K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2011, 13:20   #11
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Glemte lige at skrive, at han jo sådan inddirekte sagde at mine symptomer alle måtte være psykosomatiske. For som han nævnte, havde jeg sidet der i min vegatative tilstand og så var det jo meget normalt at man sådan gik i barndomme/ungdomme. Det er så fordi jeg har sagt at jeg har det som om jeg konstant er skæv på hash. Ikke at jeg sådan har været storforbruger af hash nogen sinde, men jeg har da prøvet det.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 13:46   #12
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
En lille korrektion

Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Kender ikke lægen, men umiddelbart hvad jeg kender til personlighedsforstyrrelser lyder det ikke helt ved siden af - sorry (har selv haft min 6årige gang i det psykiatriske system)
Personlighedsforstyrrelser bev også tidligere kaldt grænsepsykoser, så det er måske forklaringen på dine symptomer???
Hvorfor synes du det er håbløst med fleks eller pension? (har ikke læst din anden tråd - undskyld)
Der findes mange forskellige typer personlighedsforstyrrelser, hvoraf den ene er det der i dag kaldes
F60.31 Borderline type tidl. kaldet grænse psykotisk.

Bare så andre der har fået diagnostiseret en personligheds forstyrrelse, ikke tror de er græse psykotiske.

Man kan se flere deffinationer på:
http://www.psykiatrifonden.dk/Forsid...sforstyrrelser
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 13:50   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
En løsning kunne også være at bede ham lave den der uopfordret lægeerklæring, som han er så sikker på kan give mig en god behandling i jobcentret. Sagen er nemlig den at jeg ikke stoler på at han laver en som jeg kan bruge til noget, hvis du forstår.
Jeg tror nu at det kunne være udemærket at han skriver at din arbejdsfunktionsevne er meget begrænset.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Han mente så jeg havde forstyrelsen dependent personlighedsforstyrelse, fordi jeg har et godt ægteskab med min mand og vi generelt ikke skændes så tit.
Tja, så er dén personlighedsforstyrrelse jo nok den mest nærliggende. Hvis du altså har en personlighedsforstyrrelse...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Mest af alt er jeg bare vred og ked af det. For da jeg blev indlagt, sagde de at man altså ikke skulle blive så ked af at kæmpe mod systemet at man havde lyst til at tage sit eget liv...og lige nu er det det eneste jeg har lyst til, hvis bare jeg ikke havde to små børn.
Det var naturligvis kærligt sagt af dem. Selvom du måske ikke kan bruge det til så meget.
Vi som lever med svær psykisk sygdom HAR perioder med selvmordstanker.
Jeg er heldigvis nået dertil at jeg kan håndtere dem uden panik.
Jeg formår at hvile i bevidstheden om, at det er en del af mit sygdomsbillede, og at det går over igen. Jeg kan sige til mig selv, at de går over snart. Det er naturligvis hårdt og jeg er i tvivl, men jeg VED, at jeg ikke vil handle på dem, og det gør det meget, meget lettere håndtere at de er der. Det gør dem langt mindre "farlige".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Glemte lige at skrive, at han jo sådan inddirekte sagde at mine symptomer alle måtte være psykosomatiske. For som han nævnte, havde jeg sidet der i min vegatative tilstand og så var det jo meget normalt at man sådan gik i barndomme/ungdomme.
Tja... Når jeg nu tænker tilbage, så har jeg egentlig også haft mange ticks, anspændte muskler og tendens til rystelser når jeg har haft det værst. Men OGSÅ i forbindelse med medicinskift. Når jeg er i angst-perioder kan verden godt sejle for mig. Sådan lidt som om at synsindtrykkene svigter i splitsekunder så verden bliver utydelig og gyngende. Det er vel egentlig psykosomatisk.
Men truxal er altså virkelig, virkelig stærkt. I sin tid da jeg havde det allerværst og var indlagt fik jeg 25 mg. fast fire gange i døgnet og havde brug for mere! Men måtte ikke få mere.
Efter jeg fik det bedre havde jeg det så som pn og kunne tage det ved behov. Men efterhånden som jeg fik det bedre forårsagede sådan en enkelt pille at jeg sejlede rundt og blev slået fuldstændig ud og kun kunne sove

Jeg kan ikke helt forstå, at de vil udskrive dig direkte fra den lukkede. Min logik siger at det ville være mere hensigtsmæssigt at du lige fik en kort periode på den åbne afdeling. Eller... Ihvertfald at du gradvist "trapper ud" ved at begynde at sove hjemme og være på afdelingen i dagtimerne.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 21:47   #14
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Ja en uopfordret lægeerklæring af deres vurdering af min arbejdsevne og fremtidsudsigter. Så bliver det hurtigt at se om den kan bruges. For der er ingen tvivl om at jeg er meget skrøbelig og mit stressniveau er helt i top. Hvis jeg på nogen måde kan undgå at komme i arbejdsprøvning, ville det være ideelt og måske nok på længere sigt kunne give mig den ro, som jeg virkelig behøver. Så må jeg se at tage hul på de her problemer bagefter. Især hvis jeg vedbliver med at døje med de her psykotiske symptomer. I øvrigt så gynger det uanset om jeg sidder eller ligger, så jeg vil ikke kalde det for svimmelhed. Det er nærmere en konstant følelse af en glidende bevægelse i kroppen. Jeg håber jo stadigvæk det langsomt forsvinder når Truxalen er helt ude af kroppen. Tror måske også der er noget kuk med tankerne, som jeg ofte kan høre højt med min egen stemme. F.eks når jeg læser, sker det at jeg læser højt inde i hovedet, hvilket er virkeligt irriterende.

Jeg tror heller ikke mine sære bevægelser hører under tics, men det er lidt svært at forklare.

Så håber jeg virkelig jeg kan få noget hjælp til at tackle det, når de her tanker kommer til mig. Syntes stadigvæk det er lidt sært jeg er 37 år og har kun en gang tidligere haft alvorlige selvmordstanker, da jeg var 17 år og det er altså ikke fordi mit liv har været specielt nemt de mellemliggende 20 år.

Endelig håber jeg på hjælp til at trappe ud af Strattera som jeg får mod ADHD, da den kan give psykotiske symptomer. Og jeg vil hellere have noget mere ADHD end som jeg har det nu.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 12:13   #15
bullerfnuller
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
bullerfnuller er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Hej alle

Jeg håber virkelig der er nogle her som kan hjælpe mig. Sagen kort fortalt er at jeg faktisk er indlagt på den lukkede psykiatriske afdeling på Svendborg sygehus siden 4. marts pga. selvmordsrisiko ved en alvorlig depression. Det skal så lige nævnes at jeg også har ADHD som jeg har fået diagnostiseret for to år siden.

Ud over de her selvmordstanker som både er impulser og et reelt ønske om at få fred, har jeg en række andre mærkelige symptomer, som når jeg læser på nettet om det, godt kunne være tegn på en psykose. Yderligere har jeg efter eget skøn mistet mange konjuktive færdigheder. Jeg kan ikke huske, tænke og til tider kan jeg næsten ikke tale, må lede efter ordene som stammende kommer ud. Endelig har jeg nogle virkelig sære bevægelser, som heller ikke er konstante. Det drejer sig om forskellige spjæt, grimasser, blinken, øjenrullen og strækken af især fingrene. Bevægelser jeg godt kan holde tilbage, men ikke særligt lang tid af gangen.

Nå men til en start, kunne personalet på afdelingen inkl. 3 forskellige læger, godt se jeg havde det dårligt og jeg har egentlig ikke fået det bedre, det går bare op og ned. Så nu går det f.eks. rimeligt med at tale, til gengæld føles det som om jeg er ombord på en båd med temmelig meget gyng/gang, det er virkelig syret...

Men så i dag skulle jeg for første gang tale med overlæge Jens Peter Faurschou og han mente jeg havde en personlighedsforstyrrelse og fordi jeg har gået så meget hjemme de sidste par år, er jeg nået en sådan nærmet vegetativ tilstand?
Så efter en halv time kunne han også sige, at jeg var heller ikke deprimeret, det hele skyltes den her særlige personlighed, som han mente var af typen dependent, dvs. at man er meget afhængig af andre mennekser.

Så altså i sidste uge, hvor jeg gerne ville hjem, blev jeg truet med tvangsindlæggelse, hvis jeg var vedholden i mit udskrivelsesønske. Nu er jeg så hjemme på weekend med tilbagekomst på søndag, med henblik på udskrivelse en gang i næste uge.

Overlægen mente at det bedste for mig ville være en pension eller måske 10-15 timers job og lige der var jeg enig med ham, men kan virkelig også se det håbløse i det projekt.

Hvad filan gør jeg nu. Er der måske andre der kender den her overlæge? Jeg har det lidt sådan at var jeg ikke skør før, ja så er jeg det da nu.
:::::::::::::::::::

Hejsa

Jeg kender den pågældende læge, gennem ca 2 måneder under hans "kyndige" hænder, og jeg havde problemer med ham konstant !
Han udviste - overfor mig - en usædvanlig dårlig og uproffesionel adfærd, var meget arrogant osv osv osv (jeg behøver vist ikke at uddybe det overfor dig, når du selv har mødt ham ;-) ). Jeg indgav en skriftlig klage over ham, mens jeg var indlagt, som han træk tilbage på mine vegne, hvilket jeg først fik nys om, da jeg udbad mig aktindsigt. Som du, mente han at jeg også havde en personlighedsforstyrrelse, hvilket jeg hverken kan af- eller bekræfte, fordi jeg ikke har nok viden indenfor området. Men han var den eneste læge, som kunne anspore denne personlighedsforstyrrelse, trods jeg har gået til psykiater i ca. 5 år.... Jeg klagede igen over ham, pga hans generelle adfærd og arrogance samt hans tvivlsomme diagnoser og udtalelser, som jeg sendte til Patientombuddet (så vidste jeg, at han ikke kunne sylte min klage, eller trække den tilbage uden mit samtykke). Patientombuddet mente ikke det var deres bord, men ville så videresende klagen til Region Syddanmark, og det er helt fint for mig, fordi jeg så ved at han ikke kan pille ved min klage. Så jeg kan anbefale at du indgiver en skriftlig klage over Hr. Faurschou til Patientombuddet, selvom det ikke er rette indstans, men simpelthen fordi, at du så har en garanti for at han ikke fusker ved din klage.... Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har behov for det....
bullerfnuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 10:02   #16
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Jeg har heldigvis fået en anden psykiater siden og en anden diagnose, som jeg nemmere kan genkende mig selv i.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 12:19   #17
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
@Tutteren.
Jeg har et dumt spørgsmål: Kan nogle af de fysiske symptomer, du beskriver ikke være bivirkninger fra medicinen - du skriver at de sommetider bliver værre ved medicinskift?
Hej og knus
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 15:10   #18
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
@Tutteren.
Jeg har et dumt spørgsmål: Kan nogle af de fysiske symptomer, du beskriver ikke være bivirkninger fra medicinen - du skriver at de sommetider bliver værre ved medicinskift?
Hej og knus
0401AMvB
Syntes ikke det er et dumt spørgsmål. Du har ret, at noget af det medicin jeg har fået har givet fysiske bivirkning. Bla. Ritalin som gav mig nogle voldsomme spjæt i arme, ben og krop. Jeg har prøvet Abilify og den gav mig en voldsom uro. Til gengæld har Seroquel faktisk næsten fjernet alle mærkelige bevægelser. Så jeg ikke ligner en...erhm... meget sær person.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk hjælp til behandling? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 28-07-2011 11:21
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35
Måske ikke det rette forum men.. velcro Alt det andet 6 21-01-2011 08:13
håber på den rette vej sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 07-12-2010 19:21
Samfundet kan ikke tvinge psykiatriske patienter i behandling uden dom. zuza Lægekonsulenternes Rolle 33 15-09-2009 11:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension