borgeren skal leve for...vel at bemærke....ansvarligt...ikke noget med at betale den gæld der er kommet undervejs da de fejlagtigt tog borgerens sygedagpenge....

Resultat...kommunen tjener en masse penge på at tage borgerens sygedagpenge fejlagtigt...

At borgeren så måske har mistet hus og hjem, familie, børn, bil osv osv osv....ja det er der ikke en kæft der tænker på....

Fordi borgeren skal jo ikke have kontanthjælp når borgeren nu har pengene fra erstatningen...

Ovenstående er bare et micro lille eksempel på hvordan kommunerne handler...og det er kun et enkelt område...

Kommunerne handler sådan på alle de områder de overhovedet kan...

Alt i en kommune....ja det sker ud fra økonomien...og ikke ud fra menneskesyn, empati osv osv....

Det er derfor at den eneste måde hvorpå man kan rette op på alle de fejl der sker....ja det er med økonomiske konsekvenser...

Der findes kommuner der inden for enkelte områder der har en fejlrate på 100 %....det burde skrige til himlen om at der er noget galt i disse kommuner...

Dette kan kun lade sig gøre hvis kommunen gør det med overlæg...og spekulere i at der er mange som ikke mener at det kan svare sig at klage og som dermed ikke gør det....og kommunen på den måde kan tjene på at lave disse fejl...

Så det kan være yderst svært at bevare ens optimisme....

Selve ideen med at have en borgerrådgiver er helt fin...kan sagtens se ideen med det....

Men det vil aldrig komme til at virke....før man ansætter fuldstændige uvildige mennesker som ikke er en del af samme system og samtidig indfører økonomiske konsekvenser imod kommunerne når de laver fejl...

Der er noget alvorligt galt med vores samfund når det kan svare sig for myndighederne at sende folk ud i armod og de så gør det!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 16:55   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Web,
Alt det du skriver, det er jeg fuldstændig enig i..

Ret sjovt, at du nævner akkurat de samme ting, som jeg også har tænkt mig at få bragt frem i medierne..

Økonomisk konsekvens
Uvildig borgerrådgiver
Modregning sygedagpenge under kontanthjælp (min sag)
Kommunen handler ud fra økonomi
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgerrådgiveren:Københavns Kommune skal informere bedre om digital kommunikation L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 0 05-07-2012 14:22
københavns kommune østerbro Politik og Samfund 2 13-05-2012 17:45
birgersagen-københavns kommune østerbro Politik og Samfund 1 02-11-2011 22:29
700 dage med Københavns Kommune... Morgause Din historie 85 26-10-2009 02:01
Ny hjemmeside fra Københavns kommune. Stella Den nyttige viden vi alle har 0 19-10-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension