K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2011, 15:17   #31
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg kom til at skrive 0,8. Det er 1.00 til 1.25 og 1.25 til 1.75 på det andet øje. Men det er forskelle på 0.25 og 0.5.
Graderne er heller ikke nøjagtigt ens.

Jeg fik en synstest hos Louis Nielsen. Men har blev kun målt styrken, som viste sig at være cirka den samme som øjenlægens. Bygningsfejlen blev jeg ikke testet for. Den blev blot skrevet ind i maskinen.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 17:58   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man ikke er vant til, at gå med briller, så kan det godt virke lidt voldsomt første gang man får dem på.

Første gang jeg var udenfor med briller på følte jeg, at fliserne kom helt op i hovedet på mig når jeg kiggede ned, men det forsvandt efter nogle dage.

Bl.a. skal du regne med, at du har gået rundt med en bygningsfejl og vænnet dig til, at se verden på den måde, som du nu gør, og når du så får briller på, som korrigerer din bygningsfejl, så skal dine øjne lige vænne sig til, at se verden på den "normale" måde.

Men samtidig vil jeg sige, at hvis du ikke vænner dig til dem i løbet af ganske få dage, så gå til optikeren igen, de er også kun mennesker og kan lave fejl ligesom alle andre.

De allerførste briller jeg fik lavet kunne jeg slet ikke vænne mig til, de føltes helt forkert med det samme jeg fik dem på, men optikeren fik mig overbevist om, at jeg bare lige skulle vænne mig til dem.
Det troede jeg så på i et par dage, men så gik jeg til optikeren igen, som tjekkede brillerne, og måtte indrømme, at der var sket en fejl. De havde fået skrevet + der hvor der skulle stå -.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:49   #33
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Atha:

undtagelsesvis en direkte link til et firma - LN ER den billigste optikerkæde - overhovedet!:

http://www.louisnielsen.dk/find-din-butik/svendborg


Jeg tolker at dit kæledyr og store månedlige udgift er en hest.

Hvis den har en gennemgribende positiv effekt på dit psykiske velbefindede, bør din psykiater kunne lave en støtteskrivelse til dig omkring dette, så udgifterne fremover ikke medtages negativt i de økonomiske beregninger.

Sålænge det ikke på en eller anden måde er dokumenteret (som nogle fysisk handicappede har fået, da de har helbredsmæssigt gavn af ridning), ja så er dit valg af kæledyr altså en prioritering du har foretaget, og du må som alle os andre leve med konsekvensen af de valg, når vi ansøger om hjælp og bliver udsat for de økonomiske beregninger - uanset hvor urimeligt vi synes det er, eller hvor vigtige vores valg er for vores personlige velbefindende.

Der er kun Tandlægeskoler tilknyttet Universiteterne i Arhus og København.

Har før rådgivet dig i anden tråd, og som du selv oplyser er der psykiatriske problematikker i spil i din hverdag.

Du bør på Socialforvaltningen/gennem psykiater bede om en STØTTEPERSON, som netop kan hjælpe dig i disse her praktiske dagligdags ting, idét du ofte stiller retoriske spørgsmål, eller spørgsmål, man siddende bag tangenter ikke har en jordisk chance for at besvare.

Dine skriverier indikerer kraftigt, at du har brug for mere social kontakt end du tilsyneladende har for øjeblikket, og med en psykiatrisk diagnose står du forrest i køen til at få en støtteperson.

Prøv at ringe til din nærmeste kontaktperson i forhold til dine sygdomme på mandag, og få sat gang i det.

Gode tanker herfra


PS: mener du har så mange VIGTIGE ting at bruge penge på - tænder og øjne er IKKE for sjov - så begynd måske at overvej tanken om at sælge en HALVPART i din hest? (hestefolk ved hvad jeg mener)

Sidst redigeret af L.S.; 05-03-2011 kl. 23:00.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 22:57   #34
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om forskellen på en 10-kroners brile og én fra en optiker

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Jeg kom til at skrive 0,8. Det er 1.00 til 1.25 og 1.25 til 1.75 på det andet øje. Men det er forskelle på 0.25 og 0.5.
Graderne er heller ikke nøjagtigt ens.

Jeg fik en synstest hos Louis Nielsen. Men har blev kun målt styrken, som viste sig at være cirka den samme som øjenlægens. Bygningsfejlen blev jeg ikke testet for. Den blev blot skrevet ind i maskinen.
BYGNINGSFEJL er præcis det der gør en RIGTIG brille fra en RIGTIG optiker markant anderledes end en supermarkedsbrille.

De billige briller er et STANDARTprodukt - til aldersproblemer; den der lille hjælp vi begynde at skulle have, til tv-kigning, avislæsning, eller - oh gys - tolkning af miniskriften på f.eks. pilleglas.


Har du bygningsfejl påvirker de dit syn kraftigt, og der skal korrigeres for dette i slibningen af glasset, når din brille laves, helt individuelt til lige præcis dig og dit syn.

Får du ikke korrekt udmålte briller, ødelægger du langsomt dit syn endnu mere.

E du synspåvirket af medicin-indtag er det en endnu vigtigere grund til at komme til OPTIKER hurtigst muligt.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 19:23   #35
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Har lige modtaget brillerne. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at have dem på. De er for stærke og så forvrænger de meget i siderne. Bruger nogle billige briller fra Tiger, forvrænger de også, men i mindre grad. Måske det har noget med at de rigtige briller korrigerer for bygningsfejlen. men kan de ikke også have noget med glassets tykkelse at gøre? De har mindst dobbelt så tykke glas som de plastikglas der sidder i brillerne fra Tiger.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 19:45   #36
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ser først din tråd idag,jeg har også en bygnings fejl og næsten samme syn-min øjenlæge sagde at med så lille forskel på styrken,kunne jeg lige så godt købe dem i tigeren til en 20 kr.

Og så har man jo råd til at skifet fave og mønster flere gange om året
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 20:30   #37
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Men de korrigerer ikke for bygningsfejlene.

Mht. farve, så har tiger kun een model og farve og den er sort tyk plastik.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor jeg overvejer selvmord som løsning Den indadvendt Accept fra vores omgivelser 22 15-04-2011 09:43
økonomisk hjælp susan k Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-02-2011 00:09
Løsning til ministeren om Inhabile fleksjob- og førtidspensionsudvalg i kommunerne ABC Politik og Samfund 8 27-10-2010 13:07
S og SF præsenterer "En Fair Løsning" Webmaster K10 Nyheder 0 11-05-2010 11:50
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension