K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 15:15   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Ny reform Hvad med Flex?

hej

er der nogen som kan sige hvad det sker med dem som er allerede godkendt til Flexjob ?

De nævte kun til førtidspensions at de røre ikke nuværende førtidspension, de nye reforme gælden kun til frem over hvad er med dem med godkendt flex ?

Jeg kunne ikke følge helle pressemødet...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:20   #2
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Det ændre ikke noget for dem som er i fleksjob pt. Men skifter du job eller bliver fyret kommer du sikkert under den nye ordning.

En anden vigtig ting er krav om medlemsskab af A-kasse fremover for at kunne få højest tilskud!

Sidst redigeret af PiaTT; 28-02-2012 kl. 15:24. Årsag: stavefejl
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:23   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fleksjob ordningen bliver midlertidig med - vist nok - 5 år af gangen.....

Det første fleksjob er midlertidigt, efter nummer 2 fleksjob bliver ordningen permanent.

Hvis du er visiteret fleks nu, så fortsætter du med det, men hvis din situation forandre sig, så gælder ovennævnte regler igen.

Altså hvis du arbejder nu, så er det fint. Min holder du op, så skal du have 2 jobs inden det igen bliver permanent.......

Hvis du er visiteret men endnu ikke har haft et fleksjob, så skal du have to jobs inden det igen bliver permanent....

Du skal også melde dig ind i A kassen....

Har jeg forstået det korrekt???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:25   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Det indre ikke for dem som er i fleksjob pt. Men skifter du job eller fyret kommer du under den nye ordning.

En anden vigtig ting er krav om medlemsskab af A-kasse fremover for at kunne få højest tilskud!


Jeg er godkendt til flex for 1 mdr siden men er stadig på KH. så hvor er jeg på nu eller gammle ordning..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:26   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så kommer du på ny ordning, da du jo endnu ikke har haft et job.....eller hvad?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:28   #6
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Reformen skal først gokendes. I så fald ( meget sikkert at den bliver ) nogen der ved, hvornå det så kommer til at gælde fra ?

Har også forstået det sådan, at er du i fleks nu ændres det til den nye ordning ved nyt job eller fyring
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:33   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kubus Se meddelelser
Reformen skal først gokendes. I så fald ( meget sikkert at den bliver ) nogen der ved, hvornå det så kommer til at gælde fra ?

Har også forstået det sådan, at er du i fleks nu ændres det til den nye ordning ved nyt job eller fyring
for et pat minutter siden tv-vært på tv2news sagde at det nye reforme til flex og førtids gælder kun til frem over og dem som er på ordninger nu de forsætter på gammle ordning ... så ved ikke om det er rigtig
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:38   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen du er jo også på fleks fremover. fleksjobreglerne bliver nu ens for alle.

Og vær glad for det, for nu kan du få tilskud helt ned til 2 timer, hvor det hed 12 timer før.

Det er en god ting. Man kan bidrage med det man kan, og ikke som før, blive syltet fordi man ikke kunne komme op over 12 timer og finde et realistisk job.

det har jo været ét af de store problemer for folk herinde, at de kun kunne rive ganske få timer hjem i deres arbejdsprøvning og røg ind i ''for rask til pension, men for syg til fleks''.

- det skulle så slutte med den nye reform og de nye fleksjob regler......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:42   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Og kan arbejdsgiveren få en ordentlig refusion, når du kun kan arbejde i 2 t./uge,
så er det ikke svært at regne ud, hvad der sker med tilkendelser af førtidspension.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:51   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo florken, men det betyder jo ikke at det er dårligere for borgeren eller samfundet....

Måske giver det mere tryghed i længden?

Synes da det er fint hvis man kan klare et lille job på ganske få timer og undgå førtidspension. Økonomisk vil det også bedre kunne betale sig at have det lille job, og mentalt er der også gevinster.....

Bare kig herinde, der er rigtig mange ensomme førtidspensionister der hverken har venner eller veninder og som savner alt fra både netværk, adspredning, socialt netværk og 'noget' at gå lidt op i........
Sådan et lille job på ganske få timer, kan virkelig gøre en forskel for mange.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye kh reform, hvad nu?? Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 27-05-2013 21:05
Lidt Nyt reform flex og førtidspension dobar Politik og Samfund 1 28-02-2012 15:47
Fakta om regeringens 16 intiativer vedr reform om flex og pension. supersus Politik og Samfund 3 23-02-2012 00:58
førtidspension og flex reform MTVRV1 Politik og Samfund 4 01-01-2011 22:34
NY REFORM om flex og fp annagw Politik og Samfund 0 01-12-2010 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension