K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2016, 18:39   #1
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Question Arbejdsprøvning Kbh kommune

Nu er det efter knapt 1 år lykkedes for den eksterne partner til Københavns kommune, at finde et sted, hvor jeg kan blive arbejdsprøvet med henblik på forhåbentligt en fleksjob godkendelse - fik gudskelov forlænget mine SDP på 27.1.2.
Men er der nogen af de mange kloge folk herinde der ved, hvordan det foregår i Københavns kommune?
Jeg tænker på, hvilke kriterier sættes der en tidshorisont ud fra (maks timeantal ugentligt) er sat til at starte med 9 timer ugentligt (hvor mange timer skal jeg op på) hvem vurderer det - har hørt der bliver lavet en arb.plan, men ud fra hvad - er det en standard eller individuelt?
Har hørt fra en ven, der arbejder i Tårnby kommune der i deres virksomhed har en i arbejdsprøvning, at det med hende er mundtligt aftalt mellem hende og hendes sagsbehandler, hvordan de stille og roligt forsøger at trappe op - hun har ikke fået arb plan....jeg stresser allerede
Håber nogen kan hjælpe mig med at få afklaret disse spørgsmål.
På forhånd tak
Capella

Sidst redigeret af Capella; 04-12-2016 kl. 18:43.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2016, 19:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset om der skulle ligge en plan eller andet....så er timetallet vel op til hvor meget du kan klare...

Alle burde vide på nuværende tidspunkt...at kommunerne ja de forsøger at få folk så langt op i tid som muligt....helst 20 timer og derover...for så kan de nægte dem en fleksjobbevilling...

Du skal sørge for at få en klar aftale ang den praktik....hvor timetallet og andre evt skånehensyn fremgår..

Hvis du skal sættes op i tid eller ned...så sørg for at det bliver gjort skriftligt...

Og sørg for Guds skyld at lave en dagbog under forløbet...sådan at hvis du ikke kan få dem til at lave tingene skriftligt...ja så har du selv gjort det...sådan at der er fuldstændig styr på hvor mange timer...og hvilke skånehensyn...altså hvis der er nogen...og,hvordan du har haft det under forløbet..

Folk det med at glemme hvordan de havde det under en praktik...og her kan en dagbog også hjælpe dig og sagsbehandleren med hvordan du havde det da du lavede den og den bestemte ting...

Husk at den skal holdes kort og præcis...uden følelser...

Send den til din sagsbehandler hver uge...så denne kan følge med..

Du skal nok regne med at de vil forsøge at få dig helt ud på grænsen af hvad du kan...for at finde grænsen...

Husk at deltag hver dag...aldrig melde sig syg hjemmefra...om du så skal kravle til praktikken for at sige at du er syg...så gør det...

Det er vigtigt at de ser ved selvsyn hvordan du påvirkes...

Hvis man melder sig syg hjemmefra...og gør dette flere gange...ja så vil kommunen bare sige at de ikke har kunne vurdere noget ud fra den praktik og at du skal ud i en ny praktik...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2016, 23:10   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Eksempler på dagbog kan ses her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2016, 08:05   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Lidt eftet hvad man kommer ud i, er en dagbog altid en go idé

Det 2 sted min mand var, var hans skånehensyn ikke overholdt, der sendte jeg dagbog, hverdag
Efter 4 dage stoppe sagsbehanderen hans arbejde prøvning og fandt et nyt sted.
Men det er også dit bevis for, hvad du laver, mødte op, ( hvis du kommer et dårligt sted)
Og det vigtigste dit svar på hvordan din krop har det, noget ander jo ikke kan mærke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2016, 16:32   #5
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Uanset om der skulle ligge en plan eller andet....så er timetallet vel op til hvor meget du kan klare...

Alle burde vide på nuværende tidspunkt...at kommunerne ja de forsøger at få folk så langt op i tid som muligt....helst 20 timer og derover...for så kan de nægte dem en fleksjobbevilling...

Du skal sørge for at få en klar aftale ang den praktik....hvor timetallet og andre evt skånehensyn fremgår..

Hvis du skal sættes op i tid eller ned...så sørg for at det bliver gjort skriftligt...

Og sørg for Guds skyld at lave en dagbog under forløbet...sådan at hvis du ikke kan få dem til at lave tingene skriftligt...ja så har du selv gjort det...sådan at der er fuldstændig styr på hvor mange timer...og hvilke skånehensyn...altså hvis der er nogen...og,hvordan du har haft det under forløbet..

Folk det med at glemme hvordan de havde det under en praktik...og her kan en dagbog også hjælpe dig og sagsbehandleren med hvordan du havde det da du lavede den og den bestemte ting...

Husk at den skal holdes kort og præcis...uden følelser...

Send den til din sagsbehandler hver uge...så denne kan følge med..

Du skal nok regne med at de vil forsøge at få dig helt ud på grænsen af hvad du kan...for at finde grænsen...

Husk at deltag hver dag...aldrig melde sig syg hjemmefra...om du så skal kravle til praktikken for at sige at du er syg...så gør det...

Det er vigtigt at de ser ved selvsyn hvordan du påvirkes...

Hvis man melder sig syg hjemmefra...og gør dette flere gange...ja så vil kommunen bare sige at de ikke har kunne vurdere noget ud fra den praktik og at du skal ud i en ny praktik...
Tusind tak for dit hurtige svar - på en søndag, tak.
Jeg har indkøbt dagbog Der er så bare lige det, at jeg siden start oktober har forsøgt at få kontakt med min sagsbehandler (3 mails) og adskellige tlf opkald, men der bliver ikke svaret tilbage så at sende min dagbog er nok ligemeget tænker jeg......
Har i dag modtaget tidsplan i min e boks og der kan jeg læse, at tidshorisonten er sat til 32 timer - jeg må sige, man er optimister på mine vegne, havde jeg kunnet arbejde 32 timer, havde jeg fundet et job og gjort det
Jeg har udover to autoimmune sygdomme, 5 discusprolapser cervikalt jeg slås med, så det er meget optimistisk - er det en standard plan de mon sender ud?

Ja har som du skriver hørt om det pres, der sker fra kommunerne, men det her er jo at være direkte ignorant overfor den enkeltes sygdom/problemer/årsager til at man ikke er i job
Planen er målrettet specifikt uger og startende på under 10 timer og hurtigt stigende timer/dage mod de 32 timer..... Ham der har lavet planen har end aldrig mødt mig, jeg har hverken set eller hørt om ham
Endvidere har jeg med min sagsbehandler (der ikke vil tale med mig) aftalt arb prøvning i 3 mdr., hvilket også står i min sag - det har man også negligeret her, da denne plan er på 6 mdr.???
Hvad gør en klog?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Tak vovse, jeg læser på det

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Lidt eftet hvad man kommer ud i, er en dagbog altid en go idé

Det 2 sted min mand var, var hans skånehensyn ikke overholdt, der sendte jeg dagbog, hverdag
Efter 4 dage stoppe sagsbehanderen hans arbejde prøvning og fandt et nyt sted.
Men det er også dit bevis for, hvad du laver, mødte op, ( hvis du kommer et dårligt sted)
Og det vigtigste dit svar på hvordan din krop har det, noget ander jo ikke kan mærke
Har allerede indkøbt denne, dokumentation mega vigtigt ja
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2016, 19:41   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg lavede hans på pcér så kunne den nemt sendes til sb.

skrev bare. mandag var der 45 min blev sat til at feje, måtte opgive efter 15 min fik ondt i skulder, skulle så hente skral 5-20 kg sække, kunne ikke løfte uden smerter, tog hjem. var helt ødelagt af smerter hele dagen og næste, kunne ikke hjælpe med borddækning eller vaske op.

Det var så også en hjælp da stedet ikke mente han lavede noget og at de havde overholdt hans skånebehov, selv om det er påstand mod påstand, have jeg sendt den dagligt, fordi jeg kunne se, de ikke overholdte hans skånebehov,

det sidste sted har vi bare vedlagt den til slut, fordi de havde en rigtig god og rar holding til ham og tit sagde til ham, du har det skidt, du skal slappe af, sige fra osv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2016, 22:13   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
tak.
Jeg har indkøbt dagbog
Hvis du har mulighed for det, så skriv den på pc'en, i et word dokument. Så kan du printe den ud til aflevering, og du kan altid finde den frem igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Der er så bare lige det, at jeg siden start oktober har forsøgt at få kontakt med min sagsbehandler (3 mails) og adskellige tlf opkald, men der bliver ikke svaret tilbage
Min anbefaling er, at al henvendelse til kommunen (også til sb) sker skriftligt på papir, og afleveres personligt ved skranken i jobcenteret, mod kvittering for modtagelse.

Og hvis du ikke får svar på din henvendelse, så klager du til jobcenterchefen.

Hvis du klager til jobcenterchefen skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Skriv f.eks.
"Til jobcenterchefen.
Klage over manglende svar ................................."

Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
så at sende min dagbog er nok ligemeget tænker jeg......
Gør som jeg har beskrevet ovenfor.

Og ja, det kan være både bøvlet og besværligt, at skulle på jobcenteret hver gang man har noget at aflevere, men sådan er spillets regler hvis man vil sikre sin r*v.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Planen er målrettet specifikt uger og startende på under 10 timer og hurtigt stigende timer/dage mod de 32 timer..... Ham der har lavet planen har end aldrig mødt mig, jeg har hverken set eller hørt om ham
Endvidere har jeg med min sagsbehandler (der ikke vil tale med mig) aftalt arb prøvning i 3 mdr., hvilket også står i min sag - det har man også negligeret her, da denne plan er på 6 mdr.???
Hvad gør en klog?
Enten ignorerer du den og gør dit bedste.
D.v.s. du møder op hver dag til den aftalte tid (så vidt du på nogen måde er i stand til det) og så siger du fra og går hjem når du ikke kan klare mere.

Eller også skriver du til sin sb (og bruger metoden jeg beskrev) og fortæller, at du er noget overrasket over planen for din arb.prøvning, men at du selvfølgelig vil gøre dit bedste.

Det allervigtigste er, at du er samarbejdsvillig og ikke på forhånd siger nej til noget.

Hvis de beder dig om, at hoppe på tungen, så siger du ikke "det kan jeg ikke", for det kan du ikke vide hvis ikke du har prøvet, du siger "jeg skal gøre mit bedste". Jeg håber du forstår pointen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 05-12-2016 kl. 22:15.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2016, 23:14   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Yderst vigtigt at man ikke på forhånd siger nej til noget man ikke har prøvet...de vil med det samme tage det som om at du ikke gider...

Så selvom du tænker at den og den ting...ja det kan du simpelthen ikke...ja så sig du er villig og gør et forsøg...og så de selv kan se hvordan det påvirker dig..

At deres planer er urealistiske...ja sådan er det...og det er ikke kun i dit tilfælde...rigtig mange kommer ud for det...at de forsøger at presse en til en masse ting som man bare ikke kan...

Jeg har set nogle hvor man kunne forvente at de kan arbejde 2 til 3 timer...hvor planen var at de skulle så højt op i tid at de kunne komme i ordinært arbejde...fuldstændig urealistisk...og det endte da også med fleksjob på få timer...

Så lad være med at tænke på og bruge for meget energi på deres urealistiske planer....det er jo deres job at få folk så højt op i tid som overhovedet muligt...

Men vær villig og som Vovse skriver...sig du vil gøre dit bedste...

Når du ikke kan mere...ja så siger du det...og går evt hjem...

Skal du skrive dagbogen i hånden...ja så tag en kopi hver uge og smut forbi jobcenteret og aflevere kopien...selvfølgelig imod en kvittering for aflevering...

Bed om at få den lagt i din sag hvis de spørger hvad de skal med den...

På den måde ved du at al dokumentation ligger i sagen og at de kan følge med..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2016, 13:38   #9
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Men er der nogen af de mange kloge folk herinde der ved, hvordan det foregår i Københavns kommune?
Det kommer an på hvor din arbejdsprøvning skal foregå. Københavns Kommune er blevet kritiseret i medierne for at sende ledige til useriøse arbejdsprøvninger hos et privat jobfirma i Nordvestkvarteret.
Links til avisartiklerne om jobaktøren, der arbejdsprøver ledige fra København, Frederiksberg og Rødovre, findes i disse 2 diskussioner på K10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31583
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30933
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2016, 17:02   #10
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Yderst vigtigt at man ikke på forhånd siger nej til noget man ikke har prøvet...de vil med det samme tage det som om at du ikke gider...

Så selvom du tænker at den og den ting...ja det kan du simpelthen ikke...ja så sig du er villig og gør et forsøg...og så de selv kan se hvordan det påvirker dig..

At deres planer er urealistiske...ja sådan er det...og det er ikke kun i dit tilfælde...rigtig mange kommer ud for det...at de forsøger at presse en til en masse ting som man bare ikke kan...

Jeg har set nogle hvor man kunne forvente at de kan arbejde 2 til 3 timer...hvor planen var at de skulle så højt op i tid at de kunne komme i ordinært arbejde...fuldstændig urealistisk...og det endte da også med fleksjob på få timer...

Så lad være med at tænke på og bruge for meget energi på deres urealistiske planer....det er jo deres job at få folk så højt op i tid som overhovedet muligt...

Men vær villig og som Vovse skriver...sig du vil gøre dit bedste...

Når du ikke kan mere...ja så siger du det...og går evt hjem...

Skal du skrive dagbogen i hånden...ja så tag en kopi hver uge og smut forbi jobcenteret og aflevere kopien...selvfølgelig imod en kvittering for aflevering...

Bed om at få den lagt i din sag hvis de spørger hvad de skal med den...

På den måde ved du at al dokumentation ligger i sagen og at de kan følge med..
Tak Webmaster og Vovse jeg har planlagt at skrive i hånden, så det må blive kopi af det og derind, men er det smartest at gøre det hver uge, tænkte man bare kunne samle sammen - det er jo min sb der, når jeg er færdig skal skrive om forløbet og sende det til teamet på Musvågevej, hvor rehabiliteringsafd. er, så vidt jeg har forstået
Jeg må prøve ikke at få den plan til at stresse mig ja. Havde bare forestillet mig, at blive præsenteret for den og at det evt var noget man skulle underskrive/forholde sig til og ikke noget der blev trukket ned over hovedet på mig
Tak igen for jeres hurtige svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Det kommer an på hvor din arbejdsprøvning skal foregå. Københavns Kommune er blevet kritiseret i medierne for at sende ledige til useriøse arbejdsprøvninger hos et privat jobfirma i Nordvestkvarteret.
Links til avisartiklerne om jobaktøren, der arbejdsprøver ledige fra København, Frederiksberg og Rødovre, findes i disse 2 diskussioner på K10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31583
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30933
Tak Rebeccaand det er heldigvis ikke der jeg skal være, håber det her er mere seriøst.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension