K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 19:06   #1
Soya
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Soya er ny på vejen
Revalidering

Jeg har brug for at vide lidt mere om mine rettigheder og forpligtelser, når man er på revalidering:
- har jeg mulighed for at tage på studieophold i udlandet og fortsat få revalidering? Hvis dette ikke er muligt, kan jeg da tage på studieophold i udlandet uden at få udbetalt revalideringsydelsen og få den udbetalt, når jeg kommer hjem?
- vedr. ferie, når uddannelsen holder ferie - Er der her nogle begrænsninger for ferie? Skal jeg være i DK, eller kan jeg tage til udlandet, når skolen holder ferielukket?
- hvor tit, er der opfølgning fra kommunens side, når man er på revalidering?
Soya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 14:45   #2
sowo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
sowo er ny på vejen
Revalidering

Hej Soya
Der findes mulighed for at tage en del af din uddannelse i udlandet, hvis det er en nødvendig del af uddannelsen, men jeg tror at din kommune vil følge den praksis der eksisterer på området - nemlig at hvis uddannelsen kan tages indenfor DK's grænser, vil du skulle gøre dette. Du kan evt. søge efter principafgørelser fra Ankestyrelse ( http://www.ast.dk/ )

Hvis du modtager revalideringsydelse ifm. almindelig skolegang, følger du øvrige studerendes ferie - altså når der ikke er undervisning. I disse situationer er praksis at revalideringsydelsen kan bevares under 8 dages ferie i udlandet jvf. principafgørelse fra Ankestyrelsen (A-3-00).

Din jobplan skal følges op minimum hver 3. måned når du er på revalidering. Dette kan ske ved personligt møde, pr. brev, telefon eller e-mail.
sowo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55
Revalidering Gunell Alt det andet 2 15-04-2010 20:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension