K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2013, 22:03   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Men jeg skal da med glæde skrive, når alt er overstået om det var mig som tog fejl af sagsbehandler og om hun virkelig var en gave som var pakket pænt ind, eller omvendt
Det burde jo stå skrevet i panden på dem, om de er mennesker eller ..........

Man har været udsat for så mange modbydelige væsner, at man ikke genkender et menneske, når man møder et. Trist

Halvandet år før jeg blev tilkendt fp blev jeg sendt i kløerne på en anden aktør, og jeg var vitterligt forberedt på det værste, belært af alle tidligere erfaringer.

I telefonen lød konsulenten som et rigtig rart og varmt menneske, meeen, så nem var jeg ikke, at overbevise.
Han var såmænd også helt menneskelig at tale med face to face, og virkede som et helt ordentligt menneske.

Men de tanker har jeg jo før haft om en kommunalt ansat på et reva-sted, og blev noget så inderlig r*vrendt og skuffet.

Næææ, først da første forløb hos denne konsulent fra anden aktør var slut, og han havde sendt et super-fin udtalelse til kommunen begyndte jeg, at stole på ham.

Og i andet forløb blev jeg kun bekræftet i, at han var et superfint, ordentligt og rart menneske, som kom til, at gøre en forskel i mit liv, blot ved at være som han var.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 09:21   #42
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nemlig Vovse. Jeg har mødt så mange forklædte søde mennesker, som viste sig at være systemets mand/kvinde når det kom til slutningen af forløbet.

Men da en super dejlig oplevelse for dig. Det håber jeg da også for mig selv. Indiansummer

AFG nr 11247 af 29-03-2000. Pension - fibromyalgi - funktionsniveau - arbejdsprøvning

Hej. Er der nogen som kan hjælpe mig med denne Højesterets dom fra 2000?

Jeg har prøvet og prøvet. Må meget gerne skrive hele teksten her, da jeg ikke kan linke, uden min computer starter forfra.

På forhånd tak. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 09:35   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Er der nogen som kan hjælpe mig med denne Højesterets dom fra 2000?

Jeg har prøvet og prøvet. Må meget gerne skrive hele teksten her, da jeg ikke kan linke, uden min computer starter forfra.

På forhånd tak. Indiansummer
Jeg googlede din overskrift, og troede jeg fandt det, men fandt dette: http://www.sm.dk/lovstof/regler-og-a...ParagraphID=59
Og da jeg klikkede på det fik jeg at vide, at "Dokumentet kan ikke findes på retsinformation.dk"

Måske en anden, med mere indsigt i disse ting, kan forklare dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 10:02   #44
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Vovse. Måske er den for gammel? Arkiveret ? Den er jo trods alt mega gammel. Og tak for hjælpen. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 15:09   #45
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skulle det være denne...

Der står iøvrigt at den forsat skulle være gældende...

https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=18955

Citat:
Pension - fibromyalgi - funktionsniveau - arbejdsprøvning - resterhvervsevne - højesteretsdom

Sagsfremstilling

Sagen drejede sig om en kvinde, der var født i 1958. Hun gik ud af skolen efter 9. klasse og kom i lære som tjener, men måtte afbryde det på grund af nikkelallergi. Efterfølgende havde hun jobs på slagteri, plastfabrik, i køkken og på plejehjem. I 1992-93 blev hun omskolet til buschauffør med henblik på at opnå mindre benbelastende arbejde. Hun kunne dog ikke få arbejde før om et halvt år, og fik igen arbejde på slagteri og blev sygemeldt fra den 16. marts 1992.

Ansøger var til arbejdsprøvning på Bomi fra den 26. oktober 1994 til 31. maj 1995. Ved arbejde med EDB fik hun mange smerter i nakke og skuldre. Da hun var i køkkenet, fik hun ondt i arme og ben. Ifølge afsluttende udtalelse blev ansøger afprøvet i alsidige jobfunktioner. Hun havde deltaget yderst motiveret. Sygdomsgenerne havde været tiltagende gennem hele arbejdsprøvningsforløbet.

På trods af nedsat arbejdstid, diverse skånehensyn og ansøgers høje motivation for en tilbagevenden til arbejdsmarkedet bevirkede generne under hele forløbet, at fremmødet var ustabilt og konstant lå på ca. 50 %. På baggrund af dette blev revalideringsmulighederne anset for udtømte, og erhvervsevnen skønnedes at være nedsat med mere end 2/3 inden for ethvert erhverv.

Ansøger søgte om pension den 31. maj 1995, men fik afslag, idet erhvervsevnen ikke blev skønnet varigt nedsat med mindst halvdelen. Kommunens afgørelse blev ikke påklaget.

I 1996 blev det forsøgt at etablere et skånejob, men det kom ikke i gang.

Det var oplyst om de helbredsmæssige forhold, at ansøger i 1993 blev behandlet for en diskusprolaps, men vedvarende havde haft smerter i benene. Ansøger opfyldte ved undersøgelse i 1993 kriterierne for fibromyalgi. Ved undersøgelse i 1998 var gribestyrken på højre hånd nedsat i forhold til tidligere undersøgelse. Ansøger havde smerter i højre skulder samt i det højre knæ. Der var en del ledsmerter og tendens til at tabe ting. Funktionsniveauet var nedsat, således at ansøger ikke kunne klare normal rengøring. Speciallægen henviste til, at både fra hans side samt ifølge Bomis vurdering og arbejdsmedicinsk vurdering var erhvervsevnen allerede for år tilbage betydeligt nedsat, og den var ikke blevet bedre.

Sagen blev behandlet i principielt møde med henblik på afklaring af praksis for tilkendelse af førtidspension på baggrund af Højesterets dom af 22. december 1999.

Afgørelse

Ansøger havde ret til at få mellemste førtidspension efter lovens § 14, stk. 2, nr. 1, fra 1. december 1997, men ikke ret til højeste førtidspension efter pensionslovens § 14, stk. 1. Ankestyrelsen fandt således, at erhvervsevnen var nedsat med omkring 2/3, men ikke nedsat til det ubetydelige i erhvert erhverv.

Ved bedømmelsen af, i hvilket omfang erhvervsevnen var nedsat, tog Ankestyrelsen hensyn til de helbredsmæssige oplysninger og oplysningerne om mulighederne for aktivering, revalidering eller behandling. Der blev desuden taget hensyn til oplysningerne om uddannelse og hidtidig virksomhed, alder og beskæftigelsesmuligheder m.v.

Ankestyrelsen lagde ved afgørelsen til grund, at ansøger siden 1993 havde haft smerter fra bevægeapparatet og nedsat gribestyrke i hænderne. Der blev stillet diagnosen fibromyalgi. Ansøger led desuden af allergi over for nikkel og forskellige fødevarer.

Ifølge speciallægeerklæring af 24. september 1998 havde ansøger fået tiltagende problemer med at huske og koncentrere sig, øget træthed, tunghed i hovedet samt smerter i muskler og led. Hun kunne have problemer med at styre højre arm, og ansøger kunne ikke klare normal rengøring. Ansøger var positiv på 18 af 18 fibromyalgipunkter. Ansøgers erhvervsevne var fortsat betydeligt nedsat, og der var ikke mulighed for behandling.

Ankestyrelsen lagde desuden vægt på, at ansøger var ufaglært, og at Bomi på baggrund af arbejdsprøvning fra 26. oktober 1994 til 31. maj 1995 konkluderede, at revalideringsmulighederne måtte anses for udtømte, og at ansøgers erhvervsevne skønnedes nedsat med mere end 2/3 inden for ethvert erhverv.

Ankestyrelsen fandt herefter, at der ikke var mulighed for nærmere at belyse en resterhvervsevne af videre omfang. Der blev herved lagt vægt på de helbredsmæssige oplysninger sammenholdt med oplysninger om ansøgers arbejdsforhold, herunder den omstændighed, at ansøger ikke havde arbejdet siden 1992, og at arbejdsprøvning i 1995 havde et negativt resultat. Ankestyrelsen fandt således, at erhvervsevnen var nedsat med omkring 2/3, men ikke til det ubetydelige i ethvert erhverv, idet der også var beskrevet psykiske og fysiske ressourcer i et vist omfang.

Ankestyrelsen ændrede således det sociale nævns afgørelse, idet ansøger blev tilkendt mellemste pension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=18955
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 19:16   #46
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tusind tak Webmaster. Jeg fortsætter jo stadig med min søgen efter oplysninger som kan støtte min egen sag Men jeg tror at jeg skal lade tingene gå som de går, jeg kan jo alligevel ikke lave om på noget før alle ting er på plads. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 11:25   #47
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Sidste nye svar fra sagsbehandler da jeg bad om aktindsigt.

Hej igen

Jeg gik egentlig igang med at finde de relevante papirer fra din sag allerede i fredags idet jeg skulle bruge dem til den nuværende kontrolsag og der kunne jeg se at jeg mangler nogle akter. Jeg var derfor nede hos førtidspensionsafsnittet som altid opbevarer en kopi af den samlede sag men her måtte man erkende at der på mystisk vis er forsvundet nogle papirer. Derefter var jeg i vores arkiv og her kunne jeg godt finde din sag men der manglede præcis de samme akter som hos førtidspensionsafsnittet. Jeg ville ønske at jeg kunne sige at jeg nok skulle finde dem men jeg har nu ikke flere steder at lede og jeg har aldrig været ude for noget lignende. Vi overgik til elektronisk dokumenthåndtering og journalsystem i 2006 så alt fra denne dato og fremefter har jeg

Og så røg mit hjerte op i halsen, og malede fanden på væggen. Nu ser jeg i ånden at jeg selvfølgelig bliver nød til at gå til den ene læge efter den anden, gudskelov var min arbejdsprøve ikke væk. Øv øv øv.

Jeg tror jeg bliver depri af dette. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 16:47   #48
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser

Og så røg mit hjerte op i halsen, og malede fanden på væggen. Nu ser jeg i ånden at jeg selvfølgelig bliver nød til at gå til den ene læge efter den anden, gudskelov var min arbejdsprøve ikke væk. Øv øv øv.
Men nu har du i det mindste på skrift at de har haft papirene, og at de indrømmer at de har smidt dem væk.

Muligvis du har de læger du har været hos stadig papirene liggende, og kan sende dig en kopi?

Citat:
Jeg tror jeg bliver depri af dette. Indiansummer
Det kan jeg så sandelig godt forstå, håber for dig at det snart er overstået, så du kan få ro igen.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 18:33   #49
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Forstår jeg ret hvis de har alt efter 2006, for du må jo være tilkendt pension senere end det.

I din ressourceprofil må der være henvist til materialet...
Ved du hvad det er, og kunne du måske selv have en kopi ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 08:31   #50
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Der mangler status fra min egen læge bl.a og en fra en speciallæge 2005. Det der undre er at jeg først er sygemeldt i 2005 og fremefter, så hvorfor leder hun efter noget bl.a fra 2003/2004?

Det har kun med min arbejdsskadesag at gøre nemlig, og intet med kommunen, for der var jeg i arbejde?

Men i sidste ende er det jo ikke mig, som i forvejen er smadret over jeg skal igennem dette, som skal fremskaffe disse ting , som er forsvundet fra kommunen.

Jeg vil spørge min læge om status stadig ligger i min journal fra 2005. Det andet orker jeg simpelthen bare ikke. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Incita, nogen med erfaring der har været der? Evaave Politik og Samfund 42 11-09-2017 16:56
forsikringsselskaber og pensionselskab efter bevilget FP sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-04-2010 23:27
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17??? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-03-2010 16:52
Nogen der har været i min situation? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 6 30-01-2010 22:17
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension