K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 18:57   #1
dunlet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
dunlet er ny på vejen
Er der nogen der kan hjælpe mig

Hej allesammen. Dejligt med sådan en side hvor vi kan hjælpe hinanden. Jeg blev pensionist for to år siden, jeg er total slidt ned, og har mange smerter og dårlig til at komme rundt og har brug for mange hjælpe midler. Det var svært at få min pension og jeg gik et helt år uden løn inden jeg fik den hvilket gjorde at vores økonomi blev meget dårlig. Så ville skæbnen at i marts sidste år blev min mand så blind, og han er derfor også blevet pensionist. Vi har to små børn på 5 og 6 år. Nu har han så fået en forsikring som hans arbejde har tegnet, hvor han får 5000 kr hver måned indtil han bliver 60 år. Men problemet er at de penge skal han betale skat af, så er der 2500 kr tilbage, men vi bliver straffet. De har taget boligsikring, Tilskud til børnepasning fra os og den personlige hjælp vi havde omkring børnene. Det mener de at vi kan betale med de penge. Problemet er bare at de rækker jo overhovedet ikke, vi har regnet ud at det koster os 800 kr i måneden af modtage de penge. Vi har så hørt forsikring om de kan udbetales allesammen men det vil de ikke, er der nogen der kender loven, og kan man gøre noget. hilsen karina
dunlet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:17   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Karina.

Kan kun sende dig en hilsen, det er en forfærdelig historie for jer.

Men mener altså godt, at man kan få sin opsparede pension udbetalt, når man er blevet FP.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:35   #3
dunlet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
dunlet er ny på vejen
Hej Tusind tak fordi du ville høre på mig det er altid rart når der er nogen der kan forstå en
dunlet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:11   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dunlet Se meddelelser
Hej allesammen.

Dejligt med sådan en side hvor vi kan hjælpe hinanden. Jeg blev pensionist for to år siden, jeg er total slidt ned, og har mange smerter og dårlig til at komme rundt og har brug for mange hjælpe midler.

Det var svært at få min pension og jeg gik et helt år uden løn inden jeg fik den hvilket gjorde at vores økonomi blev meget dårlig. Så ville skæbnen at i marts sidste år blev min mand så blind, og han er derfor også blevet pensionist.

Vi har to små børn på 5 og 6 år. Nu har han så fået en forsikring som hans arbejde har tegnet, hvor han får 5000 kr hver måned indtil han bliver 60 år. Men problemet er at de penge skal han betale skat af, så er der 2500 kr tilbage, men vi bliver straffet.

De har taget boligsikring,Tilskud til børnepasning fra os og den personlige hjælp vi havde omkring børnene. Det mener de at vi kan betale med de penge. Problemet er bare at de rækker jo overhovedet ikke, vi har regnet ud at det koster os 800 kr i måneden af modtage de penge.

Vi har så hørt forsikring om de kan udbetales allesammen men det vil de ikke, er der nogen der kender loven, og kan man gøre noget. hilsen karina

Øhh, jeg forstår så slet ikke hvorfor de tager jeres børnefamilieydelse, hvis det er den I hentyder til og ikke mindst jeres boligsikring i fald I er berettiget dertil ??

Mht. udbetaling af forsikring, sikkert også kaldet "tab af erhvervsevne ydelse", så er denne skatteberettiget og dette tror jeg næppe at I kan gøre noget ved. Held og lykke med det andet og så frem deles.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:14   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Dunlet...

Hjælpemidler har intet med jeres økonomi at gøre (de ser ikke på økonomien)... De ser KUN på funktionsnedsættelsen, om den er nedsat, varig og kan de afhjælpes - så kan man få mulighed for at få de ting man har brug for - I kan kontakte en ergoterapeut i den sociale afdeling i jeres kommune.....

Der findes et hav af hjælpemidler. Også til blinde (ur, vækkeur, førerhund osv osv...)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:22   #6
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej dunlet.

Hvor lyder det hovedrystende at det er fremgangsmåden!
Desværre kender jeg ikke reglerne som du efterlyser, så det kan jeg ikke hjælpe dig med. Men jeg håber andre måske kan byde ind med erfaringer eller viden på området.

De bedste ønsker til dig og familien
JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:41   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dunlet Se meddelelser
Hej Tusind tak fordi du ville høre på mig det er altid rart når der er nogen der kan forstå en
Det var så lidt, og vi hører gerne herinde. Er selv blevet modtaget på bedste vis, så det prøver jeg at give videre

Hvis det er en normal pensionsopsparing, du/I har - altså én som I under normale omstændigheder ville få udbetalt som 60-årige, så er jeg næsten 100% sikker på, at den kan komme til udbetaling, når man er blevet FP. Hvad siger pensionsselskabet til jer?

Tab af erhvervsevne forsikring er en forsikring, der bliver udbetalt hver måned.

Kh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:02   #8
dunlet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
dunlet er ny på vejen
Hej det er en forsikring som arbejdet har lavet ved industiens pension, for tab af erversevne. De siger at de ikke vil udbetale det andet siger de ikke. Og nej de tager ikke vores børnepenge for vi får ikke nogen. Jeg gik jo som sagt et helt år uden penge hvor min mand knoklede for at vi kunne leve. Og der måtte vi priotere hvad vi kunne betale og ikke kunne betale. Så vi kunne ikke betale for pasning af vores børn b.la. og det tager de børnepengene for nu. vi nåede kune lige at jeg fik pension kort før min mand så mistede hans syn og gik rigtig meget ned i løn. Det er også bare fordi jeg kan ikke forstå at man kan straffe folk for at blive syge. Vi har regnet ud at vi betaler 800 kr i måneden for at vi på papir kan få 5000 kr. vi får jo slet ikke de penge. Og der udover tager de hjælen fra vores børn. Vi vil så godt give afkald på den forsikring men det har kommunen sagt at det bliver vi også straffet for jeg kan slet ikke forstå det.
dunlet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:14   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.809
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Dunlet

Uanset hvad der sker i nærmeste fremtid og hvilke råd i modtager her i begyndelsen er det VIGTIGT....

...at du bliver her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at følge med. Der dukker sikkert mange spørgsmål op i fremtiden.

Hvilken kommune kommer du fra?

Spørger fordi det ser ud til at I skal have mere konkret hjælp. Her var en Borgerrådgiver måske en mulighed.

Undersøg om din kommune har en sådan Borgerrådgiver ansat. Se kommunens hjemmeside. Ellers vender du tilbage med alle dine spørgsmål.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:15   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dunlet Se meddelelser
Og nej de tager ikke vores børnepenge for vi får ikke nogen. Jeg gik jo som sagt et helt år uden penge hvor min mand knoklede for at vi kunne leve. Og der måtte vi priotere hvad vi kunne betale og ikke kunne betale. Så vi kunne ikke betale for pasning af vores børn b.la. og det tager de børnepengene for nu.
Det er korrekt nok, det var en lov der blev vedtaget i foråret 2011, at hvis man skyldte i daginstitution så måtte de modregne hele familieydelsen, tidligere måtte de modregne ½ delen af familieydelsen.

Så det er ikke pga sygdom at de gør det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan hjælpe mig? Betulle Spørgsmål ang fleksjob 3 05-03-2012 20:38
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
Er der nogen der vil hjælpe mig frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2009 10:15
nogen der kan hjælpe aladdin Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2008 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension